En dit gaat dan alleen om de plek in de ereklasse. Mooie klus voor Leo Mous. Maar hoe dan om te gaan met de extra plek in hoofdklasse, en vervolgens met de extra plek in de eerste klasse die vrijkomt?Hanco Elenbaas wrote:Jouw verhaal klopt niet Guest.Guest wrote:Ik vind de meest logische oplossing de volgende:
1. Apeldoorn trekt zich terug. Niks aan te doen. Wegstrepen dat team.
2. Kampioen hoofdklasse promoveert. (Uiteraard)
3. Nrs. 11 en 12 van de ereklasse spelen met nr 2 van de hoodklasse om 2 plaatsen in de ereklasse
Maw: het wegvallen van Apeldoorn bevoordeelt de teams die met Apeldoorn in dezelfde klasse zaten. Voor de hoofdklasse verandert er verder niks.
Het zou ook nogal vreemd zijn als de 3e stek in de hoofdklasse ineens rechten zou krijgen toebedeeld omdat er in de ereklasse iets gebeurt. Sorry, Dieter, lijkt me echt niet logisch.
Nummer 12 van de ereklasse zou degraderen als Apeldoorn zich niet zou terugtrekken.
Het is niet logisch dat de nummer 12 nu opeens allerlei rechten krijgt, die de nummer 3 van de hoofdklasse worden onthouden.
De nummer 3 van de hoofdklasse moet dezelfde kansen krijgen als de nummer 12 van de ereklasse.
Zo mogelijk moeten de kansen van 12 ereklasse en 3 hoofdklasse minder groot zijn dan die van 11 ereklasse en 2 hoofdklasse.
Een eerlijke regeling zou zijn:
Nummer 10 ereklasse blijft erin. Kampioen hoofdklasse promoveert.
Om overige twee plaatsen ereklasse:
13 maart:
Nummer 11 ereklasse - nummer 2 hoofdklasse (winnaar geplaatst voor ereklasse) (verliezer krijgt op 20 maart herkansing tegen winnaar 12 e - 3 h)
Nummer 12 ereklasse - nummer 3 hoofdklasse (winnaar speelt op 20 maart tegen verliezer 11 e - 2 h)
Het lijkt mij op het eerste gezicht het meest logisch om als uitgangspunt te houden dat alleen die teams die ook nu voor promotie/degradatie in aanmerking komen te betrekken bij promotie/degradatie wedstrijden. Degraderen blijft degrareren.
Ereklasse nr 11 en Ereklasse nr 10 en Hoofdklasse nr 2 blijven/gaan alle naar de ereklasse. Ereklasse nr 12 degradeert. Promotiewedstrijden niet nodig.
Verliezer promotiewedstrijden hoofdklasse/eerste klasse spelen een extra wedstrijd voor alsnog handhaven in de hoofdklasse.
Voor de tweede klasse/eerste klasse zie ik zo snel geen fraaie oplossing. Hoe te selecteren uit vijf verliezers van promotiewedstrijden? Wie heeft een idee? Kan Apeldoorn niet worden teruggezet naar de eerste klasse?
Overigens, ook de suggestie van Jan Pieter, laat Apeldoorn maar gewoon verder spelen in de ereklasse lijkt me het overwegen waard.