Vanmiddag een triest bericht binnengekregen van Theo Berends.
Zijn oudste broer, damvriend Ton Berends, is afgelopen dinsdag overleden.
Gecondoleerd familie en vrienden!
Voor zover ik me kan heinneren heb ik slechts één keer tegen hem mogen spelen. Dat was in 2014 in het toernooi van Lent. Het was een prachtige enerverende partij. De opening en het begin van het middenspel stond ik erg goed, maar in de omsingeling kon ik de greep niet vasthouden en het ging van kwaad tot erger. Ik kwam slecht en zelfs helemaal verloren te staan. Ik ploeterde nog lang door en in een vijf om twee positie wist ik een remise stand te bereiken. Ik had verwacht, dat hij zwaar teleurgesteld zou zijn, maar hij was even vrolijk toen hij mijn remiseaanbod accepteerde. Zo zal ik me Ton blijven herinneren! Een groot damliefhebber en in ieder geval naar mij toe, altijd vrolijk en sympathiek! Ik heb hem ook vaak in het toernooi van Salou mogen meemaken. Rust in vrede Ton!

"Goedemiddag Andrew,
Afgelopen maandag op dinsdagnacht is mijn oudste broer Ton overleden. Ton leed aan dezelfde ziekte als mijn jongste broer Geert en mijn zus Hetty. Ton was toch een bekend gezicht in de damwereld. Nam maar liefst 13x deel aan het zomertoernooi in Salou. Ton heeft bij acht verschillende damverenigingen gespeeld. De laatste jaren ging zijn gezondheid snel achteruit. De laatste twee jaar verbleef Ton in verpleeghuis Insula Dei. Deze strijd kon Ton niet winnen en zijn we blij dat hij uit zijn lijden verlost is.
Zou jij deze rouwkaart op site willen plaatsen?
Alvast bedankt en we zien elkaar snel in Nijmegen?
Met vriendelijke groet,
Theo Berends"

