Nationale Competitie 2012-2013

Post Reply
Eric van Dusseldorp

Re: Nationale Competitie 2012-2013

Post by Eric van Dusseldorp »

Michel Stempher wrote: Deze groep dient keihard te worden aangepakt: de langst mogelijke TBS + de langst mogelijke gevangenisstraf + de ergst mogelijke bekendmaking, zodat geen enkele werkgever meer bereid is om nog een dader aan te nemen.
Besef je dat je je hiermee nog veel radicaler opstelt dan Geert Wilders?
Laat het maar aan de rechter over. Die is hier speciaal voor opgeleid en gewend om alle voors en tegens tegen elkaar af te wegen.
http://www.ericsdamsite.com
http://www.thailandopen.nl
http://dammen.startpagina.nl
Dieter

Post by Dieter »

Hoe gaat de KNDB met de wedstrijden om van zaterdag? Kan me voorstellen dat door het uitvallen van openbaar vervoer weel wedstrijden niet door kunnen gaan. Zou in elk geval mooi zijn als KNDB vooraf dus morgen al duidelijk zou maken wat de standpunten zijn.
Laatste verwachting is veel sneeuw, geen dooi tussendoor dus ziet er niet best uit met zaterdag ook nog nieuwe sneeuw.
GuidoB

Post by GuidoB »

Welke weersite gebruik jij, Dieter? Bij mij staat er voor Rotterdam +4 graden voor vrijdag en +0 voor zaterdag. Nu weet ik dat het in Rotterdam altijd een stuk warmer is dan in de rest van Nederland, dus heb ik even Geleen toegevoegd. Vrijdag +2, zaterdag -2. Dus van 'geen dooi' lijkt me geen sprake. Verder heeft de NS een aangepaste dienstregeling vastgesteld voor de vrijdag. In de Randstad rijden halfuursdiensten in plaats van kwartiersdiensten. Je kunt dus gewoon overal komen. Van enige aanpassing van de dienstregeling voor de zaterdag is (nog) geen sprake.

Je maakt je voorlopig zorgen om niks. Ik weet het, het is weer winter, maar als je een klein beetje voor je sport over hebt, ga je zaterdag gewoon dammen. Ik zou wel voor de zekerheid de auto pakken. Er is vast voldoende strooizout voor op de snelwegen naar Apeldoorn.
corboot

Post by corboot »

Vandaag vrijdag niet al te best weer, morgen zaterdag volgens onderstaande verwachting duidelijk betere condities.

Weersverwachting vandaag vrijdag en morgen zaterdag volgens KNMI 7.00 uur:

Vandaag en morgen: Sneeuw en vooral in de kustgebieden vrij veel wind
In een groot deel van het land sneeuwt het. Soms sneeuwt het flink door waardoor het zicht sterk terugloopt. Op veel plaatsen kan er een sneeuwdek van 5-10 cm gevormd worden, lokaal nog iets meer. De minste sneeuw wordt in het noordoosten verwacht en mogelijk blijft het daar overwegend droog. In het zuidwesten gaat de sneeuw in de loop van de ochtend weer over in regen of natte sneeuw omdat daar de temperatuur oploopt tot enkele graden boven nul. In de rest van het land blijft de temperatuur dichtbij het vriespunt liggen. Vanmiddag maakt het zuiden nog steeds kans op (lichte) sneeuw. Elders wordt het droog en van het noordoosten uit klaart het op. De zuid- tot zuidoostenwind is matig, in de westelijke kustgebieden krachtig of hard. Geleidelijk neemt de wind wat af en later in de middag en avond draait de wind naar het oosten en wordt dan zwak.
In de nacht naar zaterdag is het helder. De minima variëren tussen -2 in Zeeland tot -10 graden in het oosten. Lokaal kan het boven een sneeuwdek zelfs 15 graden vriezen. De wind is zwak en veranderlijk.

Zaterdag overdag is het aanvankelijk zonnig, maar in de loop van de middag wordt het van het noordwesten uit bewolkt en kan er met name in het noorden een enkele winterse bui vallen. Vlak aan zee komt de temperatuur iets boven nul uit, elders blijft het de hele dag licht vriezen. De wind is zuidelijk en zwak. In de kustgebieden draait de wind naar noord en neemt toe tot matig of vrij krachtig. (Bron: KNMI)
Michel Stempher
Real name: Michel Stempher

Post by Michel Stempher »

corboot wrote: Zaterdag overdag is het aanvankelijk zonnig, maar in de loop van de middag wordt het van het noordwesten uit bewolkt en kan er met name in het noorden een enkele winterse bui vallen. Vlak aan zee komt de temperatuur iets boven nul uit, elders blijft het de hele dag licht vriezen. De wind is zuidelijk en zwak. In de kustgebieden draait de wind naar noord en neemt toe tot matig of vrij krachtig. (Bron: KNMI)
Dus de wedstrijd van mijn club (OG Drachten - SSS Kampen) moet maar ergens in Brabant ofzo gespeeld worden? :D Ook een overnachting erbij natuurlijk.
Jelmer Martens

Post by Jelmer Martens »

DVSB is zijn 100% score in klasse 1B kwijt. De derby tegen ADG ging nipt verloren. Bij een stand 6-10 hoefde DVSB nog niet te wanhopen, want beide overblijvende partijen waren gewonnen. Helaas wist Erik Maijenburg het eindspel niet te winnen. 9-11 verlies dus.
Zie voor details Toernooibase.

In het laatste nummer van Hoofdlijn, dat ik deze week binnenkreeg, stond "DVSB zal niet van promotie naar de Hoofdklasse af zijn te houden."
Dat valt nog te bezien. Als Harderwijk vandaag heeft gewonnen, gaan ze DVSB op bordpunten voorbij. En we moeten ook nog tegen Harderwijk!
wim martin

Post by wim martin »

ADG komt eraan Jelmer ! Het verschil is nog maar 6 wedstrijdpunten :fadein:
Eric van Dusseldorp

wim martin wrote:ADG komt eraan Jelmer ! Het verschil is nog maar 6 wedstrijdpunten :fadein:
Als we alle opgelegde kansen hadden benut, hadden we 7 bordpunten meer gehad (16-4 i.pv. 9-11). Maar ja, 'als' telt niet in de sport, dan hadden we die kansen maar moeten benutten. Ikzelf miste ook een winnend zetje, het overkomt me toch niet zo vaak.
krammertje
Real name: Mark Hees

Post by krammertje »

Afgelopen zaterdag hebben we voorafgaand de wedstrijd Boboli-Lelystad gewoon een minuut stilte gehouden.
Eric van Dusseldorp

Rubriek 15 december 2012: Volendammers doen nog mee
Over de bondscompetitie
www.ericsdamsite.com
Rob

Post by Rob »

Op 10 november stond de wedstrijd van Stigt Thans 3 - Micone 2 op het programma. Vanwege flinke files waren een drietal spelers van Micone pas rond half twee in de speelzaal. De arbiter heeft de partijen, conform het regelement, verloren verklaard voor Micone.

Tegen deze beslissing heeft Micone beroep aangetekend bij de protestcommissie. Dit is gebeurd op 19 november 20.40 uur, zo blijkt uit de stukken. In het Spel- en Wedstrijdregelement (artikel 42.4) staat duidelijk: "Protest moet binnen een week worden ingediend."

Ongeacht de aangedragen argumenten had dit protest naar mijn mening dus niet ontvankelijk moeten worden verklaard.

De protestcommissie oordeelt onder andere:

"1) De Protestcommissie stelt vast dat het protest tijdig is ingediend.
2) De Protestcommissie is van oordeel dat de argumenten en de feiten van de protesterende partij voldoende gronden bevatten om met recht een beroep te doen op de eerstvermelde wedstrijdvoorwaarde 13 van de Nationale Competitie 2012-2013 betreffende overmacht.

De Protestcommissie wijst het protest van Damvereniging Micone toe."

De protestcommissie adviseert wel om wedstrijdvoorwaarde 13 aan te passen omdat deze niet eenduidig is. In welke richting dit moet worden aangepast, meer of minder mogelijkheden voor beroep op overmacht, wordt niet aangegeven maar dit is waarschijnlijk ook niet de taak van de protestcommissie.

Of de drie partijen nu opnieuw worden vastgesteld en wie de kosten voor eventuele extra zaalhuur moet dragen is momenteel nog onduidelijk.
Samen Sterker
Real name: Martin van der Sluis

Post by Samen Sterker »

Is weigeren te spelen een optie? Dit is toch pure competitievervalsing..nu kunnen de heren van Micone zich voorbereiden op hun tegenstanders, ze weten wat ze moeten doen en zijn extra gemotiveerd alsnog te winnen. En inderdaad de zaalhuur, en de 3 spelers van VST die een extra dag moeten opofferen...
Naar mijn mening kan je je op overmacht beroepen op de dag zelf, klokken terug en iedereen is een uurtje later thuis, maar nu eisen dat men nogmaals gaat reizen en gaat spelen, dat kan toch niet zomaar? We hebben het wel over de 1ste klasse en niet over de Ereklasse...Breedtesport --> hou het leuk voor iedereen?
Eric Sanders

Post by Eric Sanders »

Was het overmacht dat het protest niet tijdig ingediend kon worden?
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart
Rob

Post by Rob »

Eric Sanders wrote:Was het overmacht dat het protest niet tijdig ingediend kon worden?
Uit niets blijkt dat er sprake is van overmacht waardoor het protest niet eerder zou kunnen worden ingediend. Ik kan me daar ook niet zoveel bij voorstellen. Wellicht dat er een file stond bij de brievenbus?

Volgens art. 42.4 van het SWR kan er uitsluitend van de periode van een week na de wedstrijddagworden afgeweken als de feiten waartegen geprotesteerd wordt pas later bekend zouden zijn. Dat lijkt me hier niet aan de orde.

Afgezien van deze misser van de protestcommissie door het protest toch in behandeling te nemen is het veel interessanter dat zij de overmacht waarop Micone zich beroept honoreert. Dit schept nogal een precedent voor toekomstige situaties. Hoe onderzoekt de beroepscommissie of spelers daadwerkeijk in de file hebben gestaan? Als je in de toekomst een half uur te laat bent door file, gaan de klokken dan automatisch terug naar de beginstand? Wie beslist dat?
Nescio

Post by Nescio »

Rob wrote:Uit niets blijkt dat er sprake is van overmacht waardoor het protest niet eerder zou kunnen worden ingediend. Ik kan me daar ook niet zoveel bij voorstellen. Wellicht dat er een file stond bij de brievenbus?

Volgens art. 42.4 van het SWR kan er uitsluitend van de periode van een week na de wedstrijddagworden afgeweken als de feiten waartegen geprotesteerd wordt pas later bekend zouden zijn. Dat lijkt me hier niet aan de orde.

Afgezien van deze misser van de protestcommissie door het protest toch in behandeling te nemen is het veel interessanter dat zij de overmacht waarop Micone zich beroept honoreert. Dit schept nogal een precedent voor toekomstige situaties. Hoe onderzoekt de beroepscommissie of spelers daadwerkeijk in de file hebben gestaan? Als je in de toekomst een half uur te laat bent door file, gaan de klokken dan automatisch terug naar de beginstand? Wie beslist dat?
Er zijn veel meer maren in dit geheel.

- Is er een datum te vinden waarop alle zes spelers kunnen spelen en zo ja, waar wordt er gespeeld?
- Er wordt indirect aangenomen dat 6-0 naar 1 uur spelen geen invloed heeft op de rest van de wedstrijd. Spelers van beide teams gaan ineens met een hele andere insteek spelen.
- Een tegenstander die geen partij heeft, is uiteindelijk ook voor niets gekomen. En zo kunnen we er vast nog eens stuk of wat meer verzinnen

Het zijn vaak dezelfde ploegen die dit soort missers hebben en niet volledig opkomen. Toeval?
Behalve den man die de Sarphatistraat de mooiste plek van Europa vond, heb ik nooit een wonderlijker kerel gekend dan den uitvreter.
Post Reply