Rob wrote:Uit niets blijkt dat er sprake is van overmacht waardoor het protest niet eerder zou kunnen worden ingediend. Ik kan me daar ook niet zoveel bij voorstellen. Wellicht dat er een file stond bij de brievenbus?
Volgens art. 42.4 van het SWR kan er uitsluitend van de periode van een week na de wedstrijddagworden afgeweken als de feiten waartegen geprotesteerd wordt pas later bekend zouden zijn. Dat lijkt me hier niet aan de orde.
Afgezien van deze misser van de protestcommissie door het protest toch in behandeling te nemen is het veel interessanter dat zij de overmacht waarop Micone zich beroept honoreert. Dit schept nogal een precedent voor toekomstige situaties. Hoe onderzoekt de beroepscommissie of spelers daadwerkeijk in de file hebben gestaan? Als je in de toekomst een half uur te laat bent door file, gaan de klokken dan automatisch terug naar de beginstand? Wie beslist dat?
Er zijn veel meer maren in dit geheel.
- Is er een datum te vinden waarop alle zes spelers kunnen spelen en zo ja, waar wordt er gespeeld?
- Er wordt indirect aangenomen dat 6-0 naar 1 uur spelen geen invloed heeft op de rest van de wedstrijd. Spelers van beide teams gaan ineens met een hele andere insteek spelen.
- Een tegenstander die geen partij heeft, is uiteindelijk ook voor niets gekomen. En zo kunnen we er vast nog eens stuk of wat meer verzinnen
Het zijn vaak dezelfde ploegen die dit soort missers hebben en niet volledig opkomen. Toeval?
Behalve den man die de Sarphatistraat de mooiste plek van Europa vond, heb ik nooit een wonderlijker kerel gekend dan den uitvreter.