Jan Pieter wrote:Sinds 26 november staat op de website van de KNDB het bericht 'Iedere avond twee online blitztoernooien op KNDB Damserver' met daarin o.a. de volgende tekst 'Van de sinds maart 2011 geïntroduceerde functionaliteiten zijn de module voor online toernooien en de mogelijkheid om de damserver via mobiele Android devices (telefoons en tablet computers die op Android draaien) de belangrijkste.'
Echter, wanneer ik de damserver probeer te benaderen vanaf de Nexus 7, volgt een melding dat de Adobe Flash Player benodigd is, en die wordt volgens mij vanaf versie 4.1 niet meer ondersteund door Android. Zie ik wat over het hoofd, of is de claim over de ondersteuning van Android devices wat te ruim?
Hoi Jan Pieter (en meelezers),
Dat is een goede (technische) vraag daar kom ik (als nog-niet-Android-gebruiker) op terug. Ik heb begrepen dat e.e.a. ondermeer / vanaf Android Icecream werkt. (*knip)
Vriendelijke groet,
Marcel
Hoi Jan Pieter,
Ontwikkelaar Roel Langendam geeft aan dat de flash installer beschikbaar staat in de appstore van Google. Dus als je deze downloadt, moet het werken.
Vriendelijke groet,
Marcel
PS: Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat er straks (over 30 minuten) in het tweede 14.30 toernooitje (21.30 Ulaan Baataar en Beijing tijd) waarschijnlijk weer een paar meer spelers uit Mongolië zullen meedoen. Deelnemers uit de rest van de wereld (bijvoorbeeld Nederland) zijn natuurlijk ook van harte welkom.
Nu: 28.200 DamZ! DamSets. Doel: 100.000 DamZ! DamSets zo snel mogelijk. Doe mee met 1, 10 of 100 DamZ! DamSets. De strategie is onbeperkt schaalbaar. Met club of vrienden snel besteld via marcelkosters@gmail.com.
Jan Pieter wrote:Sinds 26 november staat op de website van de KNDB het bericht 'Iedere avond twee online blitztoernooien op KNDB Damserver' met daarin o.a. de volgende tekst 'Van de sinds maart 2011 geïntroduceerde functionaliteiten zijn de module voor online toernooien en de mogelijkheid om de damserver via mobiele Android devices (telefoons en tablet computers die op Android draaien) de belangrijkste.'
Echter, wanneer ik de damserver probeer te benaderen vanaf de Nexus 7, volgt een melding dat de Adobe Flash Player benodigd is, en die wordt volgens mij vanaf versie 4.1 niet meer ondersteund door Android. Zie ik wat over het hoofd, of is de claim over de ondersteuning van Android devices wat te ruim?
Hoi Jan Pieter (en meelezers),
Dat is een goede (technische) vraag daar kom ik (als nog-niet-Android-gebruiker) op terug. Ik heb begrepen dat e.e.a. ondermeer / vanaf Android Icecream werkt. (*knip)
Vriendelijke groet,
Marcel
Hoi Jan Pieter,
Ontwikkelaar Roel Langendam geeft aan dat de flash installer beschikbaar staat in de appstore van Google. Dus als je deze downloadt, moet het werken.
Vriendelijke groet,
Marcel
PS: Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat er straks (over 30 minuten) in het tweede dagelijkse 14.30 toernooitje (21.30 Ulaan Baataar en Beijing tijd) op www.playdraughts.com waarschijnlijk weer een paar meer spelers uit Mongolië zullen meedoen. Deelnemers uit de rest van de wereld (bijvoorbeeld Nederland) zijn natuurlijk ook van harte welkom.
Nu: 28.200 DamZ! DamSets. Doel: 100.000 DamZ! DamSets zo snel mogelijk. Doe mee met 1, 10 of 100 DamZ! DamSets. De strategie is onbeperkt schaalbaar. Met club of vrienden snel besteld via marcelkosters@gmail.com.
Ik zou trouwens aan alle spelers die wel eens op een andere website online dammen willen vragen: kom eens voor enkele weken naar playdraughts.com in plaats van naar die andere websites. Ik ben ervan overtuigd dat - als alleen al de Nederlandse online spelers dat voor laten we zeggen 1 maand doen - niemand meer anders wil. Deze site heeft al alles en wordt verder verbeterd natuurlijk (denk ondermeer aan het dambord en de schijven) maar werkt uitstekend, is rijk aan functies en organiseert meer en meer spannende en hersenscherpende toernooitjes. Dus: www.playdraughts.com, voor iedereen die wel eens online speelt. En, mocht u gedurende de komende maand tegen problemen of onvolkomenheden aanlopen, laat het alstublieft weten via de contact button op de server of misschien wel via dit forum en hopelijk kunnen we uw feedback gebruiken voor het verder verbeteren van de server.
Marcel Kosters wrote:Ontwikkelaar Roel Langendam geeft aan dat de flash installer beschikbaar staat in de appstore van Google. Dus als je deze downloadt, moet het werken.
Das war einmal...
Wie nu googelt op Android en Flash, vindt bijvoorbeeld:
Komt er op neer dat Flash vanaf Android-versie 4.1 officieel niet meer ondersteund wordt, ook al is het misschien op een tricky wijze enigszins aan de praat te krijgen, maar daar brand ik mijn vingers maar niet aan.
Marcel Kosters wrote:Ontwikkelaar Roel Langendam geeft aan dat de flash installer beschikbaar staat in de appstore van Google. Dus als je deze downloadt, moet het werken.
Das war einmal...
Wie nu googelt op Android en Flash, vindt bijvoorbeeld:
Komt er op neer dat Flash vanaf Android-versie 4.1 officieel niet meer ondersteund wordt, ook al is het misschien op een tricky wijze enigszins aan de praat te krijgen, maar daar brand ik mijn vingers maar niet aan.
Hoi Jan Pieter,
Roel geeft aan dat Flash weliswaar niet meer officieel wordt ondersteund maar dat het wel werkt met de in de Google store aangeboden software. Er wordt aan een meer actuele oplossing gewerkt. Als je toch je hand in het vuur besluit te steken en de hierboven aangegeven software gebruikt, zou je svp hier willen laten weten wat je bevindingen zijn?
Vriendelijke groet,
Marcel
Marcel Kosters wrote:Ik zou trouwens aan alle spelers die wel eens op een andere website online dammen willen vragen: kom eens voor enkele weken naar playdraughts.com in plaats van naar die andere websites. Ik ben ervan overtuigd dat - als alleen al de Nederlandse online spelers dat voor laten we zeggen 1 maand doen - niemand meer anders wil. Deze site heeft al alles en wordt verder verbeterd natuurlijk (denk ondermeer aan het dambord en de schijven) maar werkt uitstekend, is rijk aan functies en organiseert meer en meer spannende en hersenscherpende toernooitjes. Dus: http://www.playdraughts.com, voor iedereen die wel eens online speelt. En, mocht u gedurende de komende maand tegen problemen of onvolkomenheden aanlopen, laat het alstublieft weten via de contact button op de server of misschien wel via dit forum en hopelijk kunnen we uw feedback gebruiken voor het verder verbeteren van de server.
Deze site werkt voor geen meter. Ik kan niet inloggen met mijn account gegevens van damserver.kndb.nl en als ik kies voor e-mail mijn accounts, krijg ik de account gegevens van damserver.kndb.nl gestuurd.
Voorlopig blijf ik maar op damserver.kndb.nl spelen. En nu niet beweren dat dit hetzelfde is, want daar kom ik wel binnen.
GuidoB wrote:
Deze site werkt voor geen meter. Ik kan niet inloggen met mijn account gegevens van damserver.kndb.nl en als ik kies voor e-mail mijn accounts, krijg ik de account gegevens van damserver.kndb.nl gestuurd.
Voorlopig blijf ik maar op damserver.kndb.nl spelen. En nu niet beweren dat dit hetzelfde is, want daar kom ik wel binnen.
Hoi Guido,
playdraughts.com en damserver.kndb.nl verwijzen allebei naar dezelfde server.
Is bovenstaand bericht kijkend naar het emoticon als een grapje bedoeld of ervaar je inderdaad een technisch
probleem bij het inloggen via domein http://www.playdraughts.com? In dat laatste geval hopen we het probleem z.s.m. boven water te hebben. Het is voor het moment niet een probleem dat ik kan reproduceren.
Vriendelijke groet,
Marcel
GuidoB wrote:Het inloggen via http://www.playdraughts.com werkt niet, Marcel. Ik kan je mijn account gegevens wel pm'en als je dat wilt.
Voor de meelezers: heb ingelogd op www.playdraughts.com en heb daar Guido - die via damserver.kndb.nl was ingelogd - gesproken. Geadviseerd om zijn cache te legen omdat ik een cache probleem vermoedde (de server of beter gezegd de client wordt regelmatig geupdate). Nu heeft Guido de cache geleegd en geeft hij aan helemaal niet te kunnen inloggen. In de tussentijd kan ik slechts aangeven, probeert u het zelf ook eens. Mocht u hetzelfde probleem als Guido ervaren, laat het svp weten en als u dat probleem niet ervaart is dat misschien ook wel aardig om hier te posten. Zelf kan ik dus 'gewoon' inloggen. Wordt vervolgd.
Marcel Kosters wrote:Ik zou trouwens aan alle spelers die wel eens op een andere website online dammen willen vragen: kom eens voor enkele weken naar playdraughts.com in plaats van naar die andere websites. Ik ben ervan overtuigd dat - als alleen al de Nederlandse online spelers dat voor laten we zeggen 1 maand doen - niemand meer anders wil. Deze site heeft al alles en wordt verder verbeterd natuurlijk (denk ondermeer aan het dambord en de schijven) maar werkt uitstekend, is rijk aan functies en organiseert meer en meer spannende en hersenscherpende toernooitjes. Dus: http://www.playdraughts.com, voor iedereen die wel eens online speelt. En, mocht u gedurende de komende maand tegen problemen of onvolkomenheden aanlopen, laat het alstublieft weten via de contact button op de server of misschien wel via dit forum en hopelijk kunnen we uw feedback gebruiken voor het verder verbeteren van de server.
Het is een beetje kip en ei. Op playdraughts/damserver is er vaak weinig te doen/zijn er weinig tot geen spelers. Op playok is meer te doen.
Overigens kan ik op beide met dezelfde gegevens inloggen en heb dan ook de indruk op dezelfde server terecht te komen)
Marcel Kosters wrote:Voor de meelezers: heb ingelogd op http://www.playdraughts.com en heb daar Guido - die via damserver.kndb.nl was ingelogd - gesproken. Geadviseerd om zijn cache te legen omdat ik een cache probleem vermoedde (de server of beter gezegd de client wordt regelmatig geupdate). Nu heeft Guido de cache geleegd en geeft hij aan helemaal niet te kunnen inloggen. In de tussentijd kan ik slechts aangeven, probeert u het zelf ook eens. Mocht u hetzelfde probleem als Guido ervaren, laat het svp weten en als u dat probleem niet ervaart is dat misschien ook wel aardig om hier te posten. Zelf kan ik dus 'gewoon' inloggen. Wordt vervolgd.
De e-mail met het geresette password komt ook niet aan. Ik denk dat de makers beter eerst de registratie procedure goed kunnen testen, voordat ze al teveel reclame gaan maken voor deze site.
We hebben de vinger nog niet helemaal op Guido's probleem.
Voor dit moment is de veronderstelling dat de cache blijft
hangen in de client. Alle drie de domeinnamen
verwijzen naar hetzelfde ip-nummer. Naar alle drie de domeinen
worden dezelfde gegevens doorgegeven. Buiten de domeinnamen
is er dus geen verschil.
Wat de kip-ei opmerking van Peter betreft: precies! Vandaar mijn
oproep aan iedere online dammer om eens een maandje structureel
voor playdraughts.com (of een van de andere twee domeinen) te
kiezen.
In de Google / Android store kan gezocht worden op 'flash installer'. Dit is een installer voor flash die niet van Adobe zelf is. Deze werkt in de ervaringen en testen van ontwikkelaar Roel Langendam goed op Android 4.1. Hopelijk is dit een bruikbare tip.