Het is altijd hetzelfde liedje.Fred van Amersfoort wrote:Eigenlijk is het na het lezen van de bondsraadstukken nog kwalijker dan ik dacht. Ipv het dammen in eigen land te promoten menen onze bestuurders druk te moeten zijn met het dammen in het buitenland. Niet omdat het dammen hen daadwerkelijk interesseert, nee slechts om de subsidiepot blijvend te kunnen benutten. Bewust afhankelijk blijven van subsidies zien als kerntaak. De gemeenschap jouw hobby laten betalen als hoogste doel. Ipv te bedelen naar subsidies zou je ook eens in eigen land het dammen zo groot kunnen maken dat je op eigen kracht verder kunt. Maar daar zie ik dus helemaal niets van.
Grootspraak op het forum zie je genoeg, maar de echt iets aan doen? ho maar...
Ik had dit trouwens ook al benoemd in een ander topic maar toen was het blijkbaar nog niet iets belangrijks aangezien niemand daar op in ging.
WOW we gaan in het het bondsraad bespreken hoor dan gaat er echt wat gebeuren jaja!!!!! Zijn jullie nu echt serieus? denken jullie nu ECHT dat dit ooit wat zal veranderen?
Die bestuurders lachen om de bondsraad en zien het alleen maar als een middel om het gepeupel (breedtesport) in toom te houden en voor de rest lekker door te gaan met subsidie te verdelen tussen hun "vriendjes".
miss maakt dit verhaaltje jullie wat duidelijk?
Er is net een man is midden in het (ijskoude)water gevallen en het is duidelijk dat die niet meer kan zwemmen door het koude water en het niet lang meer zal duren voordat die verdrinkt. Henk piet fred sjiht en harry staan langs de kant en zien het gebeuren na een minuut gekeken te hebben hoe de man zat te spartelen en hoe hij meerdere keren kopje onder ging. Werpt Fred de vraag eens op zouden we miss niet eens om hulp moeten roepen jongens? De rest lijkt het niet te horen en meer te genieten van de vogeltjes die fluiten. Paar seconde later nadat de man in het water heel hard begint te roepen kijkt de rest boos op want zo kunnen ze natuurlijk niet genieten van de vogeltjes die fluiten. Ze beginnen zich te realiseren dat de man toch wel in levensgevaar is. Maar ja wat te doen nu? Harry geeft aan dat ze het beste 112 kunnen bellen opsich klinkt de rest dat nog wel redelijk in de oren ook al geeft piet aan dat het waarschijnlijk niet nodig is want ja als iemand in het water kan komen kan die er toch ook weer uit komen? Als je van A naar B gaat kun je ook weer van B naar A legt hij uit dit klinkt de rest wel goed in de oren en logies. Gewoon terug naar begin als je aan het einde bent net of je opnieuw een film gaat bekijken lijkt piet verstandig te zeggen. Na nog 10sec later schrikt sjiht wakker, geschokt ziet hij de man die aan het verdrinken is en roept in de groep JONGENS we moeten nu iets doen! Kom als jullie snel dat touw daar pakken en die tak dan hou ik die vast en spring ik in het water om de man te proberen te redden. De rest kijkt verbaast. Harry zegt nouja dat lijkt me niet zo'n goed idee dan kunnen we beter dit door iemand anders laten doen zoals de brandweer. Waarop Piet zegt das echt een dom idee zeg dadelijk word je nog nat. Nee nee roept Henk we gaan niet het risico lopen om nat te worden hoor, sjonge jonge sjiht je moet eens opletten wat je allemaal zegt. Waarop Fred zegt tegen de groep zegt, ach neem het hem niet kwalijk hij is net wakker dan heb je wel vaker zo iets. 1,5 minuut later verdronk de man 4 minuten eerder dan de brandweer aankwam. Helaas veel te jong gestorven hij zou nog een mooi leven voor zich hebben gehad.
Man in water= damsport
Niet meer kan zwemmen= KNDB bestuur
rest spreekt voor zich

2040 na een onderzoek dat is ingesteld door 12 wilde dam-bonden om te onderzoeken waarom de damsport min of meer is uitgestorven komt het onderzoeksteam met verrassende conclusie:
Op de eerste plaats wilde Ze zeker niet onder stoelen of banken stoppen dat het grootste gedeelte ligt in het bestuur door de jaren heen die de verkeerde prioriteiten hebben gesteld in het verleden. maar zeker ook een groot deel van de schuld is te leggen bij de laffe breedtesport die het bestuur leek te aanbidden en alleen soms op hele formele toon wat ideetjes toeschoven via de bondsraad naat het bestuur waar dan niks mee gedaan werd door het bestuur.