Want ook judo heeft het probleem dat er aan de top weinig echte beslissingen vallen.
Is dat niks voor een dampartij, een strafje wegens passiviteit?
En/of vlaggetjes voor het mooiste spel?

Je hebt de knipoog toch wel gezien, Edwin?Edwin Twiest wrote:Eindelijk eens een slecht plan
Wanneer is iemand passief?
Als ik ga omsingelen, ben ik dan bang, ben ik passief of ben ik juist aktief, omdat je weet dat je bijzonder op je hoede moet zijn omdat elke opbouwfout je een erg slechte stand kan opleveren. (dan is de aanvaller dus passief (!?) )
Als ik gesloten klassiek speel, dan hou je dat heel lang vol; krijgt dan degene die het speltype voltooid (dus een 18-23 of 20-24 waardoor het speltype (al dan niet tijdelijk) is beklonken)?
als je een hekstelling hebt, ruil je vaak een beetje de centrumschijven van de tegenstande eraf; is dat aktief? misschien wel, maar als blijkt dat de tegenstander toch altijd weer een evt verbreking kan verkrijgen, was het gespeelde plan dan niet te passief van wit en zou men standaard gewoon minimaal 30 zetten vooruit moeten kunnen denken voordat men dit mag spelen?
In het kader van slechte ideeen; misschien moeten er maar hekstellingsdiploma's worden gemaakt; iemand die met succes consequent kan verhinderen dat de tegenstander uit het hek kan, krijgt een diploma en kan dan door het leven als aktief hekspeler!!.....
Maar in alle ernst.... dat idee is toch niet echt serieus eric?....
Zonnesteek in Thailand opgelopen Eric?Eric van Dusseldorp wrote:Je hebt de knipoog toch wel gezien, Edwin?Edwin Twiest wrote:Eindelijk eens een slecht plan
Als ik ga omsingelen, ben ik dan bang, ben ik passief of ben ik juist aktief, omdat je weet dat je bijzonder op je hoede moet zijn omdat elke opbouwfout je een erg slechte stand kan opleveren. (dan is de aanvaller dus passief (!?) )
Als ik gesloten klassiek speel, dan hou je dat heel lang vol; krijgt dan degene die het speltype voltooid (dus een 18-23 of 20-24 waardoor het speltype (al dan niet tijdelijk) is beklonken)?
als je een hekstelling hebt, ruil je vaak een beetje de centrumschijven van de tegenstande eraf; is dat aktief? misschien wel, maar als blijkt dat de tegenstander toch altijd weer een evt verbreking kan verkrijgen, was het gespeelde plan dan niet te passief van wit en zou men standaard gewoon minimaal 30 zetten vooruit moeten kunnen denken voordat men dit mag spelen?
In het kader van slechte ideeen; misschien moeten er maar hekstellingsdiploma's worden gemaakt; iemand die met succes consequent kan verhinderen dat de tegenstander uit het hek kan, krijgt een diploma en kan dan door het leven als aktief hekspeler!!.....
Ach, het heeft ook wel iets grappigs. Niet echt serieus, maar ook weer niet helemaal onserieus.
Ik ben benieuwd naar andere reacties.
Wat een negatieve reactie.Piet Bouma wrote:Zonnesteek in Thailand opgelopen Eric?Eric van Dusseldorp wrote:Je hebt de knipoog toch wel gezien, Edwin?Edwin Twiest wrote:Eindelijk eens een slecht plan
Ach, het heeft ook wel iets grappigs. Niet echt serieus, maar ook weer niet helemaal onserieus.
Ik ben benieuwd naar andere reacties.![]()
Nooit een slechter plan gelezen.
Dammen een jurysport laten worden?
De meneer van het Linares schaaktoernooi gaf wel eens boetes aan wie te snel remise overeenkwam.Eric van Dusseldorp wrote:Ik kijk naar de Olympische Spelen, judo, en zie dat er steeds 'strafjes wegens passiviteit' worden uitgedeeld. Deze strafjes, en anders wel de vlaggetjes na afloop van de verlenging, beslissen meestal het duel.
Want ook judo heeft het probleem dat er aan de top weinig echte beslissingen vallen.
Is dat niks voor een dampartij, een strafje wegens passiviteit?
En/of vlaggetjes voor het mooiste spel?