Alex wrote:
Tja, Hans wilde niet dat de uitslagen tijdens het toernooi al online waren in ToernooiBase, vandaar dat Piet Bouma er ook geen aandacht aan heeft gegeven.
Wat mij betreft voert De Knikker de uitslagen (en partijen die ik op de website zie staan) ook maar lekker zelf in. Zoals Bouma hierboven aangeeft, zal hij het niet doen. Ik doe het ook niet. Moet er nou echt een ICT-convenant komen?? Moeten er 'uitzendrechten' betaald gaan worden in de toekomst omdat er miljoenen mensen via 'illegale' kanalen het toernooi volgen??
Los van dit: ik denk dat de actie van De Knikker heeft geleid tot een nóg grotere onbekendheid van beide toernooien. Zo wist ik bijvoorbeeld niet waar een meneer het over had toen die mij in Zuidwolde aansprak over barrages bij de meisjes. Na een hele poos besefte ik pas dat er ook een NK meisjes aan de gang was al weet ik nu nog steeds niet over welke barrage deze man het had. Ik zal het eens opzoeken. De organisatie van het NK pupillen koos ervoor om JUIST veel aandacht te geven aan de kanalen, zoals Toernooibase, Facebook, Twitter etc. Liever veel mensen bereiken via andere kanalen, dan een handjevol mensen via de eigen website.
Dit is geen pure kritiek op dergelijke organisaties, maar wel een poging om deze organisaties te verleiden anders om te gaan met de beschikbare ICT-kanalen. Ik hoop dat er deze zomer meer organisaties de stap zetten om tijdens hun zomertoernooi enkele partijen live aan te bieden. Mijn geheugen zegt dat Heerhugowaard vorig jaar behoorlijk wat partijen live uitzond. Ga zo door