NK's jeugd in de meivakantie

Michel Stempher
Real name: Michel Stempher

Re: NK's jeugd in de meivakantie

Post by Michel Stempher »

Piet Bouma wrote: @Damkoningin
Is er al een wedstrijdprogramma bekend van het NK Junioren (paringen van alle ronden)?
Zou je me dat dan even willen mailen (of het programmaboekje). Dan voer ik het wel even in Toernooibase (jullie hebben daar - tot dusver - geen rechten voor :D)

NK Aspiranten Meisjes en Welpen Meisjes, website: http://nkdammenmeisjes2012.nl/
Ik zal zo wel even het wedstrijdprogramma invoeren in Toernooibase :)
Michel Stempher

Michel Stempher wrote:
Piet Bouma wrote: @Damkoningin
Is er al een wedstrijdprogramma bekend van het NK Junioren (paringen van alle ronden)?
Zou je me dat dan even willen mailen (of het programmaboekje). Dan voer ik het wel even in Toernooibase (jullie hebben daar - tot dusver - geen rechten voor :D)

NK Aspiranten Meisjes en Welpen Meisjes, website: http://nkdammenmeisjes2012.nl/
Ik zal zo wel even het wedstrijdprogramma invoeren in Toernooibase :)
Het wedstrijdprogramma staat inmiddels op Toernooibase. Vanavond (zodra ik thuis ben) zal ik even op DamXL alle programmaboekjes zetten en ook de website van de meisjes noemen. Ik heb hier (op school) helaas geen inloggegevens van DamXL.
Michel Stempher

Wauw :D Zoals beloofd als ik er redenen toe zie: hierbij enkele complimenten aan damclub Witte van Moort!! Waar ik enkele dagen geleden schreef dat de website van WvM nog geen informatie vrijgaf over het NK junioren, kan ik nu concluderen dat er verandering in is gekomen! en hoe!

Op de website http://damclubwittevanmoort.nl/ is namelijk een kopje te vinden met de naam NK Junioren 2012. Daar is alle belangrijke informatie over dit toernooi te vinden. 'Damkoningin' heeft ook al toegezegd dat de partijen vrijwel direct na afloop beschikbaar zullen zijn in Toernooibase en volgens mij is dit in de Nationale Competitie ook al een tijd het geval, dus daar twijfel ik niet aan. Als de website ook zo wordt bijgehouden... :D :D :D

Ik blijf het jammer vinden dat Witte van Moort er niet voor kiest om elektronische damborden te gebruiken. De oplossing die de organisatie wel kiest, is echter een uitstekend alternatief! Ook het feit dat er een wethouder is die het NK zal openen, doet me deugd. De betrokkenen in Westerhaar hebben de weg vooruit gevonden!!

Nogmaals: mijn complimenten!! Ik sta werkelijk versteld! Nu maar hopen dat de spelers ook prachtige partijen laten zien. Zo waren er vorig jaar twee unieke partijen: een partie bonnard in de slotronde bij Van IJzendoorn - Amirkhan (of andersom) en een knotsgekke strijd tussen Amirkhan en ondergetekende, waarbij zelfs nog een keer ongemerkt een schijf werd teruggezet tijdens het hectische slaan van tig schijfjes.
Michel Stempher

Alex

Post by Alex »

Nou de uitslagen van het NK welpen en aspiranten meisjes nog in ToernooiBase...
Michel Stempher

Alex wrote:Nou de uitslagen van het NK welpen en aspiranten meisjes nog in ToernooiBase...
Heeft iemand voor mij deze uitslagen? Dan zal ik ze er wel inzetten.

Edit: inmiddels heb ik de uitslagen gevonden op de toernooiwebsite, maar het is onmogelijk om ze in te voeren. Hans de Knikker heeft beide toernooien afgesloten. Nogal handig... Ik zal Piet Bouma wel even waarschuwen.
Alex

Post by Alex »

Michel Stempher wrote:
Alex wrote:Nou de uitslagen van het NK welpen en aspiranten meisjes nog in ToernooiBase...

Edit: inmiddels heb ik de uitslagen gevonden op de toernooiwebsite, maar het is onmogelijk om ze in te voeren. Hans de Knikker heeft beide toernooien afgesloten. Nogal handig... Ik zal Piet Bouma wel even waarschuwen.
Tja, Hans wilde niet dat de uitslagen tijdens het toernooi al online waren in ToernooiBase, vandaar dat Piet Bouma er ook geen aandacht aan heeft gegeven.
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

Alex wrote:
Michel Stempher wrote:

Tja, Hans wilde niet dat de uitslagen tijdens het toernooi al online waren in ToernooiBase, vandaar dat Piet Bouma er ook geen aandacht aan heeft gegeven.
Ik heb de blokkade ongedaan gemaakt. Dus jullie kunnen uitslagen en partijen invoeren.
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!
Michel Stempher

Alex wrote: Tja, Hans wilde niet dat de uitslagen tijdens het toernooi al online waren in ToernooiBase, vandaar dat Piet Bouma er ook geen aandacht aan heeft gegeven.
Wat mij betreft voert De Knikker de uitslagen (en partijen die ik op de website zie staan) ook maar lekker zelf in. Zoals Bouma hierboven aangeeft, zal hij het niet doen. Ik doe het ook niet. Moet er nou echt een ICT-convenant komen?? Moeten er 'uitzendrechten' betaald gaan worden in de toekomst omdat er miljoenen mensen via 'illegale' kanalen het toernooi volgen??

Los van dit: ik denk dat de actie van De Knikker heeft geleid tot een nóg grotere onbekendheid van beide toernooien. Zo wist ik bijvoorbeeld niet waar een meneer het over had toen die mij in Zuidwolde aansprak over barrages bij de meisjes. Na een hele poos besefte ik pas dat er ook een NK meisjes aan de gang was al weet ik nu nog steeds niet over welke barrage deze man het had. Ik zal het eens opzoeken. De organisatie van het NK pupillen koos ervoor om JUIST veel aandacht te geven aan de kanalen, zoals Toernooibase, Facebook, Twitter etc. Liever veel mensen bereiken via andere kanalen, dan een handjevol mensen via de eigen website.

Dit is geen pure kritiek op dergelijke organisaties, maar wel een poging om deze organisaties te verleiden anders om te gaan met de beschikbare ICT-kanalen. Ik hoop dat er deze zomer meer organisaties de stap zetten om tijdens hun zomertoernooi enkele partijen live aan te bieden. Mijn geheugen zegt dat Heerhugowaard vorig jaar behoorlijk wat partijen live uitzond. Ga zo door :D
Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos »

Michel Stempher wrote:
Alex wrote: Tja, Hans wilde niet dat de uitslagen tijdens het toernooi al online waren in ToernooiBase, vandaar dat Piet Bouma er ook geen aandacht aan heeft gegeven.
Wat mij betreft voert De Knikker de uitslagen (en partijen die ik op de website zie staan) ook maar lekker zelf in. Zoals Bouma hierboven aangeeft, zal hij het niet doen. Ik doe het ook niet. Moet er nou echt een ICT-convenant komen?? Moeten er 'uitzendrechten' betaald gaan worden in de toekomst omdat er miljoenen mensen via 'illegale' kanalen het toernooi volgen??

Los van dit: ik denk dat de actie van De Knikker heeft geleid tot een nóg grotere onbekendheid van beide toernooien. Zo wist ik bijvoorbeeld niet waar een meneer het over had toen die mij in Zuidwolde aansprak over barrages bij de meisjes. Na een hele poos besefte ik pas dat er ook een NK meisjes aan de gang was al weet ik nu nog steeds niet over welke barrage deze man het had. Ik zal het eens opzoeken. De organisatie van het NK pupillen koos ervoor om JUIST veel aandacht te geven aan de kanalen, zoals Toernooibase, Facebook, Twitter etc. Liever veel mensen bereiken via andere kanalen, dan een handjevol mensen via de eigen website.

Dit is geen pure kritiek op dergelijke organisaties, maar wel een poging om deze organisaties te verleiden anders om te gaan met de beschikbare ICT-kanalen. Ik hoop dat er deze zomer meer organisaties de stap zetten om tijdens hun zomertoernooi enkele partijen live aan te bieden. Mijn geheugen zegt dat Heerhugowaard vorig jaar behoorlijk wat partijen live uitzond. Ga zo door :D
Ik heb een paar keer gekeken of de uitslagen er al opstonden, maar ik zag geen uitslagen in Toernooibase. Ik ging er vanuit dat ik me in de data vergist had. Maar op facebook trof ik en bericht aan van een der deelneemsters, dus heb ik nog eens op dewebsite gekeken van de club, waar de uitslagen wel opstaan.
Ik begrijp de actie van Hans ook niet helemaal. Mij lijkt het goede reclame voor een toernooi als mensen het kunnen volgen. Ik ben benieuwd naar de argumenten van Hans.
In ieder geval doet Michel Groentemens Stempher goed zijn best, heel goed! Mooi toernooi ook georganiserd samen met Zainal Hanoeman Palmans. Jullie zijn waardevolle krachten voor d damwereld. En Groentemens wordt zelfs al wat diplomatieker, ga zo door jongen!
Heaven is no location, but a state of mind
Michel Stempher

Kosmos wrote: Ik heb een paar keer gekeken of de uitslagen er al opstonden, maar ik zag geen uitslagen in Toernooibase. Ik ging er vanuit dat ik me in de data vergist had. Maar op facebook trof ik en bericht aan van een der deelneemsters, dus heb ik nog eens op dewebsite gekeken van de club, waar de uitslagen wel opstaan.
Ik begrijp de actie van Hans ook niet helemaal. Mij lijkt het goede reclame voor een toernooi als mensen het kunnen volgen. Ik ben benieuwd naar de argumenten van Hans.
In ieder geval doet Michel Groentemens Stempher goed zijn best, heel goed! Mooi toernooi ook georganiserd samen met Zainal Hanoeman Palmans. Jullie zijn waardevolle krachten voor d damwereld. En Groentemens wordt zelfs al wat diplomatieker, ga zo door jongen!
Ook ik word een jaartje ouder :wink: :wink:
Alex

Post by Alex »

Kosmos wrote:
Michel Stempher wrote:

Ik heb een paar keer gekeken of de uitslagen er al opstonden, maar ik zag geen uitslagen in Toernooibase. Ik ging er vanuit dat ik me in de data vergist had. Maar op facebook trof ik en bericht aan van een der deelneemsters, dus heb ik nog eens op dewebsite gekeken van de club, waar de uitslagen wel opstaan.
Direct na ronde 1 had ik de uitslagen van de aspiranten-meisjes ingevoerd, waarop Piet Bouma me dit verbood, op verzoek van De Knikker:
Er is een eigen website. Hans de Knikker heeft aangegeven dat hij daar graag alle bezoekers
naar toe wil hebben, dit in verband met de zichtbaarheid van de sponsors en daarom geen
uitslagen en partijen in Toernooibase wil hebben, dan 48 uur na afloop van het toernooi.

Ik ben het daar niet mee eens. Ga dan ook geen aandacht meer besteden in nieuwsberichten
aan het NK Meisjes.
Zelf ben ik van mening dat e.e.a. elkaar versterkt, d.w.z. dat het bezoek aan toernooisite
toeneemt, na vermelding in Toernooibase, maar a la.

Hans heeft nu en 48 uur na afloop van het toernooi de mogelijkheid om uitslagen en
partijen in te voeren.
Als hij dat niet doet, dan zij het zo.
Die 48 uur zijn ruimschoots voorbij, maar inderdaad nog steeds geen uitslagen...
Nu worden de uitslagen van de aspiranten niet meegenomen in de virtuele ratingberekening, wat wel zal moeten gebeuren.
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

Alex wrote:
Die 48 uur zijn ruimschoots voorbij, maar inderdaad nog steeds geen uitslagen...
Nu worden de uitslagen van de aspiranten niet meegenomen in de virtuele ratingberekening, wat wel zal moeten gebeuren.
Uitslagen en partijen heb ik inmiddels ingevoerd.
Laten we maar een einde maken aan deze soap.
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!
Michel Stempher

Piet Bouma wrote:
Alex wrote:
Uitslagen en partijen heb ik inmiddels ingevoerd.
Laten we maar een einde maken aan deze soap.
Mee eens. Erg goed dat je het toch hebt ingevoerd Piet, tegen je wil in. Je stelt het algemeen belang boven je eigen belang :-) Het enige: kan de organisatie de uitslagen per ronde van de welpen doorgeven? Dit staat er lelijk zo.
Michel Stempher

Ik heb nog twee columns geschreven. Deze columns zijn te vinden op www.damclubhoogeveen.nl/toernooien .
Eentje gaat over de nevenactiviteiten en de andere over het gevoerde ICT-beleid. Hierdoor heeft het NK pupillen zoveel bekendheid gekregen en zat de zaal gewoon vol op sommige dagen.
Post Reply