Fred van Amersfoort wrote:Als je lid van een club bent en ook nog eens liefhebber moet je niet ouwehoeren over 5 of 10 euro meer. Zelfs niet over 50 of 100 euro als je dat kunt missen. Het zou wel prettig zijn als die club dan ook een leuk programma te bieden heeft. Een goede onderlinge, mooie teamwedstrijden, jeugd, ouderen en liters bier. Maar las het er om gaat om de bondscoach aan het vreten te houden zoat hij kan zien hoe toptalent lullige remises maakt dan hoeft het niet. Daarom een ander voorstel:
Schop alle duur betaalde coaches en te duur betaalde of gesubsidieerde spelers de deur uit. Verhoog de contributie drastisch en neem 1 0f 2 betaalde krachten aan bij de KNDB. Laat hen iedere club bezoeken en helpen met het opzetten en uitvoeren van reddingsplannen op lokaal nivo. Een laag basissalaris maar bonus voor ieder nieuw lid dat het oplevert. Stoppen met de illusie dat je met 5000 leden meer dan 5 grootmeesters te vreten kunt geven. Stop met de illusie dat allen maar werken aan jeugd redding biedt. Jeugd is belangrijk voor de langere termijn maar om 2 voor 12 is er geen langere termijn. Alle acties zouden gericht moeten zijn op recratiedammen om massa te organiseren. Pas als dat lukt ontstaat er misschien weer een markt voor betaald dammen. De bondsraad is mijns inziens volstrekt zinloos. Het doet mij denken aan de vele teamvergaderingen op mijn werk waar zelfs over de aanschaf van een koffiepot uren vergaderd kon worden. Dat terwijl de direktie in de catalagus op zoek was naar een nog duurdere leasebak en mooiere pensioenregelingen. Ik denk op zich dat de bondsraad uit goedwillende mensen bestaat maar niet zelf met de poten in het moeras wil staan. Dat die Van den Hoek dan ook nog zegt dat niet willen betalen asociaal is maakt het nog triester. Wie is die vent eigenlijk? In zijn tijd als voorzitter zag ik een hoop bla bla verhalen maar geen enkele visie. Tijd voor revolutie lijkt me. Geef die Kosmos en groenteboer maar een goed bedrag in dienst van de KNDB en misschien verandert er iets.
Mensen voor
asociaal uitmaken is gebrek aan empathie. Vroeger noemde Theo zijn discussiepartners
luie denkers... Je wint er weinig sympathie mee.
Zo trek je ze heus niet over de streep.
Recreanten die niet meedoen aan de nationale competitie zullen begrijpelijk niet warmlopen voor een KNDB-lidmaatschap. Het kost geld, maar men krijgt er niets voor terug.
Dat is niet asociaal, maar menselijk.
Ik zie het al voor me, in Frankrijk gaat men langs alle parken, campings en café's om mensen over te halen om zich aan te sluiten bij de nationale jeu-de-boule-bond. Wel even lappen, anders ben je asociaal! Nee, dat werkt niet, die mensen zijn gewoon lekker bezig en hebben geen behoefte aan een nationale bond.