Brunssum Open 2010

Eric van Dusseldorp

Re: Brunssum Open 2010

Post by Eric van Dusseldorp »

Dieter wrote:
Eric van Dusseldorp wrote:
Dieter wrote: Drame is overigens een heelrijke dammer, gaan we vast nog veel van horen.
Is Drame heel rijk of heerlijk?
:D :D misschien ook wel heel rijk maar dan had ik toch een spatie moeten plaatsen toch? om geen verkeerde indruk te geven (geloof niet dat hij heel rijk is) heb ik de vingerfout maar even goed gemaakt. Of is vingerfout nu ook niet helemaal correct? hoe dan ook.
Dat dacht ik al. Zwarte dammers zijn over het algemeen niet heel rijk. Of ze heerlijk zijn, laat ik graag aan de liefhebbers over.
Dieter wrote:Anton van Berkel gaat in Brunssum een GMI norm behalen.
Andere kanshebbers op normen zijn Michiel Stempher en Pierre Lacroix
Vergeet onze vriend Gao niet. Hij heeft toch aardig wat puntjes bijelkaar gesprokkeld en, wat minstens zo belangrijk is, hij heeft alleen maar buitenlanders gehad.
Een mf-norm ligt voor hem binnen handbereik. Leuk toch?
http://www.ericsdamsite.com
http://www.thailandopen.nl
http://dammen.startpagina.nl
Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos »

Eric wrote: Vergeet onze vriend Gao niet. Hij heeft toch aardig wat puntjes bijelkaar gesprokkeld en, wat minstens zo belangrijk is, hij heeft alleen maar buitenlanders gehad.
Gao schijnt ook go te spelen, een ongelooflijk complex spel op een bord van 19 bij 19. Ktardammen is een lachertje vergeleken bij go!
Go Gao go! is dus de leus.
Heaven is no location, but a state of mind
Rein Halbersma

Post by Rein Halbersma »

Kosmos wrote:
Eric wrote: Vergeet onze vriend Gao niet. Hij heeft toch aardig wat puntjes bijelkaar gesprokkeld en, wat minstens zo belangrijk is, hij heeft alleen maar buitenlanders gehad.
Gao schijnt ook go te spelen, een ongelooflijk complex spel op een bord van 19 bij 19. Ktardammen is een lachertje vergeleken bij go!
Je "go go" leus doet natuurlijk denken aan het liedje van Pé Daalemmer en Rooie Rinus - "Jelle (gaat lekker)"
http://www.youtube.com/watch?v=9nTTJh5RFMk
ildjarn
Real name: Joost de Heer

Post by ildjarn »

Eerder aan The ramones: Hey ho, let's go!
Lasst die Maschinen verhungern, Ihr Narren...
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!
VibeMan

Post by VibeMan »

Getmanski - Heusdens 1-1
kalmakov - van berkel 1-1

nu wachten op de weerstand!
Alex

Post by Alex »

VibeMan wrote:Getmanski - Heusdens 1-1
kalmakov - van berkel 1-1
Was te verwachten..
VibeMan wrote:nu wachten op de weerstand!
Wlh neem ik aan??
Dieter

Post by Dieter »

Andrew ik heb die norm systemen niet bedacht hoor, ik stel alleen maar vast.
Gao overigens niet voldoende butenlanders. In een Nederlands toernooi zijn nederlanders geen buitenlanders, wel is hij zelf 1 maar de drie overige heeft hij niet bij elkaar gekregen helaas (voor hem).
Gao speelt inderdaad meerdere bordspellen o.a. Go

De vier koplopers hebben het publiek en de rest van het veld geen plezier gedaan met alleen maar remise's binnen het uur. Om nog maar niet te spreken van de organisatie. Een klein smetje op een tot nu toe (laatste loodjes) verder perfect toernooi
Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp »

Dieter wrote:
In een Nederlands toernooi zijn nederlanders geen buitenlanders, wel is hij zelf 1 maar de drie overige heeft hij niet bij elkaar gekregen helaas (voor hem).
Wat een vreemde regel. Dus de plek waar een toernooi wordt gehouden is bepalend of iemand ten opzichte van een speler een buitenlander is...

Hoog tijd voor de FMJD om deze regel te veranderen.
http://www.ericsdamsite.com
http://www.thailandopen.nl
http://dammen.startpagina.nl
Alex

Post by Alex »

Dieter wrote:
In een Nederlands toernooi zijn nederlanders geen buitenlanders, wel is hij zelf 1 maar de drie overige heeft hij niet bij elkaar gekregen helaas (voor hem).
Wat een vreemde regel. Dus de plek waar een toernooi wordt gehouden is bepalend of iemand ten opzichte van een speler een buitenlander is...

Vraag me af of het wel zo is. Ik kan me nl. een opmerking herinneren van Johan Demasure dat de meeste deelnemers aan THO voor "zijn jongens" (de nieuwe Nederlanders, zoals ze tijdens het EK gedoopt zijn..) buitenlander zijn. Lijkt me dat hij ook toernooi-technisch bedoelde.
@Dieter: waar heb je dat gelezen dan??
eitje

Post by eitje »

Alex wrote:
Dieter wrote:

Vraag me af of het wel zo is. Ik kan me nl. een opmerking herinneren van Johan Demasure dat de meeste deelnemers aan THO voor "zijn jongens" (de nieuwe Nederlanders, zoals ze tijdens het EK gedoopt zijn..) buitenlander zijn. Lijkt me dat hij ook toernooi-technisch bedoelde.
Dieter vergist zich. De plaats waar een toernooi plaatsvindt, bepaalt niet het aantal buitenlanders dat je tegenkrijgt, enkel je nationaliteit doet dat. Een bekend Nederlands zeer...
Kosmos

Post by Kosmos »

Rein Halbersma wrote:
Kosmos wrote:
Je "go go" leus doet natuurlijk denken aan het liedje van Pé Daalemmer en Rooie Rinus - "Jelle (gaat lekker)"
http://www.youtube.com/watch?v=9nTTJh5RFMk
Ja, leuk, het is op zijn Fries dus:
Ga Gao ga!
Alex

Post by Alex »

Kosmos wrote: Ja, leuk, het is op zijn Fries dus:
Ga Gao ga!
Mijn kennis van het Fries is niet zo groot, maar bedoelie niet: Gao Gao gao?
Kosmos

Post by Kosmos »

Alex wrote:
Ga Gao ga!
Goed luisteren naar de Jelle-song, Alex! :idea:
Alex

Post by Alex »

Kosmos wrote:
Alex wrote:
Ga Gao ga!
Goed luisteren naar de Jelle-song, Alex! :idea:
Gao is toch ga in dialect? Of dat nou Fries of een ander dialect is, maakt niks uit.
Dieter

Post by Dieter »

Alex wrote:
Dieter wrote:

Op deze site staat het reglement en de berekenings tabellen. Helaas alleen in het Frans (beheers ik helaas niet) maar Henk Stoop heeft mij hierbij geholpen en het bleek er duidelijk te staan. Nederlanders zijn in Nederland geen buitenlanders voor buitenlanders dus :?
Wel is de betreffende buitenlander buitenlander voor zichzelf. In het geval er bijvoorbeeld 4 buitenlanders nodig zijn hoeft hij/zij er dus nog maar drie. Duidelijk? ik hoop het. Andersom. Ga je als Nederlander in Rusland dammen dan tellen alleen de niet-Russen als buitenlander, ik weet overigens dan niet hoe het zit met eigen landgenoten, want je kunt zelf wel buitenlander zijn maar daarom zijn je landgenoten het misschien nog niet. :? :? snappen we het nog?
Al met al verschrikkelijk ingewikkeld en eigenlijk onzinnig naar mijn mening. Dat je bijvoorbeeld een aantal spelers met titel gehad moet hebben, een bepaald aantal punten, en een bepaald score in totaal, allemaal normaal en o.k. maar binnenland/buitenland is volgens mij een zinloze extra regel.
Als de vertaling die ik van Henk kreeg volgens kenners niet zou kloppen hoor ik het graag, nooit te oud om te leren toch
Post Reply