Van Stigt Thans - Bart Smit live op internet

GuidoB

Van Stigt Thans - Bart Smit live op internet

Post by GuidoB »

Aanstaande zondag 11 oktober wordt de ereklasse wedstrijd Van Stigt Thans - Bart Smit vooruit gespeeld in verband met het (afgelaste) wereldkampioenschap. Voor het eerst in de geschiedenis zal er in een bondscompetitiewedstrijd worden gespeeld op elektronische damborden. Vier borden van de wedstrijd zullen vanaf 12:00u rechtstreeks te volgen zijn via http://www.livedraughts.com/VST/LiveGames.htm.

Wie de overige 5 borden ook wil volgen, is van harte welkom in ons afwijkende speellokaal:

Ontmoetingscentrum De 5 Molens
Nieuwe Damlaan 818
3118 AC Schiedam
Tel.: 010 - 470 55 00
Edwin Twiest

Post by Edwin Twiest »

Wat een onzin dan om die wedstrijd dan alsnog vooruit te spelen.... of niet?
VibeMan

Post by VibeMan »

Edwin Twiest wrote:Wat een onzin dan om die wedstrijd dan alsnog vooruit te spelen.... of niet?
Zeker onzin, maar de WK-gangers zullen vast wel afreizen naar Brazil voor een vakantie. Dit is natuurlijk geen reden om vooruit te gaan spelen!!

KNDB: ingrijpen dus en het normale programma hanteren voor deze wedstrijd!

Overigens wel aardig dat er op digitale borden wordt gespeeld!
Leo Mous

Post by Leo Mous »

De wedstrijden VBI Huissen – Van Stigt Thans en Van Stigt Thans - Bart Smit worden beiden komend weekend vooruitgespeeld. Dat is natuurlijk geen onzin en de KNDB grijpt natuurlijk niet in. Elk redelijk denkend mens begrijpt dat. Alle betrokken spelers hebben hun agenda aangepast op deze speeldata die al 2 maanden geleden zijn afgesproken en zalen zijn besproken. Voor de betrokken buitenlandse spelers geldt bovendien dat zij i.v.m. de WK-planning niet alleen zitten met tickets voor Rio, maar ook met tickets voor deze beide wedstrijden in Nederland. Het WK mag dan niet doorgaan, de effecten van de afgelasting ijlen na.
VibeMan

Post by VibeMan »

Leo Mous wrote:De wedstrijden VBI Huissen – Van Stigt Thans en Van Stigt Thans - Bart Smit worden beiden komend weekend vooruitgespeeld. Dat is natuurlijk geen onzin en de KNDB grijpt natuurlijk niet in. Elk redelijk denkend mens begrijpt dat. Alle betrokken spelers hebben hun agenda aangepast op deze speeldata die al 2 maanden geleden zijn afgesproken en zalen zijn besproken. Voor de betrokken buitenlandse spelers geldt bovendien dat zij i.v.m. de WK-planning niet alleen zitten met tickets voor Rio, maar ook met tickets voor deze beide wedstrijden in Nederland. Het WK mag dan niet doorgaan, de effecten van de afgelasting ijlen na.
Waarom is er geen progamma te vinden op de KNDB-site waarin de wijzigingen zijn doorgevoerd?

Er valt alleen te lezen dat as. zondag livewedstrijden te volgen zijn.

Hoe zit het met Domchev van Hijken? en Getmanski van WVM? Hadden zij zich ook niet geplaatst voor het WK?
Douwe Edelenbos

Post by Douwe Edelenbos »

Nu nog de mobiele telefoon op stil zetten en de SMS-berichten van het Truus-bediende thuisfront afwachten. Niemand doet dat natuurlijk, maar hoe wordt dit risico getackeld??
GuidoB

Post by GuidoB »

Douwe Edelenbos wrote:Nu nog de mobiele telefoon op stil zetten en de SMS-berichten van het Truus-bediende thuisfront afwachten. Niemand doet dat natuurlijk, maar hoe wordt dit risico getackeld??
Net als bij de wereldrecordpogingen blindsimultaan, de WK's en de NK's: door de arbiter die de spelers verbiedt hun GSM aan te laten staan.
henk stoop

Post by henk stoop »

GuidoB wrote:
Douwe Edelenbos wrote:Nu nog de mobiele telefoon op stil zetten en de SMS-berichten van het Truus-bediende thuisfront afwachten. Niemand doet dat natuurlijk, maar hoe wordt dit risico getackeld??
Net als bij de wereldrecordpogingen blindsimultaan, de WK's en de NK's: door de arbiter die de spelers verbiedt hun GSM aan te laten staan.
Bij wereldrecordpogingen en WK´s mogen de spelers zelfs geen mobiele telefoon bij zich hebben. Die wordt voor de wedstrijd ingenomen door de arbiter.
Douwe Edelenbos

Post by Douwe Edelenbos »

henk stoop wrote: Bij wereldrecordpogingen en WK´s mogen de spelers zelfs geen mobiele telefoon bij zich hebben. Die wordt voor de wedstrijd ingenomen door de arbiter.
Dat lijkt me wel afdoende Henk. Laten we maar aannemen dat de arbiter het ook daadwerkelijk zal doen en het niet afdoet met het vriendelijke verzoek de mobiele telefoon uit te zetten.
TjeerdH

Post by TjeerdH »

Leo Mous wrote:De wedstrijden VBI Huissen – Van Stigt Thans en Van Stigt Thans - Bart Smit worden beiden komend weekend vooruitgespeeld. Dat is natuurlijk geen onzin en de KNDB grijpt natuurlijk niet in. Elk redelijk denkend mens begrijpt dat. Alle betrokken spelers hebben hun agenda aangepast op deze speeldata die al 2 maanden geleden zijn afgesproken en zalen zijn besproken. Voor de betrokken buitenlandse spelers geldt bovendien dat zij i.v.m. de WK-planning niet alleen zitten met tickets voor Rio, maar ook met tickets voor deze beide wedstrijden in Nederland. Het WK mag dan niet doorgaan, de effecten van de afgelasting ijlen na.
Zaterdag wordt ook de wedstrijd Denk en Zet Culemborg - Apeldoorn gespeeld.
Toeschouwers zijn ook hier welkom!
Piet Bouma

Re: Van Stigt Thans - Bart Smit live op internet

Post by Piet Bouma »

GuidoB wrote:Aanstaande zondag 11 oktober wordt de ereklasse wedstrijd Van Stigt Thans - Bart Smit vooruit gespeeld in verband met het (afgelaste) wereldkampioenschap. Voor het eerst in de geschiedenis zal er in een bondscompetitiewedstrijd worden gespeeld op elektronische damborden. Vier borden van de wedstrijd zullen vanaf 12:00u rechtstreeks te volgen zijn via http://www.livedraughts.com/VST/LiveGames.htm.

Wie de overige 5 borden ook wil volgen, is van harte welkom in ons afwijkende speellokaal:

Ontmoetingscentrum De 5 Molens
Nieuwe Damlaan 818
3118 AC Schiedam
Tel.: 010 - 470 55 00
Wie zich morgen op de druilerige middag verveelt en interactief nog wat wil doen....
Ik zal proberen in Toernooibase de partijen op te pikken en een live commentroom (met guest-functie) open te stellen.
Check in Toernooibase (http://toernooibase.kndb.nl) de link LIVEGAMES (menu links bovenin). Als die verschijnt is de techniek geregeld.

Guido, ik vraag me wel af. Het tiende bord: waar en wanneer is of wordt dit gespeeld?
PeterHt

Post by PeterHt »

De 10e wedstrijd (Van der Stap - Watoetin) is reeds eerder in remise geeindigd.

Naar mijn weten zit Van der Stap nu in Portugal, net als Domchev overigens.
Alex

Post by Alex »

PeterHt wrote:De 10e wedstrijd (Van der Stap - Watoetin) is reeds eerder in remise geeindigd.

Het 10e bord kan niet, want vooruitgespeelde partijen zijn altijd die op de hoogste borden.
PeterHt

Post by PeterHt »

Alex wrote:
PeterHt wrote:De 10e wedstrijd (Van der Stap - Watoetin) is reeds eerder in remise geeindigd.

Het 10e bord kan niet, want vooruitgespeelde partijen zijn altijd die op de hoogste borden.
Beter lezen.

Ik noem de ontbrekende partij 'de 10e wedstrijd' en Piet noemt het 'het tiende bord' wat hij mist. Dat lijkt me ook logisch als er wel over 9 andere borden gesproken wordt.

Wij noemen het niet 'bord 10'. En de 9 partijen die nog wel gespeeld worden staan toch ook niet vermeld als bord 1 t/m 9?

Zei ik al dat je beter moest lezen?
GuidoB

Post by GuidoB »

PeterHt wrote:
Alex wrote:Het 10e bord kan niet, want vooruitgespeelde partijen zijn altijd die op de hoogste borden.
Beter lezen.

Ik noem de ontbrekende partij 'de 10e wedstrijd' en Piet noemt het 'het tiende bord' wat hij mist. Dat lijkt me ook logisch als er wel over 9 andere borden gesproken wordt.

Wij noemen het niet 'bord 10'. En de 9 partijen die nog wel gespeeld worden staan toch ook niet vermeld als bord 1 t/m 9?

Zei ik al dat je beter moest lezen?
En bovendien worden <i>alle</i> partijen vooruitgespeeld.
Post Reply