Brunssum Open 2009

MenO

Post by MenO »

Ganesha wrote:
MenO wrote:Met alle respect voor Mike Koopmanschap, Be Eggens, etc., maar het staat me bij dat Brunssum wel eens een aansprekender winnaar heeft gehad.
En met één zwak presterende Russische GMI en een meisje van 18 (en verder nog een paar in de marge spelende onbekende buitenlanders) staat de titel 'Internationaal damtoernooi' ook wat flets...

Hoe komt het dat het dit jaar niet gelukt is de deelnemerslijsten van vorige jaren bij elkaar te krijgen? Of was dat met de terugkomst van dit toernooi dit jaar ook niet de doelstelling?
Menno, Wat bedoel je met je laatste zin, met de terugkomst?

Winnaar vorig jaar was S. Wijker( SNA). Brunssum heeft dit jaar last van Zeeland.
Ik meende even dat Brunssum er vorig jaar of het jaar ervoor niet was, maar dat heb ik verkeerd onthouden blijkbaar

Het samenvallen met Goes is idd een belangrijk punt, daar had ik nog niet bij stilgestaan.
Wel opvallend is het natuurlijk dat een Kalmakov zo slecht presteert. Die heeft toch al eens in sterke velden een toppostitie behaald in Brunssum als ik het me goed herinner.
Aan de andere kant zou het natuurlijk geweldig leuk zijn als bijvoorbeeld Mike een dergelijk groot toernooi op zijn naam weet te schrijven!

@ Dieter: mooi dat er al drie GMIs zich hebben aangemeld! Succes alvast voor volgend jaar dan
Dieter

Post by Dieter »

Mijn dank menno, Het toernooi zit er op en nu weer in de weer voor het LK rapid dat er morgen achteraan komt.
Inderdaad had kalmakov opvallend veel moeite met uiteindelijk is Mike zelfs 2 punten los kampioen geworden.
In de slotronde won hij ook nog eens de titel middels de combinatie van het toernooi wat zijn zege extra glans gaf. (het was een direct duel om het kampioenschap).

Het 34e toernooi gaat overigens volgend jaar weer door en de eerste inschrijvingen mochten we al direct na de sluiting aannemen. het is een prachtige happening geweest waarmee maar weer eens bewezen is dat een groot toernooi niet een grootmeester toernooi hoeft te zijn om te slagen.

Mike is een prima kampioen en daarmee opvolger van zijn clubgenoot Steven Wijker die dit jaar geen potten kon breken. Kalmakov moest tevreden zijn met een teleurstellende vijfde plaats.
Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos »

Dieter wrote:Mijn dank menno, Het toernooi zit er op en nu weer in de weer voor het LK rapid dat er morgen achteraan komt.
Inderdaad had kalmakov opvallend veel moeite met uiteindelijk is Mike zelfs 2 punten los kampioen geworden.
In de slotronde won hij ook nog eens de titel middels de combinatie van het toernooi wat zijn zege extra glans gaf. (het was een direct duel om het kampioenschap).

Het 34e toernooi gaat overigens volgend jaar weer door en de eerste inschrijvingen mochten we al direct na de sluiting aannemen. het is een prachtige happening geweest waarmee maar weer eens bewezen is dat een groot toernooi niet een grootmeester toernooi hoeft te zijn om te slagen.

Mike is een prima kampioen en daarmee opvolger van zijn clubgenoot Steven Wijker die dit jaar geen potten kon breken. Kalmakov moest tevreden zijn met een teleurstellende vijfde plaats.
Uiteraard stond de Kosmos niet toe dat Kalmakob na zijn ongepaste gedrag (wegblijven in de finale van Zeeland) kampioen werd. De term ongepast komt van Ton Sijbrands en ik ben het 100% met Ton eens. Thumbs up voor Ton dat hij dit durft te schrijven ook, vind je ook niet Klaas? [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
Klaas van der Laan
Real name: Klaas van der Laan

"Opkomst en ondergang van Ton Sijbrands"

Post by Klaas van der Laan »

Kosmos wrote:...Uiteraard stond de Kosmos niet toe dat Kalmakob na zijn ongepaste gedrag (wegblijven in de finale van Zeeland) kampioen werd. De term ongepast komt van Ton Sijbrands en ik ben het 100% met Ton eens. Thumbs up voor Ton dat hij dit durft te schrijven ook, vind je ook niet Klaas? [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
Eerlijk gezegd vond ik de rubriek deze keer (bij uitzondering) vrij zwak. Zoveel tekst over relatief onbenullige zaken die ver in de schaduw staan van de werkelijke rampen die zich in de damwereld afspelen. (Kijk naar overeenkomsten in "Der Untergang") Ton zou met zijn (ooit?) vlijmscherpe fileermes vast en zeker de vinger op echte zere plekken kunnen leggen. Maar zijn gevoel voor decorum houdt dat waarschijnlijk tegen. En om diezelfde reden krijgt Kalmakov er van langs. Maar hij zal het wel druk hebben met zijn autobiografie. Als hij niet opschiet zal het een uniek boek worden (en anders ook).
Flow with the Go
Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Re: "Opkomst en ondergang van Ton Sijbrands"

Post by Kosmos »

Klaas van der Laan wrote:
Kosmos wrote:...Uiteraard stond de Kosmos niet toe dat Kalmakob na zijn ongepaste gedrag (wegblijven in de finale van Zeeland) kampioen werd. De term ongepast komt van Ton Sijbrands en ik ben het 100% met Ton eens. Thumbs up voor Ton dat hij dit durft te schrijven ook, vind je ook niet Klaas? [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
Eerlijk gezegd vond ik de rubriek deze keer (bij uitzondering) vrij zwak. Zoveel tekst over relatief onbenullige zaken die ver in de schaduw staan van de werkelijke rampen die zich in de damwereld afspelen. (Kijk naar overeenkomsten in "Der Untergang") Ton zou met zijn (ooit?) vlijmscherpe fileermes vast en zeker de vinger op echte zere plekken kunnen leggen. Maar zijn gevoel voor decorum houdt dat waarschijnlijk tegen. En om diezelfde reden krijgt Kalmakov er van langs. Maar hij zal het wel druk hebben met zijn autobiografie. Als hij niet opschiet zal het een uniek boek worden (en anders ook).
Ik ben benieuwd. Was er niet een datum geprikt al voor de presentatie van deel 1?
April 2010 staat me bij. Ik heb bij de vader van een oud-leerling bedongen dat ik het boek van hem cadeau krijg.
Rein Halbersma

Re: "Opkomst en ondergang van Ton Sijbrands"

Post by Rein Halbersma »

Kosmos wrote:
Klaas van der Laan wrote:
Ik ben benieuwd. Was er niet een datum geprikt al voor de presentatie van deel 1?
April 2010 staat me bij. Ik heb bij de vader van een oud-leerling bedongen dat ik het boek van hem cadeau krijg.
Een lang verwacht boek: bij de opheffing van het tijdschrift Dammen (eind 2001) werd gerept van 2 a 3 jaar schrijven aan boeken om vanaf 2004/2005 weer met het tijdschrift te beginnen. Kasparow legde met zijn reeks van 5 boeken in 4 jaar toch een aanmerkelijk hogere productiviteit aan de dag.
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

Paul Nitsch over de toernooizege van Mike Koopmanschap, zie bijlage.
Attachments
Paul Nitsch - DDL - 20 augustus 2009.pdf
(925.17 KiB) Downloaded 295 times
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

De Telegraaf, 22 augustus 2009
Image
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

Paul Nitsch laat vandaag in De Limburger zien hoe Theo Schippers afrekende met Feroz Amirkhan en de onvoorzichtige Cor Langeveld. Ook aandacht voor de partij Brion Koullen-Matthias de Kruijf.
Attachments
Paul Nitsch - DDL - 27 augustus 2009.pdf
(964.93 KiB) Downloaded 244 times
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

Paul Nitsch over talentvolle jeugd in Limburg, met aandacht voor de partijen Tom Swelsen-Bé Eggens en Jitse Slump-Michel Stempher.
Attachments
Paul Nitsch - DDL - 3 september 2009.pdf
(1007.49 KiB) Downloaded 252 times
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

Paul Nitsch in De Limburger van vandaag over Raes DC Maastricht en de partij Gijs Schoenmakers-Ber ten Haaf.
Attachments
Paul Nitsch - DDL - 10 september 2009.pdf
(930.67 KiB) Downloaded 198 times
Post Reply