Belangstelling online dampartijen

Als de partijen van Delfzijl te volgen waren op internet, dan:

Zou ik ze van begin tot eind live volgen
10
25%
Zou ik af en toe naar de live partijen kijken
25
63%
Zou ik ze achteraf naspelen
1
3%
Zou ik ze niet of nauwelijks bekijken
4
10%

Total votes: 40

Piet Bouma

Re: hmm

Post by Piet Bouma »

GuidoB wrote:
Piet Bouma wrote:Guido,

Als je in Dambolite onderaan bij de besturingstekens links naast het pijltje rechts het 'vierkante hokje' aanklikt, krijg je dan niet een pop-up, die je weer schermgroot kunt weergeven?
Die popup ken ik wel. Dat jij dat 'opblaasfunctie' noemt, wist ik niet.
Piet Bouma wrote: Mooier zou zijn een 'opblaasfunctie' als in dambolite, waar je het dambord dan in een popupvenster schermgroot kunt verkrijgen.
Een goede lezer heeft aan een paar woorden genoeg. Popupvenster? Opblaasfunctie?
De secretaris van de KNDB noemt het een Grolsch-venster.
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

Inmiddels door updates van Dekker en Veenstra een paar aanpassingen.

- Laadtijd van de Oerterp-applet aanmerkelijk verbeterd (vergelijkbaar met Damweb-applet en sneller dan de Dambolite-applet) door aanpassingen in de move-generator
- Betere weergave van de schijven op het dambord in default-modus.
- En, via pijltjestoetsen toetsenbord ook navigatie: links: achteruit, rechts: vooruit, boven: snelheid autoplay verhogen, naar onder: snelheid autoplay verlagen.

Nu nog effe werken aan weergave van alle viewers bij live-applets [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]
GuidoB

Post by GuidoB »

Piet Bouma wrote:Inmiddels door updates van Dekker en Veenstra een paar aanpassingen.

- Laadtijd van de Oerterp-applet aanmerkelijk verbeterd (vergelijkbaar met Damweb-applet en sneller dan de Dambolite-applet) door aanpassingen in de move-generator
- En, via pijltjestoetsen toetsenbord ook navigatie: links: achteruit, rechts: vooruit, boven: snelheid autoplay verhogen, naar onder: snelheid autoplay verlagen.

Nu nog effe werken aan weergave van alle viewers bij live-applets [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]
Het begint al beter te worden. Nu nog doorgaan met zetten als je het pijltje naar rechts ingedrukt houdt. Kennelijk wordt de key niet afgevangen, maar de key-up. Verder scrolt de notatie niet mee als je zet, waardoor de huidige zet op een gegeven moment buiten beeld staat. Tenslotte is de click op een zwart veld nog steeds zoomen. Bedenk dat je ergens op moet clicken voor de focus, want anders werken de pijltjes niet. Als je per ongeluk op een zwart veld clickt, is je bord naar de knoppen.
henk stoop

applet oerterp in toernooibase

Post by henk stoop »

Ik heb het even uitgeprobeerd en het werkt!
Allen dank voor de tijd die hier aan is besteed.
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

GuidoB wrote:
Piet Bouma wrote:Inmiddels door updates van Dekker en Veenstra een paar aanpassingen.

Nu nog effe werken aan weergave van alle viewers bij live-applets
Het begint al beter te worden. Nu nog doorgaan met zetten als je het pijltje naar rechts ingedrukt houdt. Kennelijk wordt de key niet afgevangen, maar de key-up. Verder scrolt de notatie niet mee als je zet, waardoor de huidige zet op een gegeven moment buiten beeld staat. Tenslotte is de click op een zwart veld nog steeds zoomen. Bedenk dat je ergens op moet clicken voor de focus, want anders werken de pijltjes niet. Als je per ongeluk op een zwart veld clickt, is je bord naar de knoppen.
Gisteren al weer een update van Hendrik Veenstra (ik kan hem niet meer bijhouden ).
- pijltjes rechts ingedrukt houden werkt (links ook)
- notatie scrollt mee
- een pop-up vraagje voor inzoom bij klik op veld
- een flip functie, waardoor het bord gedraaid wordt (nu moet ik ook nog wat bedenken voor het flippen van foto's, namen en uitslag ).

Tevreden Guido?
GuidoB

Post by GuidoB »

Piet Bouma wrote:
GuidoB wrote:

Nu nog effe werken aan weergave van alle viewers bij live-applets
Gisteren al weer een update van Hendrik Veenstra (ik kan hem niet meer bijhouden ).
- notatie scrollt mee
- een flip functie, waardoor het bord gedraaid wordt (nu moet ik ook nog wat bedenken voor het flippen van foto's, namen en uitslag ).

Tevreden Guido?
Geweldig!
Ik snap nog steeds de vraag om zoomen niet bij clicken op een zwart veld, maar goed. Als je per se zoomen wilt aanbieden, maak dan een zoom-in en zoom-out knop. Dat lijkt me een stuk intuïtiever dan clicken op peen zwart veld en een reset-knop.
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

GuidoB wrote:
Piet Bouma wrote:
GuidoB wrote: Het begint al beter te worden. Nu nog doorgaan met zetten als je het pijltje naar rechts ingedrukt houdt. Kennelijk wordt de key niet afgevangen, maar de key-up. Verder scrolt de notatie niet mee als je zet, waardoor de huidige zet op een gegeven moment buiten beeld staat. Tenslotte is de click op een zwart veld nog steeds zoomen. Bedenk dat je ergens op moet clicken voor de focus, want anders werken de pijltjes niet. Als je per ongeluk op een zwart veld clickt, is je bord naar de knoppen.
- notatie scrollt mee

Tevreden Guido?
Geweldig!
Ik snap nog steeds de vraag om zoomen niet bij clicken op een zwart veld, maar goed. Als je per se zoomen wilt aanbieden, maak dan een zoom-in en zoom-out knop. Dat lijkt me een stuk intuïtiever dan clicken op peen zwart veld en een reset-knop.
Misschien is de optie van het dambord naar een volledig scherm (de opblaasfunctie/popup van dambolite) wel de beste optie. Het plus en minnen komt in Toernooibase wat minder tot zijn recht.
(Ongetwijfeld heeft Hendrik morgen al weer een update )
wellnesswrotter

animated gif

Post by wellnesswrotter »

Gisteren even bezig geweest om wat te experimenteren.

En jawel, het lukte. De haarlemmer in animated gif, met verschrikkelijke kleuren.
Attachments
haarlemmer_105.gif
haarlemmer_105.gif (38.99 KiB) Viewed 7455 times
Piet Bouma

Testtoernooi EDC

Post by Piet Bouma »

Morgenavond vindt er bij EDC een klein testtoernooi plaats van de DGT-electronische borden.
Dit om aanpassingen aan de hardware uit te testen (waarmee mogelijk de problemen van Beijing getackeld zijn).
Ook via <a href=http://toernooibase.kndb.nl target=blank>Toernooibase</a> te volgen via de link LIVE-APPLETS.
Aanvang zal wel zo rond 20.00 uur zijn.
Piet Bouma

Re: Testtoernooi EDC

Post by Piet Bouma »

Piet Bouma wrote:Morgenavond vindt er bij EDC een klein testtoernooi plaats van de DGT-electronische borden.
Dit om aanpassingen aan de hardware uit te testen (waarmee mogelijk de problemen van Beijing getackeld zijn).
Ook via <a href=http://toernooibase.kndb.nl target=blank>Toernooibase</a> te volgen via de link LIVE-APPLETS.
Het testtoernooi is na een wat valse start inmiddels in volle gang. Lijkt allemaal perfect te gaan.
Wat mij opvalt is de zetherkenning. Het lijkt alsof de notatie nu volledig te reconstrueren is.
Piet Bouma

Re: Testtoernooi EDC

Post by Piet Bouma »

Piet Bouma wrote:
Piet Bouma wrote:Morgenavond vindt er bij EDC een klein testtoernooi plaats van de DGT-electronische borden.
Het testtoernooi is na een wat valse start inmiddels in volle gang. Lijkt allemaal perfect te gaan.
Wat mij opvalt is de zetherkenning. Het lijkt alsof de notatie nu volledig te reconstrueren is.
Wie alle 8 partijen tegelijk wil zien:

http://www.livedraughts.com/EDC/LiveGames.htm
Paul van de Veen

Post by Paul van de Veen »

In de partij van Gino werd te vroeg voor hem de winst genoteerd. Dan stopt EBS met uploaden, kennelijk ook als je die foute uitslag corrigeert.
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

Momenteel vindt er een test plaats van de electronische borden in Enschede.
Een normale ronde van de onderlinge competitie.
Te bezichtigen op:
http://www.livedraughts.com/EDC/LiveGames.htm
en ook op:
http://toernooibase.kndb.nl/liveapplet/ ... ew=2&taal=

De bedoeling was om in Toernooibase ook de experimentele live-viewer van de Oerterp-applet te testen.
Echter, deze pikt de .ldf file niet correct op. Waarschijnlijk een kleine aanpassing van de .ldf tov van de voorgaande test.
Paul van de Veen

Testtoernooi EDC 24 maart 2009

Post by Paul van de Veen »

Pluspunten van deze avond:
- In alle partijen werd de notatie 100% perfect gereconstrueerd door de software van Wieger.
- Zowel het uitlezen van de 8 borden als het uploaden als de zet reconstructie als de toernooisoftware draaide op één laptopje.

Minpunt van deze avond:
- Ik meende winst te hebben tegen de veelvuldig EDC kampioen Gino Schirinzi maar volgens Truus was het een gelijkwaardige partij zonder gemiste winst.
Marcel Kosters

Post by Marcel Kosters »

Live geproduceerde partijen op http://www.livedraughts.com/EDC/LiveGames.htm
Post Reply