Belangstelling online dampartijen
Belangstelling online dampartijen
Een paar mensen klagen over de (on)beschikbaarheid van de live partijen van het damtoernooi in Delfzijl. Maar hoe groot is de belangstelling voor online partijen eigenlijk? Ik vroeg me dit tijidens mijn werk in Beijing ook al af. Daarom maar eens een polletje.
-
- Real name: Frans de Jonge
Re: Belangstelling online dampartijen
Het nadeel van on line dampartijen is dat je als toeschouwer minder snel de wedstrijden gaat bezoeken. Voor spelers, organisatoren en sponsors is dit minder aantrekkelijk (maar dan moet er misschien meer randactiviteiten worden georganiseerd.) Maar ik vind het ideaal als je weinig mogelijkheden hebt om wedstrijden daadwerkelijk te bezoeken. Maar er gaat niks boven het life bijwonen van wedstrijden. 3 Dagen in Delfzijl geweest, top, goeie entourage en organisatie ter plekke. Nu ik weer terug ben mis ik inderdaad de wedstrijden op internet.GuidoB wrote:Een paar mensen klagen over de (on)beschikbaarheid van de live partijen van het damtoernooi in Delfzijl. Maar hoe groot is de belangstelling voor online partijen eigenlijk? Ik vroeg me dit tijidens mijn werk in Beijing ook al af. Daarom maar eens een polletje.
Het zijn niet allen koks die lange messen dragen.....
-
- Real name: Michel Stempher
In Beijing waren de live borden zeer slecht, totdat het belangrijkste kwam: de barragepartijen van Chub. Bij het sneldammen behoren de borden juist te haperen, maar dat was niet het geval bij de barragepartijen.GuidoB wrote:Een paar mensen klagen over de (on)beschikbaarheid van de live partijen van het damtoernooi in Delfzijl. Maar hoe groot is de belangstelling voor online partijen eigenlijk? Ik vroeg me dit tijidens mijn werk in Beijing ook al af. Daarom maar eens een polletje.
Zijn er trouwens mensen die tijdens het werk even achter de computer duiken (in de pauze ofzo) om de livepartijen te kunnen zien?
-
Tijdens mijn werk nutuurlijk niet, maar in de pauze en op vrijedagen is het wel leuk om even te kijken, maar dan moet er wel wat te zien zijn. Veel grote bedrijven hebben activex uitgeschakeld en daardoor zijn bepaalde applets (o.a. DGT en Toernooibase) niet te zien. De applets van DC Dordrecht zijn wel goed te zien. Delfzijl heb ik nog niet bekeken.GuidoB wrote:Een paar mensen klagen over de (on)beschikbaarheid van de live partijen van het damtoernooi in Delfzijl. Maar hoe groot is de belangstelling voor online partijen eigenlijk? Ik vroeg me dit tijidens mijn werk in Beijing ook al af. Daarom maar eens een polletje.
-
Henk, kun jij een applet als http://10x10.org/dambolite/example1.html wel bekijken op je werk? Het lijkt me namelijk sterk dat java applets iets met microsoft spullen van doen hebben.henk stoop wrote:Tijdens mijn werk nutuurlijk niet, maar in de pauze en op vrijedagen is het wel leuk om even te kijken, maar dan moet er wel wat te zien zijn. Veel grote bedrijven hebben activex uitgeschakeld en daardoor zijn bepaalde applets (o.a. DGT en Toernooibase) niet te zien. De applets van DC Dordrecht zijn wel goed te zien. Delfzijl heb ik nog niet bekeken.GuidoB wrote:Een paar mensen klagen over de (on)beschikbaarheid van de live partijen van het damtoernooi in Delfzijl. Maar hoe groot is de belangstelling voor online partijen eigenlijk? Ik vroeg me dit tijidens mijn werk in Beijing ook al af. Daarom maar eens een polletje.
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
Dat er belangstelling bestaat voor live-partijen, bleek wel tijdens het laatste Bijlmertoernooi. Zodra de rondes startten, begon de teller te lopen en rond de tijdnoodfase werd het altijd druk op de server.
Per dag scoorden we overigens tussen de 400 en 500 unieke bezoekers. De meeste sportbonden zullen daarvan niet onder de indruk raken.
Per dag scoorden we overigens tussen de 400 en 500 unieke bezoekers. De meeste sportbonden zullen daarvan niet onder de indruk raken.
- FeikeBoomstra
Ik draai op 64 bits ubuntu, firefox met de IcedThea 64 bits java plugin. Jouw voorbeeld blijft bij mij grijs, maar b.v. de applets van toernooibase doen het wel.Wieger Wesselink wrote:Henk, kun jij een applet als http://10x10.org/dambolite/example1.html wel bekijken op je werk? Het lijkt me namelijk sterk dat java applets iets met microsoft spullen van doen hebben.henk stoop wrote:Tijdens mijn werk nutuurlijk niet, maar in de pauze en op vrijedagen is het wel leuk om even te kijken, maar dan moet er wel wat te zien zijn. Veel grote bedrijven hebben activex uitgeschakeld en daardoor zijn bepaalde applets (o.a. DGT en Toernooibase) niet te zien. De applets van DC Dordrecht zijn wel goed te zien. Delfzijl heb ik nog niet bekeken.GuidoB wrote:Een paar mensen klagen over de (on)beschikbaarheid van de live partijen van het damtoernooi in Delfzijl. Maar hoe groot is de belangstelling voor online partijen eigenlijk? Ik vroeg me dit tijidens mijn werk in Beijing ook al af. Daarom maar eens een polletje.
Ik krijg geen foutmeldingen.
-
-
Het staat genoteerd. Ik gebruik zelf de Sun java plugin onder Ubuntu, dat werkt wel. Als ik wat meer tijd heb zal ik een keer IcedTea (= openJDK?) installeren onder virtualbox, om te kijken of ik het probleem kan reproduceren.FeikeBoomstra wrote: Ik draai op 64 bits ubuntu, firefox met de IcedThea 64 bits java plugin. Jouw voorbeeld blijft bij mij grijs, maar b.v. de applets van toernooibase doen het wel.
-
Alleen de damweb-applets of ook de dambo-lite applets Feike?FeikeBoomstra wrote: Ik draai op 64 bits ubuntu, firefox met de IcedThea 64 bits java plugin. Jouw voorbeeld blijft bij mij grijs, maar b.v. de applets van toernooibase doen het wel.
(Sinds kort zit er bij het naspelen ook de mogelijkheid om de dambo-lite applet te kiezen in Toernooibase. Een drop-down menutje).
Overigens ben ik ook wel benieuwd of men (Henk Stoop?) wel de partijen van DC Oerterp, <a href=http://www.dcoerterp.nl/partijenkndb20089/ronde7.html target=blank>Partijen ronde 7</a> in beeld krijgt. Volgens mij een iets andere techniek. (Het dambordje zou nog wat mooier moeten zijn).
Werken prima Piet!!Piet Bouma wrote:Alleen de damweb-applets of ook de dambo-lite applets Feike?FeikeBoomstra wrote: Ik draai op 64 bits ubuntu, firefox met de IcedThea 64 bits java plugin. Jouw voorbeeld blijft bij mij grijs, maar b.v. de applets van toernooibase doen het wel.
(Sinds kort zit er bij het naspelen ook de mogelijkheid om de dambo-lite applet te kiezen in Toernooibase. Een drop-down menutje).
Overigens ben ik ook wel benieuwd of men (Henk Stoop?) wel de partijen van DC Oerterp, <a href=http://www.dcoerterp.nl/partijenkndb20089/ronde7.html target=blank>Partijen ronde 7</a> in beeld krijgt. Volgens mij een iets andere techniek. (Het dambordje zou nog wat mooier moeten zijn).
- FeikeBoomstra
-
Helaas. Alleen een leeg scherm met dezelfde mededeling over blokkering van activex.Wieger Wesselink wrote:Henk, kun jij een applet als http://10x10.org/dambolite/example1.html wel bekijken op je werk? Het lijkt me namelijk sterk dat java applets iets met microsoft spullen van doen hebben.henk stoop wrote:Tijdens mijn werk nutuurlijk niet, maar in de pauze en op vrijedagen is het wel leuk om even te kijken, maar dan moet er wel wat te zien zijn. Veel grote bedrijven hebben activex uitgeschakeld en daardoor zijn bepaalde applets (o.a. DGT en Toernooibase) niet te zien. De applets van DC Dordrecht zijn wel goed te zien. Delfzijl heb ik nog niet bekeken.GuidoB wrote:Een paar mensen klagen over de (on)beschikbaarheid van de live partijen van het damtoernooi in Delfzijl. Maar hoe groot is de belangstelling voor online partijen eigenlijk? Ik vroeg me dit tijidens mijn werk in Beijing ook al af. Daarom maar eens een polletje.