Belangstelling online dampartijen

Als de partijen van Delfzijl te volgen waren op internet, dan:

Zou ik ze van begin tot eind live volgen
10
25%
Zou ik af en toe naar de live partijen kijken
25
63%
Zou ik ze achteraf naspelen
1
3%
Zou ik ze niet of nauwelijks bekijken
4
10%

Total votes: 40

henk stoop

Re: Belangstelling online dampartijen

Post by henk stoop »

Piet Bouma wrote:
FeikeBoomstra wrote: Ik draai op 64 bits ubuntu, firefox met de IcedThea 64 bits java plugin. Jouw voorbeeld blijft bij mij grijs, maar b.v. de applets van toernooibase doen het wel.
Ik krijg geen foutmeldingen.
Alleen de damweb-applets of ook de dambo-lite applets Feike?
(Sinds kort zit er bij het naspelen ook de mogelijkheid om de dambo-lite applet te kiezen in Toernooibase. Een drop-down menutje).

Overigens ben ik ook wel benieuwd of men (Henk Stoop?) wel de partijen van DC Oerterp, <a href=http://www.dcoerterp.nl/partijenkndb20089/ronde7.html target=blank>Partijen ronde 7</a> in beeld krijgt. Volgens mij een iets andere techniek. (Het dambordje zou nog wat mooier moeten zijn).
Damboweb of dambolite maakt niets uit, allebei niet te zien.
DC Oerterp werkt prima.
wellnesswrotter

Oerterp

Post by wellnesswrotter »

Van Toernooibase:
Mededelingen

16-01-2009
Nieuwe 'Oerterp-applet' toegevoegd
Dankzij Johan Teake Dekker en Hendrik Veenstra is de Oerterp-applet toegevoegd aan de viewers. Deze applet werkt zonder Java maar alleen met php en javascript. Wachttijd is ietsje langer.

New 'Oerterp-applet' in Tournamentbase
With support of Johan Teake Dekker en Hendrik Veenstra the so called Oerterp-applet is included to the viewers of games in Tournamentbase. This applet works without Java but only with php and javascript. The loading-time is a little bit longer then the other applets.
GuidoB

Re: Oerterp

Post by GuidoB »

wellnesswrotter wrote:Van Toernooibase:
Mededelingen

16-01-2009
Nieuwe 'Oerterp-applet' toegevoegd
Dankzij Johan Teake Dekker en Hendrik Veenstra is de Oerterp-applet toegevoegd aan de viewers. Deze applet werkt zonder Java maar alleen met php en javascript. Wachttijd is ietsje langer.

New 'Oerterp-applet' in Tournamentbase
With support of Johan Teake Dekker en Hendrik Veenstra the so called Oerterp-applet is included to the viewers of games in Tournamentbase. This applet works without Java but only with php and javascript. The loading-time is a little bit longer then the other applets.
Is het misschien een idee om de click op de zwarte velden uit te zetten? Bij elke click zoomt het bord meer in, terwijl je dat helemaal niet wilt.
wellnesswrotter

Aha, Browser?

Welke browser gebruik je?
GuidoB

Re: Aha, Browser?

Post by GuidoB »

wellnesswrotter wrote:Welke browser gebruik je?
IE 7.0 en Firefox 3.0 doen het allebei.
GuidoB

Post by GuidoB »

Pijltjes naar links en rechts werken niet. Wat zou de <<<-knop moeten doen? Kortom: nog een hoop werk te doen.
wellnesswrotter

hmm

Ik gebruik ook IE7 (7.0.5730.13)

En de pijltjes werken bij mij wel.
<<< verstopt de notatie

Maar ik zal kijken of ik het kan reproduceren.
Werkt auto(play) wel dan?
GuidoB

Post by GuidoB »

Ik heb IE 7.0.6001.18000. De schijven zijn in IE erg lelijk bij zoom mode normaal (speel met Ctrl+ en Ctrl-). Kleinere of grotere zoom modes werken wel goed. Hiermee bevind je je in goed gezelschap, want Dambolite laat het plaatje van het hele bord niet goed zien bij andere zoom modes dan de default.
Last edited by GuidoB on Mon Jan 19, 2009 22:17, edited 1 time in total.
GuidoB

Re: hmm

Post by GuidoB »

wellnesswrotter wrote:Ik gebruik ook IE7 (7.0.5730.13)

<<< verstopt de notatie

Autoplay werkt wel. Wat focus je voor je pijltjestoetsen? Dat maakt vst uit voor waar je de keys afvangt.
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

GuidoB wrote:

<<< verstopt de notatie

Autoplay werkt wel. Wat focus je voor je pijltjestoetsen? Dat maakt vst uit voor waar je de keys afvangt.
Ik verklein het dambordje ietsje om het passend te maken in het totaalgebeuren. Daardoor worden de schijven ook wat minder in weergave.
Mooier zou ik ook vinden als de besturingstekens onder het dambord komen, dan kan het dambord weer wat groter. Die suggestie is dacht ik al bij JT en HV aangekomen.
Overigens is het 'Oerterp' dambord alleen nog geimplementeerd bij het afspelen van de 'normale' applets.
Bij live-applets (en semi-live applets) moet ik de meerdere viewers nog introduceren (vergt weer wat denkwerk en programmeerwerk).
GuidoB

Post by GuidoB »

<<< verstopt de notatie

In IE 7.0 is er zelfs een tooltip met de tekst "Klik hier om te vergroten". Het lijkt er echt op dat je het bewust hebt geprogrammeerd.
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

GuidoB wrote:

<<< verstopt de notatie

In IE 7.0 is er zelfs een tooltip met de tekst "Klik hier om te vergroten". Het lijkt er echt op dat je het bewust hebt geprogrammeerd.
Het is een functionaliteit, die altijd al in de Oerterp-applet zit/zat.
Hendrik Veenstra heeft dat volgens mij geprogrammeerd. Johan Teake heeft meer de integratie in Toernooibase (met o.m. conversie van de damwebnotatie naar de 'Oerterp' notatie) voor elkaar gebokst.
Doordat ik zelf weer de foto's en namen en extra linken bijvoeg in een i-frame, komt die 'opblaasfunctie' niet zo mooi tot zijn recht. Het i-frame is geblockt tot een vaste grootte, momenteel vooral gebaseerd op 1024x768.
Mooier zou zijn een 'opblaasfunctie' als in dambolite, waar je het dambord dan in een popupvenster schermgroot kunt verkrijgen.
Maar aan de ene kant toch mooi: meerdere viewers om een partij te bezichtigen!
GuidoB

Post by GuidoB »

Piet Bouma wrote:Mooier zou zijn een 'opblaasfunctie' als in dambolite, waar je het dambord dan in een popupvenster schermgroot kunt verkrijgen.
Ik weet niet wat je met 'opblaasfunctie' bedoelt, maar zoomen werkt niet goed met Dambolite. Druk maar eens op Ctrl- (control-min), dan valt een deel van het dambord weg. Je zet het weer terug met Ctrl+ (control-plus). Nog een paar keer Ctrl+ vergroot wel de tekst, maar niet het plaatje. Dit alles in zowel IE 7.0 als Firefox 3.0.5.

Leuk al die verschillende applets, maar als er nu eens eentje goed zou werken... Ik wil niet negatief doen, maar het is echt enorm moeilijk om een goede internet applicatie te maken. Al die browsers, al die versies... Weet je wie het wel goed doet? De stokoude Damweb applet!
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

GuidoB wrote:
Piet Bouma wrote:Mooier zou zijn een 'opblaasfunctie' als in dambolite, waar je het dambord dan in een popupvenster schermgroot kunt verkrijgen.
Ik weet niet wat je met 'opblaasfunctie' bedoelt, maar zoomen werkt niet goed met Dambolite. Druk maar eens op Ctrl- (control-min), dan valt een deel van het dambord weg. Je zet het weer terug met Ctrl+ (control-plus). Nog een paar keer Ctrl+ vergroot wel de tekst, maar niet het plaatje. Dit alles in zowel IE 7.0 als Firefox 3.0.5.

Leuk al die verschillende applets, maar als er nu eens eentje goed zou werken... Ik wil niet negatief doen, maar het is echt enorm moeilijk om een goede internet applicatie te maken. Al die browsers, al die versies... Weet je wie het wel goed doet? De stokoude Damweb applet!
Guido,

Als je in Dambolite onderaan bij de besturingstekens links naast het pijltje rechts het 'vierkante hokje' aanklikt, krijg je dan niet een pop-up, die je weer schermgroot kunt weergeven?
GuidoB

Post by GuidoB »

Piet Bouma wrote:Guido,

Als je in Dambolite onderaan bij de besturingstekens links naast het pijltje rechts het 'vierkante hokje' aanklikt, krijg je dan niet een pop-up, die je weer schermgroot kunt weergeven?
Die popup ken ik wel. Dat jij dat 'opblaasfunctie' noemt, wist ik niet.
Post Reply