Fred van Amersfoort wrote:Hoogste tijd dat de KNDB net als bij het voetbal met een licentie gaat werken. Hierin kun je als criteria opnemen een goedgekeurde begroting en bijvoorbeeld een maximum stellen aan buitenlandse spelers. Verder dien je vooraf vast te leggen wat er met de gehele club dient te gebeuren als een club niet meer aan de sportieve verplichtingen kan voldoen. Mijn voorstel zou zijn om alle teams van die club dan een jaar uit de kompetitie te nemen. Immers, de betaalde spelers prostitueren volgend seizoen bij een andere club tot ook daar de sponsor stopt. Een ereklasse team zou alleen speelgerechtigd moeten zijn als er aantoonbaar 3 jaar voldoende middelen zijn.
De hele club uit competitie halen gaat me wat ver.
Zou je niet kunnen volstaan met dat hoogste team?
Hoe moet je het gat opvullen?
Ik zou zeggen:
1. bij degradatie (of promotie) een reglementaire nul; en dus opvulling door een van de clubs die betrokken zijn in de betreffende nacompetitie-groep.
2. indien niet betrokken in de nacompetitie het gat
niet direct opvullen, maar pas een jaar later d.m.v. versterkte promotie-regeling.
De regels voor de promotie/degradatie van het lopende seizoen liggen vast en die moet je niet tijdens het seizoen veranderen.
Het lijkt mij beter met een team minder te spelen, dan met een team, dat niet altijd alle borden kan bezetten.