Eric van Dusseldorp wrote:En neem het correspondentiedammen. Jouw discipel Guido van de Berg was ooit secretaris van de NCC en in een onbewaakt ogenblik slaagde hij erin om de Delftse telling er door te jassen. En inderdaad werd er een jaar (of twee jaar, straks word ik weer op flauwe feitjes teruggepakt) met uitslagen als 1-3, 3-1, 2-2 gespeeld. Maar de wat ingeslapen club correspondentiedammers werd wakker en binnen de kortste keer werd het correspondentiedammen weer teruggebracht naar de traditionele scores. Een grote nederlaag voor Guido en uiteindelijk ook voor jou, Henk. Vanaf dat moment was de Delftse telling al op zijn retour.
Geen enkele reden voor een trauma dus bij mij.
Leugens, leugens, leugens. Voor de mensen die niet weten waar dit over gaat (iedereen denk ik) wil ik het echte verhaal wel vertellen.
Ik ben nooit secretaris van de NCC geweest. Ik ben algemeen adjunct van de WCDA (de opvolger van de NCC), ooit belast met de website, maar die hebben we niet meer. Ik was ooit bondsraadslid namens de WCDA. Nu doe ik niks meer in die club. Ik zit ongetwijfeld officieel nog in het bestuur, maar dat stelt niks voor. Ik kan me de datum van de vorige vergadering niet meer herinneren, zo lang is het geleden. Zoals Eric al schetste: het is een slapend clubje.
Vlak nadat de bondsraad had besloten de puntenoverwinning in te voeren, moest de wedstrijdleider van de WCDA het volgende NK uitschrijven. In die tijd vergaderden we nog wel eens. Voorzitter Schelte Betten meende dat we de puntentelling van de KNDB moesten aanhouden en daarop heeft wedstrijdleider Ton Halman dit uitgevoerd. Mijn rol is geweest dat ik mijn mede bestuursleden heb geïnformeerd over de ontwikkelingen in de KNDB en daar hield het zo'n beetje op. Het maakt mij echt niets uit of de correspondentiedammers de KNDB-regels hanteren of niet. In mijn ogen doen ze dat toch al niet helemaal (heeft iets met de bedenktijd te maken).
Overigens heeft de WCDA wel vaker de KNDB gevolgd met de puntentelling. Een tijdlang is er gespeeld met 3 punten voor een overwinning. Ik heb je daar nog nooit over gehoord, Eric. Heb je misschien last van een selectief geheugen?