Goed gesproken, Aartsengel!blondegod wrote:Wat een gezeik toch.......de limiet is gesteld op 70% Prosman voldoet hieraan.....KLAAR!!
De gesel over die afgunstige minkukels, blondegod! Right!
Nee, die stand was helemaal uit. Ik had even Flits aanstaan, maar met volkomen logische zetten heeft wit geen tegenspel.remedy73 wrote: (...)
Ik ben ervan overtuigd dat ik (met mijn toch wel beperkte damkwaliteiten) deze partij niet in winst had kunnen omzetten. Zo had ik (ondanks dat schijf voor) 5 tempi achterstand, een slechte binding 15-20 en had ik weinig mogelijkheden tot het maken van formaties. (...)
Bedankt Eric, dat je mijn damkwaliteiten met die van Flits vergelijkt [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]Eric van Dusseldorp wrote:Nee, die stand was helemaal uit. Ik had even Flits aanstaan, maar met volkomen logische zetten heeft wit geen tegenspel.remedy73 wrote: (...)
Ik ben ervan overtuigd dat ik (met mijn toch wel beperkte damkwaliteiten) deze partij niet in winst had kunnen omzetten. Zo had ik (ondanks dat schijf voor) 5 tempi achterstand, een slechte binding 15-20 en had ik weinig mogelijkheden tot het maken van formaties. (...)
Kijk Tjalling, Het is niet erg als je me probeert te bespotten en me allerlei flauwekul in de mond probeert te leggen, zolang je als ik met jou hetzelfde doe maar niet weer gaat huilen en schelden hoe vreselijk die Hanco wel niet is tegen arme Tjalling.Kosmos wrote:wim martin wrote:Zonder iets te willen (of kunnen) afdoen aan de geweldige prestatie van Prosman, ben ik het ditmaal zeer met Hanco eens.Dus jij denkt dat de realiteit een sprookjeswereld is? Een interessante visie, Wim!Hanco wrote:Alleen in een sprookjeswereld is het mogelijk dat een wereldrecord van 25 partijen en 46 punten, 92%, "verbeterd" wordt door iemand die 38 punten uit 27 partijen haalde (...)
Overigens doe je wel degelijk iets af van de prestatie als je het met Hanco volledig eens bent. Hanco beweert namelijk dat het zot is dat als de regels zijn 70% en je haalt die 70% dat je dan het record haalt. Het is gewoon een onhoudbare, resepectloze visie. Dit is geen mening, maar een FEIT. Hanco resepecteert de reglementen niet eens, laat staan de prestatie van de 'kalende jongenman'.
Jullie zetten de wereld op hun kop!
Alleen in Hanco's sprookjeswereld vol shiftshapende reptielen en grootschalige complotten is het mogelijk dat een record niet erkend wordt, terwijl aan alle reglementaire eisen is voldaan, omdat Hanco het nou eenmaal zo wil. Helaas voor Hanco en gelukkig voor de mensheid is in de echte wereld zijn wil geen wet.
Is dit nou zo moeilijk te begrijpen?
Regel: Bij 70% record
Realiteit: Erno scoort meer dan 70%
Gevolg: record gehaald
Conclusie hanco: Dit kan alleen in een sprookjeswereld???
Dit tart de wetten der logica.
.en daarbij ook nog in enkele partijen dusdanig de kluts kwijtraakte dat hij reglementair verloor en dus eigenlijk geen 27 partijen voltooide
En hier ben jij het zonder iets van Erno's prestatie af te doen (wat een laffe disclaimer!) ook mee eens? Het is anders wel de redenering van een zwakzinnige. Snap je niet hoe belachelijk deze redenering is? Ik zie geen enkele logica! De 27 punten zijn wel degelijk voltooid! Je wilt toch niet beweren dat je te onnozel bent om dit te snappen?
Dit is onjuist. Erno is in geen enkele partij de kluts helemaal kwijtgeraakt. Wel heeft hij enkele keren als gevolg van een vergissing een onreglementaire zet afgeleverd, maar dat overkomt Sijbrands ook. Het enige verschil is dat het Erno zeven keer gebeurde zodat hij twee partijen reglementair verloor, terwijl Sijbrands (nipt, meen ik) onder de toegestane vijf fouten bleef.Hanco Elenbaas wrote:en daarbij ook nog in enkele partijen dusdanig de kluts kwijtraakte dat hij reglementair verloor
OK, dank, dan heb ik het niet juist begrepen of ben ik verkeerd geïnformeerd.Jan Pieter wrote:Dit is onjuist. Erno is in geen enkele partij de kluts helemaal kwijtgeraakt. Wel heeft hij enkele keren als gevolg van een vergissing een onreglementaire zet afgeleverd, maar dat overkomt Sijbrands ook. Het enige verschil is dat het Erno zeven keer gebeurde zodat hij twee partijen reglementair verloor, terwijl Sijbrands (nipt, meen ik) onder de toegestane vijf fouten bleef.Hanco Elenbaas wrote:en daarbij ook nog in enkele partijen dusdanig de kluts kwijtraakte dat hij reglementair verloor
Conclusie: Je respectloze gewauwel over de kluts kwijtraken is weer de gebruikelijke laster, die je uit je duim hebt gezogen.Hanco Elenbaas wrote:OK, dank, dan heb ik het niet juist begrepen of ben ik verkeerd geïnformeerd.Jan Pieter wrote:Dit is onjuist. Erno is in geen enkele partij de kluts helemaal kwijtgeraakt. Wel heeft hij enkele keren als gevolg van een vergissing een onreglementaire zet afgeleverd, maar dat overkomt Sijbrands ook. Het enige verschil is dat het Erno zeven keer gebeurde zodat hij twee partijen reglementair verloor, terwijl Sijbrands (nipt, meen ik) onder de toegestane vijf fouten bleef.Hanco Elenbaas wrote:en daarbij ook nog in enkele partijen dusdanig de kluts kwijtraakte dat hij reglementair verloor
Blijft over dat Sijbrands nu slechts zijn prestatie van 46 punten uit 25 partijen hoeft om te zetten in 46 punten uit 32 partijen om weer riant wereldrecordhouder te zijn.
Misschien is het uiteindelijk toch wel leuk als Sijbrands ook 32 partijen blind wil spelen tegen Prosman.
Ik denk niet dat Sijbrands dat zou willen. Hij negeert de prestatie van Erno volkomen. Zou hij De Volkskrant van vandaag wel lezen, zodat hij weet dat hij zijn record kwijt is?Hanco Elenbaas wrote:Misschien is het uiteindelijk toch wel leuk als Sijbrands ook 32 partijen blind wil spelen tegen Prosman.
Dit verhaal heb ik al meer gehoord/gelezen. Op zich kan ik me er wel iets bij voorstellen dat je borden door elkaar gaat gooien als mensen dezelfde naam hebben, maar wat me dus opvalt is dat er 3 mensen meespeelden die Peter heten. Kijkt Erno dus naar achternamen of waarom nodigt hij opeens wel 3 Peter's uit?GuidoB wrote:Ik denk niet dat Sijbrands dat zou willen. Hij negeert de prestatie van Erno volkomen. Zou hij De Volkskrant van vandaag wel lezen, zodat hij weet dat hij zijn record kwijt is?Hanco Elenbaas wrote:Misschien is het uiteindelijk toch wel leuk als Sijbrands ook 32 partijen blind wil spelen tegen Prosman.
Ton zou technisch gezien geen moeite hebben met 32 partijen blind tegen Erno. Hij ziet aan de hand van het bordnummer het bord haarscherp voor zich. Erno zou dit echter niet kunnen. Hij ziet aan de hand van de spelersnaam patronen voor zich. Hij heeft moeite met namen dit teveel op elkaar lijken. De namen Sijbrands1 t/m Sijbrands32 lijken absoluut teveel op elkaar.
Dit is niet waar. Lees om te beginnen het standaardwerk van D.A. de Groot uit 1948 'Het Denken van den Schaker'. Daarin wordt al geconcludeerd dat spelers tot een bepaald niveau niet in staat zijn om überhaupt één partij blind te kunnen spelen. De mogelijkheid om blind te kunnen spelen gaat hand in hand met het (groot)meesterschap.Leo Mous wrote: Het is denkbaar dat een middelmatige of eenvoudige speler in staat is een groot aantal partijen uit te spelen. Hij zal echter een lage score halen. Het blind simultaandammen vraagt een zekere vaardigheid of aanleg die vooral te maken heeft met het geheugen en het voorstellingsvermogen.
Omdat twee mensen het kunnen? Dat geloof ik niet, maar ik denk wel dat het beter zou zijn als één van de twee een andere nationaliteit zou hebben. Dan zouden ook de niet-dammers in ieder geval partij kunnen kiezen.Leo Mous wrote: Wat je ook van hem vindt, de unieke genialiteit die Ton Sijbrands bij het grote publiek uitstraalt, heeft toch wel een deukje gekregen. Daar kunnen we als damsport nu minder op meeliften. “Als kennelijk meer mensen in staat zijn zo veel partijen blind te spelen, dan zal het wel niet zo moeilijk zijn”.