Dieter wrote:Mark Hees wrote:Dieter wrote:Opmerkelijk was wel nog Jaap van Galen die aangaf dat in gelderland geen steun was voor DT maar dat hij zelf toch voor wilde stemmen. Dat durfde hij echter weer niet aan en dus zou hij blanco stemmen. M.i. het voorbeeld van een bondsraadlid dat fout bezig is. En dan te weten dat van Galen geen lid meer is van de Gelderse dambond maar dat statutair de Gelderse pronivcie van Galen niet van de plaats kan halen om hem door een meer betrouwbare vertegenwoordiger te vervangen.
Dieter,
Mijn standpunt is altijd geweest dat er iets aan het remise-probleem moet worden gedaan, ik beschouw het als misschien wel het grootste probleem van onze sport. Als je mijn vele bijdragen op Damweb erop naleest zul je zien dat de oplossing wat mij betreft niet automatisch DT hoeft te zijn, in principe heeft dit zelfs niet eens mijn voorkeur. Wel is de DT in elk geval eens een serieuze poging om die naar mijn mening voor de damsport dodelijke remisemarge terug te dringen. Ik ben er van overtuigd dat er een relatie is tussen de uitstraling van het dammen en de remisemarge en met de uitstraling ook met het aantal leden. Zinnen zoals die van jou, "laten we ons nu eens met de echt belangrijke zaken gaan bezighouden", beschouw ik als ontkenning van de problematiek en als bijdragen in de langzame dood van onze sport.
Mijn standpunt kennende, hebben er in Gelderland, waar toch wel degelijk een vrij serieuze verkiezing is gehouden, circa twee keer zoveel mensen op mij gestemd dan het totale aantal damleden in Limburg. Die verkiezing is op persoonlijke titel, en daar hebben alle provincies, ook Limburg, mee ingestemd. Gegeven de weerstand tegen DT weerspiegeld in de enquete heb ik uiteindelijk besloten me van stemming, die overigens niet is geweest, te onthouden. Onbetrouwbaar, tja als jij dat zegt....
Dieter, hoe lang ben je nou voorzitter in Limburg, en hoe heeft het ledental in Limburg zich ontwikkeld, en welke initiatieven voor eens stijging heb je al ontwikkeld? Voorzitters waar ik vertrouwen in zou wilen stellen zorgen toch in elk geval voor een stijging, want dat is het enige echte belangrijke waar we ons mee bezig moeten houden! Het antwoord weet ik niet, ik hoop dat je me positief kunt verrassen.
Het stelselmatig neertrappen van mede-dammers die ook het beste voorhebben met de damsport, maar toevallig anders denken dan jij, vind ik een wat trieste bezigheid.
Overigens, ook nog gemeld afgelopen zaterdag, het aantal leden is weer met 3% gedaald het afgelopen jaar, we hebben er nog zo'n 7500 over.
Hoe veel jaar duurt het nog voordat een meerderheid van 80 van de nog resterende 100 KNDB-leden, allen vertegenwoordigd in hun jaarlijkse bondsraad besluit alles bij het oude te houden...........