Zoals je weet, is het remiseprobleem in het DUWO Damfestival al jaren geleden op eenvoudige wijze opgelost. Vanuit mijn ervaring met grote sponsoren van dit festival kan ik je zeggen dat zij hier zeer tevreden over zijn en dat zij er bar weinig voor zouden voelen om een remisetoernooi te sponsoren.rijmer wrote:eigenlijk ben ik wel voor de delftse telling.
laat ze het maar proberen en bewijzen dat ze significant meer sponsoren binnenhalen.
Het budget in Delft gaat dit jaar wederom omhoog. Alleen al het prijzengeld van het open toernooi overtreft het prijzengeld van het NK in ruime mate. Het bewijs waarom jij vraagt (significant meer sponsoren indien met de Delftse telling wordt gespeeld) is dus in feite al geleverd.
Uiteraard met dien verstande dat er veel meer bij komt kijken dan alleen de telling.
Het is dus al gelukt. Maar afgezien daarvan, teruggaan naar al die remises heeft geen 'plus'waarde.Rijmer wrote:Alleen wat als dat niet lukt? Gaan we dan weer terug naar het oude?
Het probleem speelt op topniveau. Het valt prima uit te leggen waarom we de telling daar moeten aanpassen. Bestuurders kunnen daarbij bovendien gebruik maken van de allerbesten onder de moderne topspelers (Thijssen, Tsjizjov, Georgiev etc.). Je moet dan wel durven besturen. Je laten leiden door een meerderheid die vooral op het eigen partijtje (naar binnen) is gericht en geen behoefte heeft aan verandering, is geen antwoord op het probleem.Rijmer wrote:Daarnaast volgens mij is grotere meerderheid voor het oude spel.
Waarom moeten de vernieuwers dan continue zo sneren?