Vermoedens, vermoedens. Blijkbaar was er verdeeldheid binnen de FMJD. De meerderheid van de CD wilde de titel toekennen aan Georgiev. Vervolgens moest Pieter Hildering, als vertegenwoordiger van de minderheid, de brief opstellen waarin het besluit wordt toegelicht. Zo ontstond een brief die het besluit van de meerderheid bevat en de argumentatie van de minderheid.pieter hildering wrote:Ik zie dat voor diverse mensen de brief onvoldoende uitleg geeft aangaande de genomen beslissing. In het leven moet je af en toe beslissingen nemen welke niet aan ieders wensen kunnen voldoen. Uiteraard heb ik bij deze beslissingen ook een eigen mening. Wat nu
wordt uitgevoerd is de beslissing in meerderheid van de CD. Deze beslissing is uitsluitend mogelijk gemaakt door Alexei die met de
beslissing akkoord is gegaan.
Persoonlijk ben ik van mening dat wij als FMJD ons werk beter hadden moeten doen zodat een zoals nu genomen beslissing niet nodig was geweest.
Het blijkt dat de regels om een match te organiseren in Rusland anders is als bij ons in Nederland. Dit was nieuw voor mij en daardoor ontstond niet de mogelijkheid hiervan vroegtijdig op de hoogte te zijn. Uiteraard heb ik als sponsor van Alexei overwogen om zelf hieraan in financiele
zin een bijdrage te leveren. Echter de resterende tijd voor het WK in Hardenberg maakt het niet mogelijk alsnog een match te organiseren.
Nogmaals Alexei valt als sportman niets te verwijten.
Met vriendlijke groeten,
Pieter Hildering
Er blijven vragen open, vooral:
1. Wordt de argumentatie (Tsjizov valt niets te verwijten) gedragen door de (meerderheid van de) CD? Zo ja, dan is het onbegrijpelijk om een dergelijke sanctie op te leggen.
2. Waarom is Tsjizjov in hemelsnaam akkoord gegaan? Hij zal zelf ook vinden dat hem niets valt te verwijten, en waarom laat hij zich de titel dan afnemen? Staat er een compensatie, in welke vorm dan ook, tegenover?
3. Zal de FMJD het besluit om de wereldtitel aan Georgiev toe te kennen in een later stadium motiveren? En zo ja: wanneer? Een wereldtitel toekennen zonder een reden op te geven, is publicitair gezien bepaald onhandig.