Henk de Witt wrote:Beste Bert en Lambert-Jan,
Jammer dat jullie in de verdediging gaan. Het zou jullie sieren om gewoon toe te geven dat je er bent ingetuind. Dat jullie een beetje dom zijn geweest bijvoorbeeld. Maar dat zal er wel weer niet in zitten... De verdediging van Lambert-Jan, die eigenlijk een nieuwe aanval is, is ronduit schandalig.
Ga vooral niet op mijn verhaal in, maar doe het simpelweg af als schandalig. Noem het ook nog een aanval en de toon is gezet. Zoals in mijn eerste post al duidelijk genoeg is, geef ik alleen maar een cursus oorzaak-gevolg. Oorzaak: Jij wil geen antwoord geven op een simpele vraag. Gevolg: mensen vertrouwen je niet in de kwestie. Ik heb inmiddels al een aantal keer expliciet aangegeven dat ik niet stelde dat je loog.
Henk de Witt wrote: Het idee dat een verklaring van tien grootmeesters van twee jaar geleden een falsificatie zou zijn is echt te grotesk voor woorden. Je zou het een canard of een misplaatste verlate aprilgrap kunnen noemen, als het niet veel ernstiger was.
Het feit dat de verklaring in overeenstemming is met de vele publicaties die de diverse grootmeesters individueel al hebben gegeven over dit onderwerp, pleit ook al niet in jullie voordeel. Een en ander duidt op een vorm van bewustzijnsvernauwing, vermoedelijk veroorzaakt door een gretig verlangen De Witt onderuit te halen.
Vermoedelijk veroorzaakt... Psychologie van de koude grond en bovendien ook nog eens totaal onzinnig. Alsof het mij uitmaakt of het Henk de Witt is of Eric van Dusseldorp of wie dan ook.
Henk de Witt wrote: Helaas hebben jullie alleen jezelf belachelijk gemaakt. Dit ook nog durven uitleggen als een manier waarmee nuttige informatie is verkregen is een gotspe. Waarover zo dadelijk meer.
Nu proberen jullie de indruk te wekken dat je er niet ingetuind zou zijn wanneer ik enkele vragen had beantwoord. Ja, ja. Zonder een begin van een bewijs ben ik door jullie in verband gebracht met een falsificatie. Hebben jullie eigenlijk wel in de gaten hoe ernstig dat is? Dit zijn echt geen leuke spelletjes meer. En waarom zou ik ergens op moeten antwoorden?
Voor de duizendste keer: je moet helemaal niks. Maar dat is iets wat je zelf beslist. Als je er voor kiest om het niet te doen moet je niet gaan piepen over de gevolgen. Zie mijn eerste post over deze kwestie.
Henk de Witt wrote: Met hetzelfde gemak zou immers alles wat ik erover zou zeggen toch ook weer als leugen of vervalsing bestempeld kunnen worden?
Dit is ook niet de normale weg. De normale weg zou zijn geweest dat jullie de verspreider van de verdachtmakingen, zeker ook gezien het onwaarschijnlijke karakter ervan, dringend om enig bewijs hadden gevraagd. En geen bewijs, dan opzouten.
Ik heb geen moment getwijfeld aan het bestaan van de brief. Ik kreeg alleen wel het gevoel dat er iets mee aan de hand was wat je liever niet kwijt wilde. Nu blijkt dat het allemaal ethiek is. Daar kom ik nog even op terug.
Henk de Witt wrote: Jullie doen het nu voorkomen dat met de verklaring van Frank Teer alle kou uit de lucht is. Merkwaardig. Frank heeft destijds de brief namens de tien grootmeesters verstuurd naar de FMJD. Als er al sprake was van een falsificatie zou hij dus in het complot moeten zitten. En wat is dan de feitelijke informatie waard die 'fraudeur Frank' verstrekt? Is dat het 'existentiebewijs' waarom is gevraagd? Maar Frank ook aanvallen ging jullie blijkbaar net even te ver en je hebt zeer snel ingebonden. 'Dat is dan duidelijk. Frank, bedankt' (Bert). 'Een fraaie, duidelijke uiteenzetting. Dank je wel'.(Lambert-Jan) Behalve een beetje dom geweest zijn jullie ook een beetje laf.
Waarom is dat eigenlijk laf? Nog afgezien dat ik wel degelijk vind dat twee afzonderlijke verklaringen meer waard zijn dan één heb ik nergens gevraagd naar existentiebewijs. Ik heb me alleen bezig gehouden met gedrag en de daaruit voortvloeiende consequenties.
Henk de Witt wrote: De grote verdienste van Frank’s verklaring is dat hij de mede-verantwoordelijkheid voor de verklaring op zich heeft genomen en daarmee de aandacht van mij heeft weggenomen. Niet de feitelijke informatie die hij verstrekt. Iedereen met een beetje verstand kan zich er een voorstelling maken hoe zo’n proces ongeveer verloopt. De verklaring zelf is interessant, niet het voorwerk.
De grote verdienste van Frank’s verklaring is dat hij een duidelijk antwoord geeft op een simpele vraag waardoor hij betrouwbaar overkomt.
Henk de Witt wrote: En ja, ik til er wel zwaar aan. Zeer zwaar. Valse beschuldigingen de wereld in brengen is niet zomaar een onschuldig spelletje...
En jij dan Henk? Je hebt mij inmiddels voor laf uitgemaakt zonder dat te beargumenteren. Je gaat nauwelijks in op argumenten, noemt mijn veronderstellingen krankzinnig en je gebruikt allerlei kleine emo-typeringen om een toon te raken die suggereert dat ik op zijn minst een beetje in de war ben als ik iets beweer. Hoe is dat dan ethisch te verantwoorden?Henk de Witt wrote:
Maar nogmaals, op het forum, zeker als een en ander in de sfeer van zieke spelletjes wordt getrokken, vind ik enige terughoudendheid gepast.