EK Jeugd, Tallin, Estland 1 aug.- 9 augustus 2026
WK Jeugd, XinTai, China, 29 okt-7 november 2026
EK en WK Dammen

Ferron Timmer
Beschermde donatie
Hallo iedereen,
Mijn naam is Ferron Timmer en ik zamel geld in om mijn droom waar te kunnen maken, naar het EK dammen in Estland en het WK dammen in China!
Het eerste deel van mijn droom heb ik zelf al gedaan, afgelopen Zaterdag ben ik Nederlands Kampioen dammen bij de pupillen geworden!! Nu heb ik mij dus in ieder geval al geplaatst voor het EK en WK. Door de hoge kosten weten mijn ouders niet of ik naar beide toernooien kan en daarom ben ik op zoek naar hulp.
Ik ben begonnen met dammen op de basisschool in groep 6 ik was toen 9 jaar.
Wegens mijn ADHD dachten mijn ouders dat het niks voor mij zou zijn. Maar ik heb hun verbaasd! Na 2 lesjes mocht ik al meespelen in een toernooi waar ik direct een beker won.
In het eerste jaar was het dammen meer voor erbij, De jeugdtoernooien speelde ik, vaak met goed resultaat.
De afgelopen 3 jaar speel ik ook de meerdaagse toernooien en de Nationale competitie.
Vorig jaar was ik nog 10e op het jeugd NK en vanaf dat moment is het echt serieus geworden. Met mijn trainer heb ik uren getraint voor het afgelopen NK.
Met een resultaat waar ik alleen van had kunnen dromen, Nederlands Kampioen! En dat ongeslagen! Op mijn 12e is mijn droom nu in zicht de deelname aan het EK en WK!
Zouden jullie mij alsjeblieft willen helpen?
Groetjes Ferron.
Organisator
Ferron Timmer
Organisator
Gramsbergen
Donatie link:
https://www.gofundme.com/f/ek-en-wk-dammen