EK Jeugd (Estland) en WK Jeugd (China) 2026

Post Reply
User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 3183
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

EK Jeugd (Estland) en WK Jeugd (China) 2026

Post by Andrew Tjon A Ong »

EK Jeugd (Estland) en WK Jeugd (China) 2026

EK Jeugd, Tallin, Estland 1 aug.- 9 augustus 2026

WK Jeugd, XinTai, China, 29 okt-7 november 2026



EK en WK Dammen


Image

Ferron Timmer
Beschermde donatie

Hallo iedereen,

Mijn naam is Ferron Timmer en ik zamel geld in om mijn droom waar te kunnen maken, naar het EK dammen in Estland en het WK dammen in China!
Het eerste deel van mijn droom heb ik zelf al gedaan, afgelopen Zaterdag ben ik Nederlands Kampioen dammen bij de pupillen geworden!! Nu heb ik mij dus in ieder geval al geplaatst voor het EK en WK. Door de hoge kosten weten mijn ouders niet of ik naar beide toernooien kan en daarom ben ik op zoek naar hulp.

Ik ben begonnen met dammen op de basisschool in groep 6 ik was toen 9 jaar.
Wegens mijn ADHD dachten mijn ouders dat het niks voor mij zou zijn. Maar ik heb hun verbaasd! Na 2 lesjes mocht ik al meespelen in een toernooi waar ik direct een beker won.
In het eerste jaar was het dammen meer voor erbij, De jeugdtoernooien speelde ik, vaak met goed resultaat.
De afgelopen 3 jaar speel ik ook de meerdaagse toernooien en de Nationale competitie.
Vorig jaar was ik nog 10e op het jeugd NK en vanaf dat moment is het echt serieus geworden. Met mijn trainer heb ik uren getraint voor het afgelopen NK.
Met een resultaat waar ik alleen van had kunnen dromen, Nederlands Kampioen! En dat ongeslagen! Op mijn 12e is mijn droom nu in zicht de deelname aan het EK en WK!

Zouden jullie mij alsjeblieft willen helpen?

Groetjes Ferron.

Organisator

Ferron Timmer
Organisator
Gramsbergen

Donatie link:
https://www.gofundme.com/f/ek-en-wk-dammen
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop
User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 3183
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

Re: EK Jeugd (Estland) en WK Jeugd (China) 2026

Post by Andrew Tjon A Ong »

Help Chantal, zij mag naar China voor deelname WjK Dammen!
Image

Chantal van Santen
Beschermde donatie

Hallo, ik ben Chantal van Santen en ik ben 13 jaar oud.

Ik heb mijzelf weten te plaatsen voor deelname aan het EJK in Estland en het WJK in China. Door op het NK te eindigen als 2e meisje en 8e in het algemeen klassement. Helaas heb ik mijn titel van vorig jaar als: NEDERLANDS KAMPIOEN Pupillen meisjes niet kunnen behouden en ben dit jaar 2e meisje geworden. Dat is natuurlijk ook een prachtige prestatie.
De 1e 3 jongens en de 1e 3 meisjes zijn gekwalificeerd voor deelname EJK en WJK dat is natuurlijk geweldig.

Het liefste zou ik aan beide toernooien gaan meedoen maar dat is helaas niet haalbaar. Wel vindt ik dat super jammer maar het gaat gewoon niet. Ik zal dus niet spelen op het EJK in Estland, waardoor nu wel een ander meisje die kans gaat krijgen waarschijnlijk.
Vanwege de erg hoge kosten en ook privé dingen hebben wij besloten dit jaar enkel het WJK in China te gaan spelen. Dit is natuurlijk een heel bijzondere gebeurtenis/reis. Deelname aan zo'n groot ambitieus toernooi is natuurlijk wat elke sporter (in elke sport) graag zou willen.

Ik kan jullie hulp goed gebruiken, deelname aan het WK brengt hoge kosten met zich mee daarom ook aan u de vraag mij financieel te steunen.
De kosten zijn 4000 Euro totaal. 2000 Euro voor mijn deelname toernooien (Regulair, Rapid en Blitz) en reis en verblijfskosten voor mijzelf, maar ook nog eens 2000 Euro voor het meereizen van een van mijn ouders, (ik ben immers nog maar 13 jaar oud.) Zelf zal ik naast dit proberen meerdere acties te voeren om ook zelf soort van geld te verdienen voor deze prachtige kans op dit toernooi deel te gaan nemen met deze bijzondere reis.

Waar ik vorig jaar nog op het NK in Westerhaar Nederlands
Kampioen bij de meisjes werd is er nu voor gekozen geen prijzen meer voor de meisjes maar enkel een algemeen klassement.

Image

Deze foto met de 1e 3 meisjes is dus geen officieel podium meer omdat de KNDB daar voor heeft gekozen. Enkel prijzen in algemene categorie. Wel hebben we als meisjes dit podium zelf gemaakt.
Min of meer waren er natuurlijk wel prijzen en dat zijn deelname/ rechten voor het EJK en WJK die ik wel heb verdiend met deze weer erg goede prestatie. Ik mag en ga dus voor en samen met TEAM NL Dammen deelnemen aan het Wereldkampioenschap in China, daar kom ik uit voor Nederland.
Tijdens dit NK in Westerhaar heb ik geweldig gespeeld.!
Ik heb enkel verloren van de nummer 1 en 2 van het toernooi, verder 2 remise´s tegen sterke spelers en 4 overwinningen.

Uitslagen meisjes: 1e Vivienne Meijer, 2e Chantal van Santen, 3e Mattanja Kooi

Ik was in 2022 1e bij de meisjes, in 2023 3e meisje, in 2024 6e meisje vorig jaar 1e meisje en dus Nederlands Kampioen en dit jaar 2026 2e meisje. Al met al een prima lijst.

Gezien ik met mijn 13 jaar nog niet veel mogelijkheden heb zelf veel geld te verdienen vraag ik jullie om hulp via deze crowdfunding actie en andere acties zoals statiegeld bij mensen halen.

Er zal met regelmaat een stukje verschijnen op facebook van mij en mijn ouders (geschreven door mijn vader), zodat ik mij op het trainen voor het WK kan storten en op de acties die nodig zijn het financieel rond te krijgen. Op deze manier kan je mijn voorbereiding
volgen gewoon door ons te volgen.
Ook tijdens het WK zal mijn vader proberen op deze manier mensen te informeren.

Foto 1: Persfoto 2025 door fotograaf Geb Kos
Foto 2: onofficiële podium meisjes pupillen.
Foto 3 : Ik (Chantal) tijdens een spannende wedstrijd tegen Vivienne, mijn opvolgster als Nederlands Kampioen meisjes.

Om iets terug te kunnen doen zou ik b.v. een simultaan kunnen geven als soort dam-workshop met voorafgaand aan de simultaan een korte uitleg betreft de regels en manieren van spelen. voor interesse kan je informeren.

Image

Groetjes Chantal van Santen
Doneren

Delen
Organisator

Chantal van Santen
Organisator

Doneren kan op:
https://www.gofundme.com/f/chantal-gaat ... x4dN7i2SyA
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop
Post Reply