Ebbo de Jong treedt af als KNDB-voorzitter
- Arjen de Mooij
-
Twee onzinnige regels van Ben Anoniem. Ik reageer niet graag op naamlozen maar dit keer maak ik nog maar eens een uitzondering.Ben Anoniem wrote:Limburg heeft het voorbeeld gegeven. Daar stapte de voorzitter zelfs tussentijds op.
Als minder voorzitters minder vergaderen en minder prietpraat (voornemens van voorzitters) betekent, kan het er alleen maar op vooruit gaan.
Ik ben in Limburg opgestapt omdat het kleine Limburgse damwereldje steeds weer de confrontatie zoekt in plaats van samenwerking. Wat goed is in Limburg wordt kapot gemaakt. Er zijn wel degelijk mensen die het goed voor hebben maar helaas lopen die constant tegen een muur. Het logische gevolg is dan dat er een onbestuurbare situatie ontstaat.
Op de situatie in Limburg wil ik hier niet verder ingaan maar neem van mij aan dat de PLDB een zwaar zieke organisatie is die moeilijk meer zal zijn te redden.
Graag zou ik willen weten waarom Ebbo er mee stopt. Is hij tegen iets soortgelijks aangelopen als ik in Limburg. m.a.w. wil de organisatie niet mee in de denkbeelden van de voorzitter? als dat zo is dan is het terecht dat Ebbo de hamer afgeeft.
Theo van den Hoek heeft de KNDB geen goed gedaan en helaas moet is stellen dat ook Ebbo niet gebracht heeft wat we ervan verwacht hadden.
Spannend is ook wie de opvolging gaat doen. want net als in Limburg is ook de nationale organisatie zeker verre van gezond. Ik zie al nieuwe rampen op ons afkomen. Henk de Witt de nieuwe voorzitter KNDB? [img]images/smilies/icon_sad.gif[/img]
-
Ebbo had grote plannen, en dat was in elk geval een mooi startpunt. Als ook maar de helft van Ebbo's plannen tot stand zouden komen dan was deze voorzitter voor mij al een held geweest. Ik heb verder ook de overtuiging dat hij mensen met sterk tegengestelde instellingen tot elkaar kon brengen. Zijn vergader techniek in Januari was wel apart maar ook zeer succesvol en noodzakelijk. Jammer was dat deze voorzitter de kwestie Goedemoed over zich heen kreeg, zou dat de reden voor zijn vertrek zijn? dat zou wel een heel kwalijk gevolg van die belachelijke klucht zijn.PositiveGeneration wrote:Toelichting?Dieter wrote:Theo van den Hoek heeft de KNDB geen goed gedaan en helaas moet is stellen dat ook Ebbo niet gebracht heeft wat we ervan verwacht hadden.
- Hanco Elenbaas
Het is natuurlijk een jammerlijke zaak dat Ebbo nu aftreedt.
Als je aan zoiets begint, dan maak je het af en als een zeer ernstige reden je tot aftreden dwingt dan maak je die reden bekend, hoe vervelend dat eventueel voor andere betrokkenen zou kunnen zijn.
Voelt Ebbo zich bedrogen door Mous in de kwestie Van Marle? Is het de zaak Goedemoed met bijkomend gezichtsverlies of de opstand in het district Delft? Ik vind dat de KNDB-leden recht hebben op een verklaring van Ebbo.
Nu zadelt Ebbo de nieuwe voorzitter op met een half-onbekwaam bestuur, onaantrekkelijk voor menigeen om de KNDB samen mee te leiden.
Ik heb wel wat kandidaten voor de opvolging van Ebbo, ik denk aan mensen als Ton de Haas, Gerard Kolsloot, Haitze Meurs, Hans van den Heuvel, Aart Walraven of Herman Spanjer, maar ik betwijfel of deze personen veel voelen voor samenwerking met een stel groentjes, die weliswaar goedwillend zijn, maar gewoon nog veel te vochtig achter de oren.
Waar gaat dat heen? Henk de Witt of een van diens kornuiten als voorzitter?
Zorgwekkend.
Als je aan zoiets begint, dan maak je het af en als een zeer ernstige reden je tot aftreden dwingt dan maak je die reden bekend, hoe vervelend dat eventueel voor andere betrokkenen zou kunnen zijn.
Voelt Ebbo zich bedrogen door Mous in de kwestie Van Marle? Is het de zaak Goedemoed met bijkomend gezichtsverlies of de opstand in het district Delft? Ik vind dat de KNDB-leden recht hebben op een verklaring van Ebbo.
Nu zadelt Ebbo de nieuwe voorzitter op met een half-onbekwaam bestuur, onaantrekkelijk voor menigeen om de KNDB samen mee te leiden.
Ik heb wel wat kandidaten voor de opvolging van Ebbo, ik denk aan mensen als Ton de Haas, Gerard Kolsloot, Haitze Meurs, Hans van den Heuvel, Aart Walraven of Herman Spanjer, maar ik betwijfel of deze personen veel voelen voor samenwerking met een stel groentjes, die weliswaar goedwillend zijn, maar gewoon nog veel te vochtig achter de oren.
Zorgwekkend.
Ik zou graag hanco elenbaas willen voordragen als kandidaat-voorzitter.Hanco Elenbaas wrote:Het is natuurlijk een jammerlijke zaak dat Ebbo nu aftreedt.
Zorgwekkend.
Wanneer hij alle tijd die hij hier op het forum in zijn constructieve bijdragen steekt in het ontwikkelen van ideëen en beleid gaat stoppen hebben we een goede voorzitter. Lijkt het je niks Hanco, misschien geniet je dan wel presidentiële immuniteit. Altijd handig...
- Hanco Elenbaas
Wederom een slecht idee van je Frederik. In de eerste plaats heb ik er binnenkort geen tijd meer voor, verder ambieer ik het niet, maar vooral ben ik er niet geschikt voor.
Een voorzitter moet boven de partijen staan en ik ben liever partij. Daarnaast is het voor de KNDB het beste als een krachtig persoon met heel veel bestuurlijke ervaring in bedrijfsleven of zakenleven nu de zware taak van Ebbo overneemt. Hopelijk krijgt de nieuwe voorzitter dan ook de gelegenheid om op sommige plaatsen in het bestuur bekwamere mensen neer te zetten.
Een voorzitter moet boven de partijen staan en ik ben liever partij. Daarnaast is het voor de KNDB het beste als een krachtig persoon met heel veel bestuurlijke ervaring in bedrijfsleven of zakenleven nu de zware taak van Ebbo overneemt. Hopelijk krijgt de nieuwe voorzitter dan ook de gelegenheid om op sommige plaatsen in het bestuur bekwamere mensen neer te zetten.
- Arjen de Mooij
Voor wie nog twijfelde: de stukken voor de bondsraadsvergadering staan op de KNDB-site. Zie http://www.kndb.nl/kndb/documenten/Verkiezingen.pdf voor het stuk over de verkiezingen.
Krachtige personen met heel veel bestuurlijke ervaring in bedrijfsleven of zakenleven zijn volgens mij uitstekend geschikt als fondsenwerver, maar nu juist volkomen ongeschikt als voorzitter van een vereniging. Het zijn mensen die verwachten dat hun besluiten zonder meer uitgevoerd worden. Dat werkt voor geen meter in een verenigingsstructuur. Geduld, tact, draagvlak creeren, diplomatie - dat zijn meestal niet hun sterkste punten.Hanco Elenbaas wrote:(...)Daarnaast is het voor de KNDB het beste als een krachtig persoon met heel veel bestuurlijke ervaring in bedrijfsleven of zakenleven nu de zware taak van Ebbo overneemt. Hopelijk krijgt de nieuwe voorzitter dan ook de gelegenheid om op sommige plaatsen in het bestuur bekwamere mensen neer te zetten.
Managers get away from me
Precies Steenslag!steenslag wrote:Krachtige personen met heel veel bestuurlijke ervaring in bedrijfsleven of zakenleven zijn volgens mij uitstekend geschikt als fondsenwerver, maar nu juist volkomen ongeschikt als voorzitter van een vereniging. Het zijn mensen die verwachten dat hun besluiten zonder meer uitgevoerd worden. Dat werkt voor geen meter in een verenigingsstructuur. Geduld, tact, draagvlak creeren, diplomatie - dat zijn meestal niet hun sterkste punten.Hanco Elenbaas wrote:(...)Daarnaast is het voor de KNDB het beste als een krachtig persoon met heel veel bestuurlijke ervaring in bedrijfsleven of zakenleven nu de zware taak van Ebbo overneemt. Hopelijk krijgt de nieuwe voorzitter dan ook de gelegenheid om op sommige plaatsen in het bestuur bekwamere mensen neer te zetten.
Managers denken dat de KNDB te runnen is als een bedrijf.
No way!
Managers treden af bij kritiek.
En verzuchten, hey de mensen veranderen niet.
Managers beloven met veel tamtam verdubbeling van het ledental
en treden daarom eerloos af.
Heaven is no location, but a state of mind
Ik ken die groentjes niet, maar twee ervan hebben op dit forum gepost. Marcel Kosters leek me een jonge hond, waar het enthousiasme vanaf straalde. Daar kun je een hoop onervarenheid mee compenseren. Nadine van Tiel hield gedurende de Goedemoedgate haar hoofd koel en probeerde, terwijl wij hier (mezelf incluis) allemaal door elkaar heen aan het schreeuwen waren, de schade te beperken. En ze slaagde daar deels in.Hanco Elenbaas wrote:(...)Nu zadelt Ebbo de nieuwe voorzitter op met een half-onbekwaam bestuur, onaantrekkelijk voor menigeen om de KNDB samen mee te leiden.
Zorgwekkend.
Die groentjes gaan de tent onbezoldigd draaiende houden. Mijn respect hebben ze.
-
Re: Managers get away from me
Onzin! Managers moeten in hun bedrijf ook draagvlak creeren voor fusies and andere ingrijpende veranderingen. Management bij dictaat werkt niet, en zeker niet in Nederland.Kosmos wrote:Precies Steenslag!steenslag wrote:Krachtige personen met heel veel bestuurlijke ervaring in bedrijfsleven of zakenleven zijn volgens mij uitstekend geschikt als fondsenwerver, maar nu juist volkomen ongeschikt als voorzitter van een vereniging. Het zijn mensen die verwachten dat hun besluiten zonder meer uitgevoerd worden. Dat werkt voor geen meter in een verenigingsstructuur. Geduld, tact, draagvlak creeren, diplomatie - dat zijn meestal niet hun sterkste punten.Hanco Elenbaas wrote:(...)Daarnaast is het voor de KNDB het beste als een krachtig persoon met heel veel bestuurlijke ervaring in bedrijfsleven of zakenleven nu de zware taak van Ebbo overneemt. Hopelijk krijgt de nieuwe voorzitter dan ook de gelegenheid om op sommige plaatsen in het bestuur bekwamere mensen neer te zetten.
Managers denken dat de KNDB te runnen is als een bedrijf.
No way!
Managers treden af bij kritiek.
En verzuchten, hey de mensen veranderen niet.
Managers beloven met veel tamtam verdubbeling van het ledental
en treden daarom eerloos af.
Re: Managers get away from me
Ja, dat draagvlak wordt als volgt geconstrueerd - ik spreek hier uit ervaring, ik heb al heel wat reorganisaties overleefd. Het ultieme argument , altijd gebracht door een onderknuppel, luidt: "als je niet mee wil met de nieuwe organisatie, dan is er ook geen plek voor je in de nieuwe organisatie." Iedereen weet dat, dus iedereen is voor de nieuwe organisatie. Heel effectief. Maar in een vereniging werkt dit argument niet.Casper van der Tak wrote: (Quotes verwijderd)
Onzin! Managers moeten in hun bedrijf ook draagvlak creeren voor fusies and andere ingrijpende veranderingen. Management bij dictaat werkt niet, en zeker niet in Nederland.