Ebbo de Jong treedt af als KNDB-voorzitter
Ebbo de Jong treedt af als KNDB-voorzitter
Het staat er echt, op het allerlaatste blad van de stukken voor de komende bondsraadsvergadering:
BESTUURSVERKIEZING
Volgens rooster zijn aftredend:
E. de Jong voorzitter
(...)
De heer E. de Jong is niet herkiesbaar. Het bestuur heeft geen kans gezien om een kandidaat voor het voorzitterschap voor te dragen.
Mijn eerste reactie is: hoe kan dat nou? Ebbo heeft nog maar een jaar geleden met groot enthousiasme het voorzitterschap op zich genomen. Hij zit boordevol ambitie en goede ideeen. Overal waar hij komt hoor je zijn plannen om het ledenaantal te verdubbelen. En dan opeens legt hij het bijltje erbij neer.
Hoe moet het nu verder? Hoezo heeft het bestuur geen nieuwe voorzitter kunnen vinden? De KNDB kan toch niet zonder voorzitter? Hopelijk geeft de KNDB zeer binnenkort meer duidelijkheid, want dit kan natuurlijk zomaar niet.
BESTUURSVERKIEZING
E. de Jong voorzitter
(...)
De heer E. de Jong is niet herkiesbaar. Het bestuur heeft geen kans gezien om een kandidaat voor het voorzitterschap voor te dragen.
Mijn eerste reactie is: hoe kan dat nou? Ebbo heeft nog maar een jaar geleden met groot enthousiasme het voorzitterschap op zich genomen. Hij zit boordevol ambitie en goede ideeen. Overal waar hij komt hoor je zijn plannen om het ledenaantal te verdubbelen. En dan opeens legt hij het bijltje erbij neer.
Hoe moet het nu verder? Hoezo heeft het bestuur geen nieuwe voorzitter kunnen vinden? De KNDB kan toch niet zonder voorzitter? Hopelijk geeft de KNDB zeer binnenkort meer duidelijkheid, want dit kan natuurlijk zomaar niet.
-
-
- Real name: Irene Stegeman
Misschien is Dhr. J. Huls wel wat. [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]Hanco Elenbaas wrote:Niks voor jou Guido?
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*
~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~
~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~
Re: Ebbo de Jong treedt af als KNDB-voorzitter
Hoe zit het nu met de door Ebbo beloofde verdubbeling van het aantal leden?GuidoB wrote:Het staat er echt, op het allerlaatste blad van de stukken voor de komende bondsraadsvergadering:
BESTUURSVERKIEZING
E. de Jong voorzitter
(...)
Ik geloof er trouwens geen snars van.
Heaven is no location, but a state of mind
-
-
Je hebt gelijk Guido, vreemd dat zo'n belangrijk feit zo is weggemoffeld!GuidoB wrote:Goed kijken, Eric. Allerlaatste blad, bij de bestuursverkiezing. Ik heb het geciteerd.Eric van Dusseldorp wrote:Ik vind het een raar bericht.
Als kersvers bondsraadslid heb ik de agenda van de komende bondsraadsvergadering gisteren ontvangen, maar ik zie er niets over staan.
Gelukkig hebben we nog bondsraadsleden die alles lezen.
whooeeeaaaa. Dat zullen levendige vergaderingen opleveren....Damkoningin wrote:Misschien is Dhr. J. Huls wel wat. [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]Hanco Elenbaas wrote:Niks voor jou Guido?
Kan hij toch zijn lidmaatschap van verdienste houden... [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]
Volgens rooster.Eric van Dusseldorp wrote:Je hebt gelijk Guido, vreemd dat zo'n belangrijk feit zo is weggemoffeld!GuidoB wrote:Goed kijken, Eric. Allerlaatste blad, bij de bestuursverkiezing. Ik heb het geciteerd.Eric van Dusseldorp wrote:Ik vind het een raar bericht.
Als kersvers bondsraadslid heb ik de agenda van de komende bondsraadsvergadering gisteren ontvangen, maar ik zie er niets over staan.
Gelukkig hebben we nog bondsraadsleden die alles lezen.
Wat houdt dat in?
De zittingstermijn voor een bestuursfunctie is 3 jaar. Dit wil zeggen dat een bestuurslid elke 3 jaar regulier aftreedt en dan herkozen wordt als hij herkiesbaar is (en gekozen wordt). Er is een vast schema welke functie in welk jaar aan de beurt is. Dit jaar zijn dat voorzitter en coordinator persoonlijke wedstrijden.Kosmos wrote:Volgens rooster.
Wat houdt dat in?
Als een bestuurslid aftreedt als zijn functie niet aan de beurt is, is dat tussentijds. Theo van den Hoek is dus tussentijds afgetreden.
Een bestuurslid wordt volgens mij voor een bepaalde termijn aangesteld, misschien zelfs wel afhankelijk per functie. Dus als zijn termijn voorbij is zal hij volgens rooster aftredend zijn, lijkt mij.Kosmos wrote:Volgens rooster.
Wat houdt dat in?
Behalve den man die de Sarphatistraat de mooiste plek van Europa vond, heb ik nooit een wonderlijker kerel gekend dan den uitvreter.
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
Dit is niet te geloven. Als je met zoveel publiciteit door de voordeur naar binnen komt, kun je niet op deze manier door de achterdeur vertrekken. Het KNDB-bestuur had er een verklaring bij moeten zetten, al was het maar de bekende dooddoener 'wegens prive-omstandigheden'.GuidoB wrote:Volgens rooster zijn aftredend:
E. de Jong voorzitter
(...)
Nog iets anders. Als je geen ruchtbaarheid geeft aan het aftreden van de voorzitter, hoe kun je dan een nieuwe voorzitter vinden?Jan Pieter wrote:Dit is niet te geloven. Als je met zoveel publiciteit door de voordeur naar binnen komt, kun je niet op deze manier door de achterdeur vertrekken. Het KNDB-bestuur had er een verklaring bij moeten zetten, al was het maar de bekende dooddoener 'wegens prive-omstandigheden'.GuidoB wrote:Volgens rooster zijn aftredend:
E. de Jong voorzitter
(...)
-