Ben Anoniem wrote:3-0 of 60-0 of 23934-0 in plaats van 2-0 heeft geen enkele relatie met het remiseprobleem.
Dat is jouw mening.
Mijn mening is:
Als het dammen van nature een hoger beslissingspercentage had, dan zouden de topdammers bij een 3-0 overwinning in hun partij m.i. meer risico nemen dan nu. Nu blijf je met een remise best goed meedraaien in een klassement en kies je voor veiligheid.
Als je vorig jaar de klassering van voetbalclub Heerenveen bekijkt (kampioen van de gelijke spelen), dan zul je begrijpen wat ik bedoel.
Piet heeft gelijk Ben, we moeten 3-0 weer terughebben.
Kijk bijvoorbeeld naar hoe Jeroen van den Akker en Gérard Jansen tekeer gingen op het NK 2003, een genot om te zien!
Inderdaad, zoals Jan Pieter destijds schreef, damden zij als gokkers die hun verlies wilden terugwinnen.
Hanco Elenbaas wrote:
Piet heeft gelijk Ben, we moeten 3-0 weer terughebben.
Kijk bijvoorbeeld naar hoe Jeroen van den Akker en Gérard Jansen tekeer gingen op het NK 2003, een genot om te zien!
Inderdaad, zoals Jan Pieter destijds schreef, damden zij als gokkers die hun verlies wilden terugwinnen.
Maar, Ben en Hanco.
Waarom geven jullie geen antwoord op de vraag:
Wat vinden jullie een acceptabel winstpercentage tussen topspelers?
Over die doelstelling zouden we het eerst eens moeten zijn. We denken alweer veel te veel oplossingsgericht.
Ben Anoniem wrote:In een match tussen topspelers heeft 3~0 geen enkel effect.
Mee eens.
Maar waarom geen antwoord op de vraag?
Als is het maar een humoristische 8,88%, dan weet ik hoe serieus men iets neemt.
Ik ben dik tevreden met een winstpercentage van zo'n 40% in toptoernooien als het NK en het WK.
Een iets lager percentage vind ik jammer, maar geeft voor mij nog geen aanleiding om het spel voor honderdduizenden dammers te veranderen.
WK-matches mogen ze van mij afschaffen en niet alleen vanwege het hoge remisepercentage. Er zijn 3 à4 aantrekkelijkere toernooivormen om de wereldkampioen te bepalen. Waarom moet het per se tussen slechts twee personen gaan?
Acceptabel? In wat voor opzicht ?
Winstpercentage? Verliespercentage klinkt wat minder feestelijk maar is net zo duidelijk toch?
Matches met 20~20 bij 20 remises zijn in ieder geval dodelijk voor de sport.
30% beslissingen lijkt me voor de interesse van het publiek toch wel vereist.
Geen matches meer.
NK-EK-WK Toernooien met 3~0 bij beslissingen.
Ook spelen op zondag.
Bij gelijk eindigen direct een sneldambarrage (eventueel voorafgaande).
Niet meedoen leidt tot groot verlies aan ratingpunten.
Tenminste 40 zetten.
Last edited by Ben Anoniem on Tue May 11, 2004 23:01, edited 1 time in total.
Piet Bouma wrote:Dus mijn vraag is: wat vinden jullie een acceptabel winstpercentage tussen topspelers?
Mijn doelstelling is dat de damsport aantrekkelijker wordt voor de (nu nog) niet-dammers terwijl hij aantrekkelijk blijft voor de huidige dammers.
Verhoging van het beslissingspercentage is een van de middelen om dat doel te bereiken.
Gevoelsmatig denk ik dan aan een percentage van tenminste 33%. Daarmee doel ik niet op een NK of WK waar altijd wel weer een paar mindere goden voor de helft van de beslissingen zorgen, maar op de partijen tussen absolute toppers onderling.
Eric van Dusseldorp wrote:Ik ben dik tevreden met een winstpercentage van zo'n 40% in toptoernooien als het NK en het WK.
Een iets lager percentage vind ik jammer, maar geeft voor mij nog geen aanleiding om het spel voor honderdduizenden dammers te veranderen.
Potverdorie, de NK’s 2001 t/m 2003 kan ik op Internet zelfs niet meer achterhalen! De KNDB moet de boel wel even bijwerken!
Alle percentages onder de 40% acceptabel Eric? Of bedoel je dat met 'iets lager'?
En zijn er nog honderdduizenden dammers? Ik zou al blij zijn als er nog 100.000 zijn.
Gelukkig was de damwereld ten tijde van koningin Isabella niet zo aartsconservatief als nu.
Briljant bezwaar tegen reglwijziging:
Als je de regels wijzigt dan verandert er iets.
Je verandert namelijk de grote zwakte van het spel....
Ooeoeoeoeooeoeoeoe, niet doen!!!!
Alles zo houden!
Geen ontwikkeling.
Geen evolutie!
Stilstand.
Terugloop!
Verval
Dat wensen wij dammers!
Ik wil minstens 50% beslissingen.
Matches om de wereldtitel (set-systeem) met demotie zijn bere-interessant. Ik vind een 4-kamp 6-kamp 8-kamp of 10-kamp ook prima, Eric.
Last edited by Kosmos on Tue May 11, 2004 23:12, edited 1 time in total.