Weg met gelijke spelen
-
Weg met gelijke spelen
(telegraaf, vandaag:)
Blatter wil af van gelijke spelen
BERLIJN - Als het aan FIFA-president Sepp Blatter ligt, worden gelijke spelen uit het voetbal verbannen. In schijnbaar een poging een revolutie te ontketenen heeft de baas van de internationale voetbalbond het idee geopperd elk duel bij een gelijke stand na 90 minuten te laten beslissen door strafschoppen.
"Elke wedstrijd moet een winnaar hebben", zei Blatter tegen het Duitse persbureau SID. "Als je een kaartspel speelt of wat voor spel dan ook, is er altijd een winnaar en een verliezer. We moeten de moed hebben er voor te zorgen dat ook in het voetbal altijd een beslissing valt."
BERLIJN - Als het aan FIFA-president Sepp Blatter ligt, worden gelijke spelen uit het voetbal verbannen. In schijnbaar een poging een revolutie te ontketenen heeft de baas van de internationale voetbalbond het idee geopperd elk duel bij een gelijke stand na 90 minuten te laten beslissen door strafschoppen.
"Elke wedstrijd moet een winnaar hebben", zei Blatter tegen het Duitse persbureau SID. "Als je een kaartspel speelt of wat voor spel dan ook, is er altijd een winnaar en een verliezer. We moeten de moed hebben er voor te zorgen dat ook in het voetbal altijd een beslissing valt."
Re: Weg met gelijke spelen
Blatter heeft duidelijk nog nooit gedamd.Bert Zwart wrote:(telegraaf, vandaag:)
Heaven is no location, but a state of mind
of geschaakt, gehockeyed, gekorfbald en zo kan ik nog wel ff doorgaan.Kosmos wrote:Blatter heeft duidelijk nog nooit gedamd.Bert Zwart wrote:(telegraaf, vandaag:)
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
Ik ben benieuwd waar je nog mee door wilt gaan, want volgens mij heb je nu zo ongeveer alle sporten wel gehad waarin een gelijkspel mogelijk is.Mark Hees wrote:of geschaakt, gehockeyed, gekorfbald en zo kan ik nog wel ff doorgaan.
Leuke huiskamervraag:Jan Pieter wrote:Ik ben benieuwd waar je nog mee door wilt gaan, want volgens mij heb je nu zo ongeveer alle sporten wel gehad waarin een gelijkspel mogelijk is.Mark Hees wrote:of geschaakt, gehockeyed, gekorfbald en zo kan ik nog wel ff doorgaan.
Noem nog een sport waarin gelijkspel mogelijk is!
Waterpolo, hardlopen, verspringen, hordenlopen , schaatsen, dus alle tijdsporten.Kosmos wrote:Leuke huiskamervraag:Jan Pieter wrote:Ik ben benieuwd waar je nog mee door wilt gaan, want volgens mij heb je nu zo ongeveer alle sporten wel gehad waarin een gelijkspel mogelijk is.Mark Hees wrote:of geschaakt, gehockeyed, gekorfbald en zo kan ik nog wel ff doorgaan.
Noem nog een sport waarin gelijkspel mogelijk is!
......door politie en dominee geweerd.....
-
turnen, kunstrijden (dus alle waarderingssporten) .. hum, zijn er ook sporten buiten tennis die altijd een winstuitslag moeten hebben [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]
Gelijk is ook bij handbal een normale uitslag, was nog niet genoemd geloof ik.AntonvBerkel wrote:turnen, kunstrijden (dus alle waarderingssporten) .. hum, zijn er ook sporten buiten tennis die altijd een winstuitslag moeten hebben [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]
Behalve tennis is er ook altijd een beslissing in Darts, badminton en er zullen er wel meer zijn. In heel veel sporten is een gelijkspel heel normaal blijkt wel. Ik heb het altijd een kwaliteit van onze sport gevonden dat er meer is dan winnen en verliezen. Heel vaak is het zelfs zo dat de beste partijen remise partijen zijn, potjes dam zonder blunders waarin ondanks verwoede pogingen het evenwicht niet doorslaggevend verstoord is. Maar ik weet het wel niet iedereen denk er zo over, jammer.
-
Sepp BlatterBert Zwart wrote:(telegraaf, vandaag:)
Betrapt spel
Tijdsproten
Tijdsporten???AntonvBerkel wrote:turnen, kunstrijden (dus alle waarderingssporten) .. hum, zijn er ook sporten buiten tennis die altijd een winstuitslag moeten hebben [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]
Noem mij eens een race waarin de tijden exact gelijk waren?
Men meet op duizendsten van seconden (wat een verschil met dammen, waarin 3 schijven voor nog remise is)
Turnen eindigt volgens mij ook nooit in gelijkspel.
-
Re: Tijdsproten
Zeker weten van wel.Kosmos wrote: Turnen eindigt volgens mij ook nooit in gelijkspel.
-
Van oorsprong hebben alle sporten en spellen de mogelijkheid tot een gelijkwaardige uitslag. Dat is inherent aan competitie. De krachtverschillen kunnen gelijk of onmeetbaar klein van verschil zijn. Slechts door aanpassing van de spelregels is dat te verhinderen.
Aangezien er een metacompetitie in aandacht tussen verschillende sporten en spellen is ontstaan als gevolg van aandacht in media, de daaruit volgende toestroom van geld en de toegenomen vrije tijd om sporten te bekijken, proberen meerdere sporten en spellen het competieve element toe te laten nemen met spelregelaanpassingen door kleine krachtsverschillen te vergroten of 'de knoop door te hakken' op een 'willekeurig' tijdstip.
Aangezien er een metacompetitie in aandacht tussen verschillende sporten en spellen is ontstaan als gevolg van aandacht in media, de daaruit volgende toestroom van geld en de toegenomen vrije tijd om sporten te bekijken, proberen meerdere sporten en spellen het competieve element toe te laten nemen met spelregelaanpassingen door kleine krachtsverschillen te vergroten of 'de knoop door te hakken' op een 'willekeurig' tijdstip.