Jan Pieter wrote:Hieruit kunnen we concluderen dat
- EDC gemeld heeft dat er een probleem was met de Duitse spelers (een puntje dat Paul later wijselijk verzwegen heeft)
Oei

Hieruit kan ik weer concluderen dat Jan Pieter niet al te snugger is
Feiten:
- EDC heeft nooit en nergens gemeld of aangevoerd dat er op 7 febr. een probleem met Duitse spelers was want dat was er niet. Met onze Duitse spelers was niets mis. Die waren op tijd aanwezig. Zdoroveac en Geissenblass kregen ons telefoontje "no game" door rond 09.15., ze waren op 15 km afstand van Enschede. Tchartorisky konden we niet bereiken en die stond even later vóór 09.30 (afgesproken verzameltijd) bij mij voor de deur en ging onverrichterzake terug naar Gelsenkirchen. Merins speelde niet mee.
- De Protestcommissie heeft onze argumenten om niet en ook niet later af te reizen als valide beoordeeld. Onze communicatie richting tegenpartij, KNDB en arbiter heeft men als correct beoordeeld.
Einde verhaal 7 febr. Wie het niet met de uitspraak van de Protestcommissie eens is moet bij hen maar een protest indienen.....
Reden voor mijn afmelding is een steeds sterker ervaren gevoel van vervreemding, van groeiende afstand tussen mij en KNDB.
Ik heb op de betreffende vraag uitgesproken zeker bereid te zijn tot een gesprek om '
nader tot elkaar' te komen, heb daarop een kleine week gewacht en bij uitblijven van een telefoontje toen conclusie getrokken. (Alle begrip dat men andere prioriteiten heeft. Absoluut geen "hard feelings". )
Dit voelt dus niet meer als "mijn KNDB". Dat gevoel is een lange optelsom van tal van factoren.
Maar zoals iemand al opmerkte, ik ben officieel pas lid af eind 2015.
Eén van de conclusies die de Protestcommissie trekt is dat het aanbeveling verdient wat meer 'ruimte' voor 'noodsituaties' in het NC wedstrijdschema in te bouwen.
Ik ben benieuwd. Zoals ik ook benieuwd ben naar het beleid tov ICT of hoe men omgaat met b.v. discussies en evaluaties speeltempo of hoe men de bestuurlijk/organisatorische structuur al of niet moderniseert. Ik ben nog steeds dammer, heb veel plezier in het spel en blijf altijd geïnteresseerd in ontwikkelingen.
En blijf me inzetten voor het damspel.