Afmelding

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Re: Afmelding

Post by Kosmos »

Paul van de Veen wrote:Er is overleg geweest met arbiter en met tegenpartij. Is als zodanig ook door Protestcommissie erkend.
Verder lag zoals bekend de wedstrijdleiding nog lekker te slapen, of zoiets. Was in elk geval onbereikbaar. Is erkend door Protestcommissie.
De argumenten om niet 2 uur later af te reizen zijn door de Protestcommissie beoordeeld als volstrekt valide.

JP, liever ipv rücksichtlos mekkeren eerst even inlezen op feitelijkheden, zelfs indien haalbaar even daarover zelfstandig nadenken.
Is in het begin best moeilijk maar na een tijdje oefenen zal het je steeds makkelijker vallen.
Ok, dan ben ik kennelijk niet goed geïnformeerd.
Er is dus gewoon overleg geweest met de tegenstander, arbiter en de wedstrijdcommissie was onbereikbaar ...
Tsja ...
Heaven is no location, but a state of mind
Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter »

Paul van de Veen wrote:Er is overleg geweest met arbiter en met tegenpartij. Is als zodanig ook door Protestcommissie erkend.
De argumenten om niet 2 uur later af te reizen zijn door de Protestcommissie beoordeeld als volstrekt valide.
Ik ben wel heel benieuwd waar jij deze ´erkenningen door de protestcommissie´ vandaan haalt. In de (volledige) uitspraak van de protestcommissie lees ik er niets over. Wat ik wel zie, is de post van Douwe Edelenbos op dit forum:
Douwe Edelenbos wrote:In ieder geval heeft Enschede al afgebeld. Duitse spelers kunnen niet in Enschede komen.
Hieruit kunnen we concluderen dat
- het contact met EDC in Friesland is overgekomen als een mededeling, niet als overleg
- er niet gezocht is naar een mogelijkheid om de wedstrijd later te spelen (de post van Douwe is van 9.33 uur op zaterdag 7 februari)
- EDC gemeld heeft dat er een probleem was met de Duitse spelers (een puntje dat Paul later wijselijk verzwegen heeft)

Ook het KNDB-bestuur maakt duidelijk dat het ´overleg´ niet meer was dan een afmelding en dat EDC geen poging heeft gedaan de wedstrijd enkele uren uit te stellen:
´Het bestuur blijft echter van mening dat EDC na overleg met de wedstrijdleiding met de tegenstander een afspraak had kunnen maken om de wedstrijd bijv. om 14.00 uur te laten beginnen.  Dit overleg heeft helaas niet plaatsgevonden.´

Paul kan wel heel verongelijkt reageren richting KNDB, maar hij zal de schuld toch echt bij zichzelf en EDC moeten zoeken.
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

Het is makkelijk vanaf de zijlijn een oordeel klaar te hebben.
Afgelopen dinsdag was het code oranje voor de noordelijke provincies.
Tussen elf en twee uur was het echt vliegende storm met heftige windstoten in Harlingen. Dat zal in Amsterdam niet gevoeld zijn.
’s Avonds hadden we een bekerwedstrijd in Heerenveen. Gelukkig was code oranje toen niet meer aan de orde en was het een beetje geluwd. Maar voor mijn hobby was ik anders misschien niet vertrokken.

Hetzelfde was m.i. ook aan de hand op die bewuste zaterdagmorgen. Op het geplande tijdstip van vertrek was het nog noodweer met die gladheid. Dan vind ik dat je als club inderdaad moet kunnen zeggen we gaan niet. Want wat is de garantie dat het snel opklaart?
Afgelopen dinsdag was eerst code oranje van 10 tot twee, daarna werd het verlengd tot vier uur….

Als club verwacht je dan m.i. begrip en steun van KNDB dat je niet wilt vertrekken onder die omstandigheden. Dat heeft Paul niet gevoeld. Blijf bij je eigen gevoel Paul! (Douwe Edelenbos zei hier eens “blijf bij jezelf”). Als er ergens een ongeluk met dammers geweest was die zaterdag, wie wordt het eerst aangesproken: de club. En de KNDB zal dan makkelijk zeggen: Ja het is de verantwoordelijkheid van de club, dat men op pad gaat bij code oranje….

Daarom geen schuld, die Paul bij zich zelf moet zoeken, maar van mijn kant respect voor verantwoordelijkheid die hij heeft genomen.
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!
Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort »

Hier is het al weer bijna zomer en is de sneeuw gesmolten. Een hele discussie met iemand die al vertrokken is heeft weinig nut. Als Paul bereid is zijn afmelding te heroverwegen is een goed gesprek wel nuttig. De KNDB moet zuiniger zijn op haar leden maar tegelijk ook niet te snel buigen voor individuele standpunten.Als ik Hans Vermeulen was zou ik er een telefoontje aan wagen, ook al omdat Paul zeker verdienstelijk is geweest gedurende jaren. Zijn manier van actievoeren vind ik wel wat eenzijdig. Paul, ben je bereid een heroverweging te maken of is de deur definitief dicht?
Paul van de Veen

Post by Paul van de Veen »

Jan Pieter wrote:Hieruit kunnen we concluderen dat
- EDC gemeld heeft dat er een probleem was met de Duitse spelers (een puntje dat Paul later wijselijk verzwegen heeft)
Oei :wink: Hieruit kan ik weer concluderen dat Jan Pieter niet al te snugger is :roll:

Feiten:
- EDC heeft nooit en nergens gemeld of aangevoerd dat er op 7 febr. een probleem met Duitse spelers was want dat was er niet. Met onze Duitse spelers was niets mis. Die waren op tijd aanwezig. Zdoroveac en Geissenblass kregen ons telefoontje "no game" door rond 09.15., ze waren op 15 km afstand van Enschede. Tchartorisky konden we niet bereiken en die stond even later vóór 09.30 (afgesproken verzameltijd) bij mij voor de deur en ging onverrichterzake terug naar Gelsenkirchen. Merins speelde niet mee.
- De Protestcommissie heeft onze argumenten om niet en ook niet later af te reizen als valide beoordeeld. Onze communicatie richting tegenpartij, KNDB en arbiter heeft men als correct beoordeeld.

Einde verhaal 7 febr. Wie het niet met de uitspraak van de Protestcommissie eens is moet bij hen maar een protest indienen.....

Reden voor mijn afmelding is een steeds sterker ervaren gevoel van vervreemding, van groeiende afstand tussen mij en KNDB.
Ik heb op de betreffende vraag uitgesproken zeker bereid te zijn tot een gesprek om 'nader tot elkaar' te komen, heb daarop een kleine week gewacht en bij uitblijven van een telefoontje toen conclusie getrokken. (Alle begrip dat men andere prioriteiten heeft. Absoluut geen "hard feelings". )
Dit voelt dus niet meer als "mijn KNDB". Dat gevoel is een lange optelsom van tal van factoren.
Maar zoals iemand al opmerkte, ik ben officieel pas lid af eind 2015.

Eén van de conclusies die de Protestcommissie trekt is dat het aanbeveling verdient wat meer 'ruimte' voor 'noodsituaties' in het NC wedstrijdschema in te bouwen.
Ik ben benieuwd. Zoals ik ook benieuwd ben naar het beleid tov ICT of hoe men omgaat met b.v. discussies en evaluaties speeltempo of hoe men de bestuurlijk/organisatorische structuur al of niet moderniseert. Ik ben nog steeds dammer, heb veel plezier in het spel en blijf altijd geïnteresseerd in ontwikkelingen.
En blijf me inzetten voor het damspel.
Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter »

Paul van de Veen wrote:- De Protestcommissie heeft onze argumenten om niet en ook niet later af te reizen als valide beoordeeld. Onze communicatie richting tegenpartij, KNDB en arbiter heeft men als correct beoordeeld.
Je kunt het nog tien keer zeggen, maar de vraag blijft, waar staat dat? In de uitspraak van de protestcommissie lees ik er niets over.
En wat de Duitse spelers betreft, misschien kan Douwe zijn post van 7 februari nog even toelichten.
Fred van Amersfoort

Tja sorry Paul voor mijn bemiddelingspoging die je vervolgens negeert. Ik deel stukjes van jouw onvrede maar zie niet wat jij verder bijdraagt aan een positieve omslag. Resultaat is dat de KNDB zonder verdere constructieve oppositie kan door regeren. Nergens lees ik dat je alsnog bereid bent tot een oplossing te komen. Dan stopt het gewoon .
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

Fred van Amersfoort wrote:Tja sorry Paul voor mijn bemiddelingspoging die je vervolgens negeert. Ik deel stukjes van jouw onvrede maar zie niet wat jij verder bijdraagt aan een positieve omslag. Resultaat is dat de KNDB zonder verdere constructieve oppositie kan door regeren. Nergens lees ik dat je alsnog bereid bent tot een oplossing te komen. Dan stopt het gewoon .
Paul is bij mijn weten altijd bijzonder constructief (en volgens mij niet eens in oppositie) geweest. Al in de periode dat hij en ik in de Bondsraad zaten heeft hij het principe/probleem van wat ik zal noemen het profijtbeginsel aan de orde gesteld.
Daarbij had hij haarscherp geanalyseerd dat volgens mij 50% van de KNDB clubdammers in Overijssel, en dat waren destijds (volgens mij al tien jaar geleden) vast flink wat meer dan heden ten dage, geen diensten van de KNDB afnamen en een flink aantal zelfs niet van de Provinciale Overijsselse Bond.
Daarna heeft een aantal jaren geleden Slagvaardig Wamel hetzelfde aan de orde gesteld en kreeg het lid op de neus. Zij hebben afscheid genomen van de KNDB en GDB. De PFDB lijkt nu op dezelfde weg met een voorstel persoonlijk lidmaatschap niet meer gekoppeld aan de KNDB en krijgt zelfs al een voorzichtige royementsdreiging aan de broek.
Tja, dat is dan wel vervreemding van de basis.

En in die tien jaar zou je eens moeten analyseren wat voor financiële inspanning er gedaan is om een topsportbond te realiseren en wat voor financiële inspanning er gedaan is om de breedtesport een impuls te geven.

Gerard de Groot verkeert nog steeds in de veronderstelling dat de KNDB een bond is met 5000 leden. Jaap van Galen maakt een haarscherpe analyse van de ledentallen in jullie Deltaplan en constateert dat per 31-12-2012 er al minder dan 4000 echte leden zijn (bladzijde 13 van zijn analyse). KNDB krikt dit met creatief boekhouden op (dubbelleden, bijtelling bijzondere bonden/leden en afmeldingen leden in een jaar per 1-1 van het volgende jaar pas te verwerken) zodat er per 31-12-2014 nog 5293 leden in het handboek geshowd worden. Maar ik denk dat we dichter bij de 3500 zitten.

Nee, Fred. Bestuur negeert, begeleid door een aantal Gelderse kardinalen en een enkele Brabantse paus, alle initiatieven voor een echte verandering. Laten we volgend jaar rond deze tijd eens kijken wat er bestuurlijk van jullie Deltaplan terecht is gekomen. Misschien dat jij je dan ook wat vervreemdt voelt van onze KNDB. En dat jij dan ook zegt, dan stopt het gewoon.
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!
Fred van Amersfoort

Beste Piet, ik voel me al heel lang vervreemd van al die dingen die jij noemt , die Paul ook noemt en die ik ook al vaak genoemd heb. Het enige dat mij aan boord houdt is een verslaving aan het spelletje zelf. Dat Deltaplan komt uiteraard geen ruk van terecht, dat weet ik ook wel.
Post Reply