Halve finales NK junioren en pupillen

eitje

Re: Halve finales NK junioren en pupillen

Post by eitje »

Kosmos wrote:
Edwin Twiest wrote:
Bert Aalberts wrote:Image

Van der Star-Overeem (verwisselde kleuren)

Alles lijkt remise, maar Stijn zag toch maar af van 38-32 :D
hoe is het dan remise geworden?? of is er na 38-32 geen 29-33! en 21-26 gespeeld????
Zag af van, staat er toch? Het is dus niet gespeeld... :roll:
Standje staat ook wel ergens in de Course, zo won Hendrik van der Zee een keer met het offer + achterloop.
Of Van Aalten - Hermelink 1977 mvk en nog een extra zwarte schijf op 24 en een witte op 25
Bert Aalberts

Post by Bert Aalberts »

In Dedemsvaart zijn de partijen van de vijfde ronde voor junioren inmiddels begonnen.

Livepartijen:
Hakvoort-Wolff en Lammers-Van der Star

Inmiddels wordt niet meer genoteerd op deze borden. Van der Star staat een schijf voor en bij Hakvoort-Wolff is een macro-eindspel ontstaan.

Hakvoort-Wolff 1-1. Rick liet een goede centrumstand verzanden in een gelijkwaardig eindspel. Met negen punten lijkt Wolff in de praktijk al wel finalist.

Overeem-Waterink 1-1. Duur puntverlies voor Nick in deze gelijkwaardige partij.

Westerveld-Lubberink 1-1. Gerco blijft op de been in het nadelige eindspel.

Lammers-Van der Star 0-2. Na een partij van een kleine honderd zetten weet Jan het eindspel te winnen en is daarmee spekkoper deze ronde.

Livepartij pupillen:
Houtjes-Van der Velde
Bert Aalberts

Post by Bert Aalberts »

Zesde ronde junioren begonnen. De pupillen zijn nog verwikkeld in felle strijd in hun vijfde ronde, waarbij Vincent Houtjes gruwelijk mistast in een compleet gewonnen stelling en nu met een schijf achter voor remise moet vechten.

Vincent weet het uiteindelijk remise te spelen, zijn tegenstander biedt in zeer goed tot gewonnen eindspel remise aan.

Livepartijen zesde ronde junioren:
Lubberink-Hakvoort en Van der Star-Waterink

Zie voor liveverslagen ronde zes en zeven www.jeugddammen.com
Bert Aalberts

Post by Bert Aalberts »

Ronde zeven bij de junioren inmiddels 20 minuten aan de gang. Ik voer deze ronde geen live-partijen in om de concentratie van de spelers niet te verstoren. In plaats daarvan zal ik de situatie op de borden in woorden weergeven op www.jeugddammen.com.
Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter »

Bert Aalberts wrote:Ronde zeven bij de junioren inmiddels 20 minuten aan de gang. Ik voer deze ronde geen live-partijen in om de concentratie van de spelers niet te verstoren. In plaats daarvan zal ik de situatie op de borden in woorden weergeven op http://www.jeugddammen.com.
Om de concentratie niet te verstoren??? De notatie moet volgens het reglement open en bloot op tafel liggen. Als een speler er al last van heeft dat iemand even over zijn schouder meekijkt, wacht hem een zwaar bestaan in deze wereld.
Alex

Post by Alex »

Jan Pieter wrote:
Bert Aalberts wrote:Ronde zeven bij de junioren inmiddels 20 minuten aan de gang. Ik voer deze ronde geen live-partijen in om de concentratie van de spelers niet te verstoren. In plaats daarvan zal ik de situatie op de borden in woorden weergeven op http://www.jeugddammen.com.
Om de concentratie niet te verstoren??? De notatie moet volgens het reglement open en bloot op tafel liggen. Als een speler er al last van heeft dat iemand even over zijn schouder meekijkt, wacht hem een zwaar bestaan in deze wereld.
Welke notatie? Noteren is niet verplicht...
Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter »

Alex wrote:
Jan Pieter wrote:
Welke notatie? Noteren is niet verplicht...
Oeps, dat maakt de situatie wel wat anders, hoewel ik het concentratieverlies dan nog steeds niet begrijp.
Bert Aalberts

Post by Bert Aalberts »

Het kan irritant zijn als iemand elke drie zetten langskomt en de hele tijd tussen de borden doorloopt. En het is bij een semi-live partij wel wenselijk om zeer regelmatig de zetten bij te werken, anders kun je het amper semi-live noemen. Natuurlijk was dat het hele toernooi al het geval, maar de slotronde is toch wat anders.
Bert Aalberts

Post by Bert Aalberts »

Barrage 2e/3e plek op verzoek live vanaf een uur of 16:15
Post Reply