Of Van Aalten - Hermelink 1977 mvk en nog een extra zwarte schijf op 24 en een witte op 25Kosmos wrote:Zag af van, staat er toch? Het is dus niet gespeeld...Edwin Twiest wrote:hoe is het dan remise geworden?? of is er na 38-32 geen 29-33! en 21-26 gespeeld????Bert Aalberts wrote:
Van der Star-Overeem (verwisselde kleuren)
Alles lijkt remise, maar Stijn zag toch maar af van 38-32![]()
Standje staat ook wel ergens in de Course, zo won Hendrik van der Zee een keer met het offer + achterloop.

Halve finales NK junioren en pupillen
Re: Halve finales NK junioren en pupillen
-
In Dedemsvaart zijn de partijen van de vijfde ronde voor junioren inmiddels begonnen.
Livepartijen:
Hakvoort-Wolff en Lammers-Van der Star
Inmiddels wordt niet meer genoteerd op deze borden. Van der Star staat een schijf voor en bij Hakvoort-Wolff is een macro-eindspel ontstaan.
Hakvoort-Wolff 1-1. Rick liet een goede centrumstand verzanden in een gelijkwaardig eindspel. Met negen punten lijkt Wolff in de praktijk al wel finalist.
Overeem-Waterink 1-1. Duur puntverlies voor Nick in deze gelijkwaardige partij.
Westerveld-Lubberink 1-1. Gerco blijft op de been in het nadelige eindspel.
Lammers-Van der Star 0-2. Na een partij van een kleine honderd zetten weet Jan het eindspel te winnen en is daarmee spekkoper deze ronde.
Livepartij pupillen:
Houtjes-Van der Velde
Livepartijen:
Hakvoort-Wolff en Lammers-Van der Star
Inmiddels wordt niet meer genoteerd op deze borden. Van der Star staat een schijf voor en bij Hakvoort-Wolff is een macro-eindspel ontstaan.
Hakvoort-Wolff 1-1. Rick liet een goede centrumstand verzanden in een gelijkwaardig eindspel. Met negen punten lijkt Wolff in de praktijk al wel finalist.
Overeem-Waterink 1-1. Duur puntverlies voor Nick in deze gelijkwaardige partij.
Westerveld-Lubberink 1-1. Gerco blijft op de been in het nadelige eindspel.
Lammers-Van der Star 0-2. Na een partij van een kleine honderd zetten weet Jan het eindspel te winnen en is daarmee spekkoper deze ronde.
Livepartij pupillen:
Houtjes-Van der Velde
-
Zesde ronde junioren begonnen. De pupillen zijn nog verwikkeld in felle strijd in hun vijfde ronde, waarbij Vincent Houtjes gruwelijk mistast in een compleet gewonnen stelling en nu met een schijf achter voor remise moet vechten.
Vincent weet het uiteindelijk remise te spelen, zijn tegenstander biedt in zeer goed tot gewonnen eindspel remise aan.
Livepartijen zesde ronde junioren:
Lubberink-Hakvoort en Van der Star-Waterink
Zie voor liveverslagen ronde zes en zeven www.jeugddammen.com
Vincent weet het uiteindelijk remise te spelen, zijn tegenstander biedt in zeer goed tot gewonnen eindspel remise aan.
Livepartijen zesde ronde junioren:
Lubberink-Hakvoort en Van der Star-Waterink
Zie voor liveverslagen ronde zes en zeven www.jeugddammen.com
-
Ronde zeven bij de junioren inmiddels 20 minuten aan de gang. Ik voer deze ronde geen live-partijen in om de concentratie van de spelers niet te verstoren. In plaats daarvan zal ik de situatie op de borden in woorden weergeven op www.jeugddammen.com.
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
Om de concentratie niet te verstoren??? De notatie moet volgens het reglement open en bloot op tafel liggen. Als een speler er al last van heeft dat iemand even over zijn schouder meekijkt, wacht hem een zwaar bestaan in deze wereld.Bert Aalberts wrote:Ronde zeven bij de junioren inmiddels 20 minuten aan de gang. Ik voer deze ronde geen live-partijen in om de concentratie van de spelers niet te verstoren. In plaats daarvan zal ik de situatie op de borden in woorden weergeven op http://www.jeugddammen.com.
Welke notatie? Noteren is niet verplicht...Jan Pieter wrote:Om de concentratie niet te verstoren??? De notatie moet volgens het reglement open en bloot op tafel liggen. Als een speler er al last van heeft dat iemand even over zijn schouder meekijkt, wacht hem een zwaar bestaan in deze wereld.Bert Aalberts wrote:Ronde zeven bij de junioren inmiddels 20 minuten aan de gang. Ik voer deze ronde geen live-partijen in om de concentratie van de spelers niet te verstoren. In plaats daarvan zal ik de situatie op de borden in woorden weergeven op http://www.jeugddammen.com.
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
Oeps, dat maakt de situatie wel wat anders, hoewel ik het concentratieverlies dan nog steeds niet begrijp.Alex wrote:Welke notatie? Noteren is niet verplicht...Jan Pieter wrote:Om de concentratie niet te verstoren??? De notatie moet volgens het reglement open en bloot op tafel liggen. Als een speler er al last van heeft dat iemand even over zijn schouder meekijkt, wacht hem een zwaar bestaan in deze wereld.Bert Aalberts wrote:Ronde zeven bij de junioren inmiddels 20 minuten aan de gang. Ik voer deze ronde geen live-partijen in om de concentratie van de spelers niet te verstoren. In plaats daarvan zal ik de situatie op de borden in woorden weergeven op http://www.jeugddammen.com.
-
Het kan irritant zijn als iemand elke drie zetten langskomt en de hele tijd tussen de borden doorloopt. En het is bij een semi-live partij wel wenselijk om zeer regelmatig de zetten bij te werken, anders kun je het amper semi-live noemen. Natuurlijk was dat het hele toernooi al het geval, maar de slotronde is toch wat anders.
-
Barrage 2e/3e plek op verzoek live vanaf een uur of 16:15