Damprogramma Maximus beschikbaar als tablet/smartphone app

Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Re: Damprogramma Maximus beschikbaar als tablet/smartphone app

Post by Jan Pieter »

jj wrote:Het stoppen van Mijmeren als de app naar de achtergrond gaat gaf hardnekkige technische moeilijkheden, waardoor het programma kon crashen bij weer naar de voorgrond halen. Opnieuw opstarten kon dan wel, maar mooi is anders. Vandaar dat ik (voorlopig) voor deze oplossing heb gekozen, en mijmeren (of denken) laat doorgaan. Met de gele en groene indicators is in elk geval altijd te zien of Maximus denkt of Mijmert of slaapt. Ik hoop dat hiermee te leven is.
Ik vermoed dat de meeste dammers Maximus vooral zullen gebruiken voor analyse, dus als een intelligent magnetisch zakdambordje. Zij zullen nu na elke start van Maximus eerst de optie Mijmeren moeten aanvinken. Daar valt nog mee te leven, ook al is het niet handig. Dat mijmeren vervolgens niet automatisch stopt, vind ik een groter probleem. Als je met Maximus bezig bent en je wordt even afgeleid door een mailtje, een telefoontje o.i.d. dan is enkele uren later je batterij leeg (want zo hard gaat het met een quadcore-processor op volle kracht).

Is het misschien mogelijk om de mijmeroptie te vervangen door een instelbare mijmertijd (0 seconden betekent dan niet mijmeren), onafhankelijk van voorgrond- of achtergrondgebruik? De bedoeling is dus dat het mijmeren automatisch stopt na de ingestelde tijd, en weer begint als de positie op het bord wijzigt. Normaalgesproken zal 1 a 2 minuten al voldoende zijn, want het gaat vnl. om het vinden van zetjes. In dat geval is het ook niet meer nodig om de mijmeroptie standaard uit te zetten.
Paul van de Veen

Post by Paul van de Veen »

Enige nadeel dat ik in deze app kan vinden is dat zelfs oefenniveau 1 al -voor beginners- een onverslaanbaar niveau is.
Voor de rest een fantastische app. :D
Petje af voor Jan-Jaap

Na enkele uren mijmeren is mijn eigen batterij ook altijd helemaal leeg. Ik heb het nog niet als nadeel ervaren.

Paul
Jan Pieter

Post by Jan Pieter »

Paul van de Veen wrote:Enige nadeel dat ik in deze app kan vinden is dat zelfs oefenniveau 1 al -voor beginners- een onverslaanbaar niveau is.
Petje af voor Jan-Jaap

Na enkele uren mijmeren is mijn eigen batterij ook altijd helemaal leeg. Ik heb het nog niet als nadeel ervaren.

Paul
Dus dat de accu van je telefoon opeens ongepland leeg is, ervaar jij niet als nadeel? Sorry Paul, ik vind het ook een fantastische app die ik iedereen van harte aanraad, maar dat betekent toch niet dat je je ogen hoeft te sluiten voor eventuele tekortkomingen.

Wat het onverslaanbare betreft, kan ik je geruststellen. Op oefenniveau 1 loopt Maximus in een 1-om-3 en dat soort babyzetjes, dus voor een beginner uitdaging genoeg. Staat je telefoon misschien ingesteld op 1 seconde per zet? Volgens de help-file is dat doorgaans sterker dan oefenniveau 7. Zie ook de eerdere opmerking van Jan-Jaap in deze draad:
Om eventuele misverstanden te voorkomen: het geselecteerde niveau bij Training Niveau (Spelregels of Niveau I t/m VII) heeft geen invloed op de speelsterkte bij de andere speelmodi (sec/zet, tijdschema en Fischer). Het is dus óf training niveau X óf Y sec/zet óf tijdschema óf Fischer-systeem.
jj
Real name: Jan-Jaap van Horssen

Post by jj »

Jan Pieter wrote:Ik vermoed dat de meeste dammers Maximus vooral zullen gebruiken voor analyse, dus als een intelligent magnetisch zakdambordje. Zij zullen nu na elke start van Maximus eerst de optie Mijmeren moeten aanvinken. Daar valt nog mee te leven, ook al is het niet handig. Dat mijmeren vervolgens niet automatisch stopt, vind ik een groter probleem. Als je met Maximus bezig bent en je wordt even afgeleid door een mailtje, een telefoontje o.i.d. dan is enkele uren later je batterij leeg (want zo hard gaat het met een quadcore-processor op volle kracht).

Is het misschien mogelijk om de mijmeroptie te vervangen door een instelbare mijmertijd (0 seconden betekent dan niet mijmeren), onafhankelijk van voorgrond- of achtergrondgebruik? De bedoeling is dus dat het mijmeren automatisch stopt na de ingestelde tijd, en weer begint als de positie op het bord wijzigt. Normaalgesproken zal 1 a 2 minuten al voldoende zijn, want het gaat vnl. om het vinden van zetjes. In dat geval is het ook niet meer nodig om de mijmeroptie standaard uit te zetten.
Het mooiste is -lijkt mij- als alles stopt bij het naar de achtergrond gaan, en weer begint bij het naar de voorgrond halen. Maar het moet wel technisch kunnen. Ik zal dit punt op de wensenlijst (RFC) zetten. Die hou ik bij op http://www.maximusdraughts.org/support.

Verder dank voor de complimenten! En een oproepje aan jullie om een review in de app stores te schrijven -- inclusief tekortkomingen en suggesties natuurlijk. Goede reviews helpen de app te overleven, en een paar regels is meestal genoeg. Anders blijft de groep gebruikers beperkt tot de lezers van dit forum. :(

Jan-Jaap
www.maximusdraughts.org
Paul van de Veen

Post by Paul van de Veen »

Jan Pieter wrote:
Paul van de Veen wrote:Enige nadeel dat ik in deze app kan vinden is dat zelfs oefenniveau 1 al -voor beginners- een onverslaanbaar niveau is.
Petje af voor Jan-Jaap

Paul
Dus dat de accu van je telefoon opeens ongepland leeg is, ervaar jij niet als nadeel? Sorry Paul, ik vind het ook een fantastische app die ik iedereen van harte aanraad, maar dat betekent toch niet dat je je ogen hoeft te sluiten voor eventuele tekortkomingen.

Wat het onverslaanbare betreft, kan ik je geruststellen. Op oefenniveau 1 loopt Maximus in een 1-om-3 en dat soort babyzetjes, dus voor een beginner uitdaging genoeg. Staat je telefoon misschien ingesteld op 1 seconde per zet? Volgens de help-file is dat doorgaans sterker dan oefenniveau 7. Zie ook de eerdere opmerking van Jan-Jaap in deze draad:
Om eventuele misverstanden te voorkomen: het geselecteerde niveau bij Training Niveau (Spelregels of Niveau I t/m VII) heeft geen invloed op de speelsterkte bij de andere speelmodi (sec/zet, tijdschema en Fischer). Het is dus óf training niveau X óf Y sec/zet óf tijdschema óf Fischer-systeem.
Eh, ik draai Maximus op m'n iPad. En dat ding gaat toch al elke dag aan de lader. Netzoals m'n Xperia overigens.

Voor wat betreft de instellingen: ik zal experimenteren. Ik kan een beetje dammen maar niveau1 "Maximus doet maar wat" heb ik op die manier nog niet ervaren.
Leri
Real name: Maikel van den Esker

Post by Leri »

Nou, dat maximus in een 1 om 3 tuint kan wel.

Je moet wel het 'schildje' aanklikken van niveau, als je die aan wil zetten. als je die op 1 zet, maar je hebt het schild je nog op tijd staan dan speelt ie nog heel goed.
Jan Pieter

Post by Jan Pieter »

jj wrote:Verder dank voor de complimenten! En een oproepje aan jullie om een review in de app stores te schrijven -- inclusief tekortkomingen en suggesties natuurlijk. Goede reviews helpen de app te overleven, en een paar regels is meestal genoeg. Anders blijft de groep gebruikers beperkt tot de lezers van dit forum. :(
Veel complimenten op dit forum, maar tot op heden ben ik de enige die Maximus een waardering heeft gegeven in de Google play store.
Dat moet toch beter kunnen?
jj

Post by jj »

Ter informatie (en los van het vorige onderwerp): ik heb enkele testresultaten van Maximus op mijn website gezet: http://www.maximusdraughts.org/app/results.

Maximus tegen de andere mobiele damprogramma's (en Dam 2.2) en tegen zichzelf op verschillende mobiele apparaten (en een laptop), Dit geeft een indruk van de relatieve speelsterkte.

Jan-Jaap
www.maximusdraughts.org
jj

Post by jj »

Maximus versie 1.1 is vanaf vandaag beschikbaar in de App Store. Android volgt binnenkort.

Nieuw in versie 1.1:
* Automatische analyse van uw partij
* Een grafiek met zoek- of analysewaarden
* Alle activiteit wordt gestopt wanneer de app naar de achtergrond gaat
* Een pop-up venster als u verliest op tijd (daarna kan verder gespeeld worden)
* Bevestigingsdialogen voor nieuwe partij, open partij en bord leegmaken (tijdens stand opzetten)
* Verbeterde layout van dialogen, bijv. de keuze voor een andere dam (voor kleine schermen)
* Speelt iets sterker dan versie 1.0
* Enkele kleine fouten zijn hersteld
* 4 nieuwe talen (Portugees (Brazilië), Spaans, Chinees, Russisch)

https://itunes.apple.com/nl/app/maximus ... 46870?mt=8

Jan-Jaap
www.maximusdraughts.org
Leri

Post by Leri »

Goed bezig :)!
jj

Post by jj »

Wie o wie
- heeft een 10 inch Android tablet
- kan daarmee screenshots maken
- is bereid een paar screenshots van Maximus te maken voor Google Play
- in ruil voor een gratis licentie van Maximus 1.1 (bestaande gebruikers krijgen hun aankoopbedrag terug)

Reacties graag naar janjaapvanhorssen at gmail dot com.

Jan-Jaap
www.maximusdraughts.org
jj

Post by jj »

jj wrote:Wie o wie
- heeft een 10 inch Android tablet
- kan daarmee screenshots maken
Ik ben inmiddels voorzien. Hartelijk dank voor de reacties.

Jan-Jaap
www.maximusdraughts.org
jj

Post by jj »

Maximus versie 1.1 is vanaf vandaag beschikbaar in Google Play (Android).

https://play.google.com/store/apps/deta ... com.jj.max

Jan-Jaap
www.maximusdraughts.org
Leri

Post by Leri »

Is het niet mogelijk om een app te maken om tegen elkaar te dammen?

Zelfde idee als met wordfeut en schaken?

Mis dit toch wel.
Post Reply