Ik vermoed dat de meeste dammers Maximus vooral zullen gebruiken voor analyse, dus als een intelligent magnetisch zakdambordje. Zij zullen nu na elke start van Maximus eerst de optie Mijmeren moeten aanvinken. Daar valt nog mee te leven, ook al is het niet handig. Dat mijmeren vervolgens niet automatisch stopt, vind ik een groter probleem. Als je met Maximus bezig bent en je wordt even afgeleid door een mailtje, een telefoontje o.i.d. dan is enkele uren later je batterij leeg (want zo hard gaat het met een quadcore-processor op volle kracht).jj wrote:Het stoppen van Mijmeren als de app naar de achtergrond gaat gaf hardnekkige technische moeilijkheden, waardoor het programma kon crashen bij weer naar de voorgrond halen. Opnieuw opstarten kon dan wel, maar mooi is anders. Vandaar dat ik (voorlopig) voor deze oplossing heb gekozen, en mijmeren (of denken) laat doorgaan. Met de gele en groene indicators is in elk geval altijd te zien of Maximus denkt of Mijmert of slaapt. Ik hoop dat hiermee te leven is.
Is het misschien mogelijk om de mijmeroptie te vervangen door een instelbare mijmertijd (0 seconden betekent dan niet mijmeren), onafhankelijk van voorgrond- of achtergrondgebruik? De bedoeling is dus dat het mijmeren automatisch stopt na de ingestelde tijd, en weer begint als de positie op het bord wijzigt. Normaalgesproken zal 1 a 2 minuten al voldoende zijn, want het gaat vnl. om het vinden van zetjes. In dat geval is het ook niet meer nodig om de mijmeroptie standaard uit te zetten.