Nee, dat bedoel ik niet. Ik wou reageren op het selecteren van spelers.Koos van Amerongen wrote:Suggereer je hiermee dat de enige zin van een NT-status de voorkeursbehandeling m.b.t. plaatsen voor EK/WK ea is?Leri wrote: En als die NT'er niet goed presteert dan moet je die titel afnemen, zo niet mag hij best voorrang krijgen. Anders heeft die status NT ook geen enkele zin
Zo ja: wat te denken van trainingen? Wat te denken van bijdrage voor het spelen van toernooien? Wat te denken van het ter beschikking stellen van materiaal?
Het hebben van een NT-status zou een middel moeten zijn om beter de presteren op toernooien en je daarmee te kwalificeren voor bepaalde kampioenschappen en niet een middel om voor deze kampioenschappen geselecteerd te worden. Selecteren heeft niks met (wedstrijd)sport te maken.
Misschien zou Jannes dan ook een NT-er moeten zijn. Ik snap best dat als de KNDB iemand extra helpt (en niet omdat ze elkaar aardig vinden, maar omdat iemand goed kan dammen), dat de KNDB diegene dan ook een extra kans geeft.
Als Jannes zo vreselijk goed was, was hij vast ook wel NTer geweest en ook 'voordeel' gehad met het selecteren.
Of ik zie wat over het hoofd met hoe de KNDB iemand een NT-status geeft.