[img]images/smilies/icon_lol.gif[/img] [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img] [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]Piet Bouma wrote:Laten we nu eens constructief zijn en niet ouwehoeren.
Meno, als toekomstig topspeler [img]images/smilies/icon_surprised.gif[/img] , wat zijn jouw ideeen over de barrages?
Ik moet zeggen dat ik niet zo heel erg wakker lig van barrages als het gaat om mijn eigen wedstrijden. Een jeugd-NK heb ik nooit gehaald, en de halve finales zullen er ook wel niet van komen.
Bondsraadlid zie ik mezelf verder ook niet echt worden.
Maar goed, omdat je het zo vleiend vraagt: ik moet zeggen dat van de zover voorgestelde alternatieven ik de NK rapid-formule de meest bruikbare vind. Let wel: dit lijkt me meer geschikt als laatste redmiddel, dus bijvoorbeeld eerst beiden 20 minuten, en dan terugwerken naar 5 ofzo, en als het nog steeds allemaal remise wordt, op een bepaald moment deze formule hanteren (eventueel met minder tijd dan 15 minuten, 10 lijkt me meer geschikt). Bij Het Noorden spelen we vaak 3 in 5, dus dat kan allemaal best [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
Deze vorm lijkt mij het beste; (neo-)SB is een prutsysteem, en van barrages die weken duren wordt ook niemand blij. Met deze oplossing ben je van beide problemen verlost, en het enige bezwaar (dat het uiteindelijk op de klok beslist wordt) lijkt mij niet echt een groot probleem: de klok is gewoon een integraal deel van het damspel, en het idee van barrages is TOCH al dat de klok steeds belangrijker wordt.