Het Kellerfonds

Post Reply
Andrew Tjon A Ong

Het Kellerfonds

Post by Andrew Tjon A Ong »

Het Kellerfonds

Al bijna dertig jaar helpt het Kellerfonds jonge talentvolle dammers door ze financieel te steunen in de kosten van extra training en uitzending naar Jeugd-EK’s en Jeugd-WK’s.

Het Kellerfonds is op 25 augustus 1983 ingesteld door de weduwe van R.C. Keller. en deel van de nalatenschap van deze bekende dammer is ingebracht in de stichting. Met de spaarrente van dit vermogen kan talentvolle damjeugd worden ondersteund. Een prachtig initiatief dat in het lange bestaan al vele jeugddammers een zetje in de rug heeft kunnen geven.

Het bestuur van het Kellerfonds is actief op zoek naar extra inkomstenbronnen om zoveel mogelijk jeugddammers te kunnen blijven ondersteunen. Dat het effect van de dalende spaarrente zich doet voelen, speelt hier ook in mee.

> Ik wil het Kellerfonds steunen.
http://www.kellerfonds.nl/hoe-steunen/

> Ik wil een aanvraag doen.
http://www.kellerfonds.nl/aanvragen/

Image
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop
Andrew Tjon A Ong

Re: Het Kellerfonds

Post by Andrew Tjon A Ong »

Image

Al bijna dertig jaar helpt het Kellerfonds jonge talentvolle dammers door ze financieel te steunen in de kosten van extra training en uitzending naar Jeugd-EK’s en Jeugd-WK’s.

Het Kellerfonds is op 25 augustus 1983 ingesteld door de weduwe van R.C. Keller. en deel van de nalatenschap van deze bekende dammer is ingebracht in de stichting. Met de spaarrente van dit vermogen kan talentvolle damjeugd worden ondersteund. Een prachtig initiatief dat in het lange bestaan al vele jeugddammers een zetje in de rug heeft kunnen geven.

Het bestuur van het Kellerfonds is actief op zoek naar extra inkomstenbronnen om zoveel mogelijk jeugddammers te kunnen blijven ondersteunen. Dat het effect van de dalende spaarrente zich doet voelen, speelt hier ook in mee

ERVARINGEN

Vele jeugdige dammers hebben de weg naar het Kellerfonds al weten te vinden en zijn financieel gesteund in de kosten van extra trainingen of uitzending naar Jeugd-EK’s en Jeugd-WK’s. Een aantal namen is: Roel Boomstra, Heike Verheul, Ben Provoost, Alex Ketelaars, Martijn van IJzendoorn, Lotte Aleven, Thijs Verboon, Rick Hakvoort, Ilse Barf, Nick Waterink, Ákosh Kardos, Bart Westerveld, Nicole de Vries, Lisa Scholtens. Ook damscholen en organisatiecomités hebben een bijdrage van het fonds mogen ontvangen. Om te kunnen lezen welke meerwaarde de ondersteuning van het Kellerfonds kan hebben, staat hieronder wat het heeft betekend voor verschillende jeugdspelers.

Lisa Scholtens
Image
In 2015 werd ik voor de 2e keer Nederlands Kampioen bij de Welpen Meisjes! (In 2014 was ik dat ook al.) Omdat ik Kampioen ben geworden mocht ik meedoen aan het EjK en het WjK. De kosten van deze toernooien en van de trainingen die nodig zijn voor zo’n toernooi zijn alleen best hoog. We hebben daarom sponsoren gezocht die een bijdrage wilden geven zodat ik mee kon doen. Helaas is het niet gelukt om genoeg geld bij elkaar te krijgen om aan beide toernooien mee te doen. Ik kon daarom niet naar het EjK maar wel naar het WjK. Het WjK was van 1 t/m 7 november 2015 en werd gehouden in Beilen. Vorig jaar ben ik naar het WjK in Estland geweest, dus dit jaar was het mijn 2e WjK.

Ik heb tijdens het WjK 2015 gespeeld tegen meisjes uit Rusland, Mongolië, China, Wit-Rusland, Polen, Estland, Kazachstan, Oekraïne, Letland en Azerbeidzjan. Dit waren natuurlijk de beste damsters uit die landen, dus het waren best zware tegenstanders en moeilijke partijen! Ik vond het heel leuk om tegen deze meisjes zulke pittige partijen te spelen! Ik heb 4 partijen gewonnen, 3x remise gespeeld en 2 partijen verloren.
Ik heb tijdens het toernooi best goed positiespel laten zien. Zo heb ik bijvoorbeeld een flankaanval, een halve hekstelling, een kettingstelling en meerdere keren een olympische formatie opgebouwd.
Mijn langste partij was de 9e partij op de laatste speeldag, tegen de Poolse Katarzyna Pisarska. Deze partij duurde bijna 5 uur en ik heb hem gewonnen met een eindstand van 1 dam en 1 schijf van Katarzyna tegen 3 dammen en 2 schijven van mij!
Uiteindelijk ben ik 6e geworden bij het WjK 2015, met 11 punten uit 9 partijen (dus +2)!! Vorig jaar was ik 14e, dus dit was een mooie stijging!
Bij het WjK Blitz ben ik 11e geworden met 10 punten (dus +1).

Als u meer wilt weten over mijn ervaringen en prestaties tijdens het WjK 2015 kijk dan op www.lisascholtens.nl

Er heeft ook nog een interview met mij in de krant gestaan, met een leuke actiefoto erbij. Na het interview heb ik nog een potje gedamd met de verslaggeefster. Zij wilde graag weten op welk niveau ik speel. “Is het nou kinderspel of niet? De verslaggeefster is kansloos en binnen een paar minuten verslagen. En gelooft voortaan geen biet meer van het gezegde ‘wit begint, zwart wint’ “ aldus verslaggeefster Marieke Kwak in het Dagblad van het Noorden van woensdag 4 november 2015!

Ik vind dammen echt super leuk en ik hoop mij volgend jaar weer te plaatsen voor het EjK en het WjK!
Ik hoop dat dan ik weer mee kan doen aan zo’n mooi toernooi en ik ga mijn best doen om dan nog hoger te eindigen!
Ik ben heel blij dat ik mede door de bijdrage van het Kellerfonds dit jaar deel kon nemen aan het WjK! Ik heb er veel geleerd en het was een geweldig leuke ervaring!

Groetjes,
Lisa Scholtens

WK jeugd 2021:

Image

KNDB Jeugdcommissie
Lisa Scholtens wereldkampioene!
Bij de aspiranten meisjes heeft Lisa Scholtens voor een geweldig resultaat gezorgd: ze heeft het goud behaald!
De overige Nederlanders zijn helaas niet op het podium beland. Wel zijn er de nodige vierde en vijfde plekken binnengesleept door onze toppers.
Straks om 16u de prijsuitreiking van het Wereldkampioenschap met in totaal zes Nederlandse medailles: Lisa Scholtens (goud en brons), Machiel Weistra (goud), Simon Harmsma (zilver), Nicole de Vries (brons) en Matheo Boxum (brons).
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop
Post Reply