Titels
Titels
Ik wil graag weten waar de volgende titels exact voor staan:
MIF
MFF
GMIF
MIF
MFF
GMIF
Heaven is no location, but a state of mind
Re: Titels
MIF = Maitre International FemininKosmos wrote:Ik wil graag weten waar de volgende titels exact voor staan:
MIF
MFF
GMIF
MFF = Maitre Federation Feminin (dacht ik)
GMIF = Grand Maitre International Feminin
en ergens moeten nog wat accentjes op, maar vraag me niet welke en waar... [img]images/smilies/icon_eek.gif[/img]
-
-
In het dammen kennen we alleen maar GMI, MI, GMN, MN en nog wat kandidaat dinges.... En natuurlijk de feminin variant.
Is het niet een idee om (in navolging van bridgers, dat wel) om ook te gaan werken met Provinciale Meesters, Districtmeesters, Clubmeesters?
Is er naast provinciale en clubtitels ook nog iets voor te vechten als mindere dammer ....
Is het niet een idee om (in navolging van bridgers, dat wel) om ook te gaan werken met Provinciale Meesters, Districtmeesters, Clubmeesters?
Is er naast provinciale en clubtitels ook nog iets voor te vechten als mindere dammer ....
Klopt het Eric?Alex wrote:MIF = Maitre International FemininKosmos wrote:Ik wil graag weten waar de volgende titels exact voor staan:
MIF
MFF
GMIF
MFF = Maitre Federation Feminin (dacht ik)
GMIF = Grand Maitre International Feminin
en ergens moeten nog wat accentjes op, maar vraag me niet welke en waar... [img]images/smilies/icon_eek.gif[/img]
(Of anderen?)
Heaven is no location, but a state of mind
Mom I'd Like FuckingKosmos wrote:Ik wil graag weten waar de volgende titel exact voor staat:
MILF
......door politie en dominee geweerd.....
Je hebt iets van deze titels:
GMN = grootmeester nationaal
MN = meester nationaal
cMN = kandidaat meester nationaal
GMI = grootmeester internationaal
MI = meester internationaal
MF = kandidaat meester internationaal
MNF = vrouwelijke meester nationaal
cMNF = kandidaat vrouwelijke meester nationaal
GMIF = vrouwelijke grootmeester internationaal
MIF = vrouwelijke meester internationaal
MFF = kandidaat vrouwelijke meester internationaal
Als er ooit een vrouwelijke grootmeester nationaal komt is er dus geen titel voor [img]images/smilies/icon_rolleyes.gif[/img] of krijgt die dan ook gewoon GMN of wordt dat GMNF?
MN = meester nationaal
Als er ooit een vrouwelijke grootmeester nationaal komt is er dus geen titel voor [img]images/smilies/icon_rolleyes.gif[/img] of krijgt die dan ook gewoon GMN of wordt dat GMNF?
Verder nog
Grands Maîtres-Problémistes Internationaux
Maîtres-Problémistes Internationaux
Grands Maîtres-Problémistes Internationaux Honoris causa
Maîtres-Problémistes Internationaux Honoris causa
Maîtres Problémistes FMJD
bron: http://membres.lycos.fr/amdpf/Index2.htm
Voor zover ik weet zijn dit officiele FMJD-titels.
Het bestaan van vrouwen wordt hier opvallend over het hoofd gezien.
- Arjen de Mooij
MIF betekent niet dat je MI bent en een vrouw Martijn: het is een aparte titel voor vrouwen die ook wat makkelijker te behalen is dan de MI- titel.
Ajax-fan wrote:Je hebt iets van deze titels:
MN = meester nationaal
Maar een vrouw kan dus ook gewoon 'mannentitels' behalen? 't is weer oneerlijk verdeeld in de wereldArjen de Mooij wrote:MIF betekent niet dat je MI bent en een vrouw Martijn: het is een aparte titel voor vrouwen die ook wat makkelijker te behalen is dan de MI- titel.
Ajax-fan wrote:Je hebt iets van deze titels:
MN = meester nationaal
Als er ooit een vrouwelijke grootmeester nationaal komt is er dus geen titel voor of krijgt die dan ook gewoon GMN of wordt dat GMNF?
Titels dragen neigt naar ijdelheid, maar wat Piet Bouma zegt, kan best doorgevoerd worden.
Provinciale titels zouden dan niet verder mogen reiken dan de provinciegrens. Eén stap hierover en de titel vervalt.
Ben wel benieuwd wat je zou moeten doen om voor zo'n provinciale titel in aanmerking te kunnen komen.
Mag je je na één keer Kampioen van bijvoorbeeld Friesland te zijn geworden al Grootmeester noemen ? Of moet je dit kunstje minstens drie maal hebben geflikt ?
En wanneer wordt je meester of candidaat meester ?
De instelling van normen en punten en titels kan wellicht stimulerend werken. Er is weer wat om voor te spelen behalve het Fries Klimklassement en de rating.
Provinciale titels zouden dan niet verder mogen reiken dan de provinciegrens. Eén stap hierover en de titel vervalt.
Ben wel benieuwd wat je zou moeten doen om voor zo'n provinciale titel in aanmerking te kunnen komen.
Mag je je na één keer Kampioen van bijvoorbeeld Friesland te zijn geworden al Grootmeester noemen ? Of moet je dit kunstje minstens drie maal hebben geflikt ?
En wanneer wordt je meester of candidaat meester ?
De instelling van normen en punten en titels kan wellicht stimulerend werken. Er is weer wat om voor te spelen behalve het Fries Klimklassement en de rating.
Afgezien van enkele problemen van Petroeska de Rooij (dochter van Leen), heb ik nog nooit een creatie op het dambord van een vrouw mogen bewonderen (vrouwelijke pseudoniemen van mannen als Viergever zullen we maar niet meetellen). Hoe zou dat toch komen? En nu ik het er toch over heb: hoe komt het dat vrouwen in denksporten achterblijven bij mannen? Dat ze in fysieke sporten moeten onderdoen is duidelijk, maar je zou toch zeggen dat ze in sporten, waarin juist de hersenen centraal staan, op zijn minst gelijkwaardig aan de man zouden moeten zijn. Vreemd, nietwaar?steenslag wrote:Verder nog
... And I'll bury my soul in a scrapbook...
Leonard Cohen
Leonard Cohen
volgens donner zijn vrouwen daar te sociaal voor of zo.composite wrote:Afgezien van enkele problemen van Petroeska de Rooij (dochter van Leen), heb ik nog nooit een creatie op het dambord van een vrouw mogen bewonderen (vrouwelijke pseudoniemen van mannen als Viergever zullen we maar niet meetellen). Hoe zou dat toch komen? En nu ik het er toch over heb: hoe komt het dat vrouwen in denksporten achterblijven bij mannen? Dat ze in fysieke sporten moeten onderdoen is duidelijk, maar je zou toch zeggen dat ze in sporten, waarin juist de hersenen centraal staan, op zijn minst gelijkwaardig aan de man zouden moeten zijn. Vreemd, nietwaar?steenslag wrote:Verder nog
daarom zouden ze ook weer wel goed kunnen bridgen.
De meest gehate dammer allertijden.
Ik ken die opvatting van Donner. Als ik het goed heb, heeft hij een en ander uit de doeken gedaan in een column in het damesblad Avenue. Gewoon een kwestie van lezers pesten dus [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img].Vraagje wrote: volgens donner zijn vrouwen daar te sociaal voor of zo.
daarom zouden ze ook weer wel goed kunnen bridgen.
Er moet derhalve een andere verklaring zijn.
... And I'll bury my soul in a scrapbook...
Leonard Cohen
Leonard Cohen