Paaszaterdag 2005
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
Paaszaterdag 2005
Volgens de damkalender op de KNDB website vinden er op 26 maart 2005 (d.w.z. Paaszaterdag!) promotie/degradatiewedstrijden plaats voor de Nationale Competitie en tevens is er een halve finale NK pupillen.
Ik zie hierin twee problemen:
1) mensen die mee willen doen aan de 25e editie van het Amsterdams Paastoernooi moeten misschien kiezen tussen twee damwedstrijden.
2) mensen die dit weekend juist niet willen dammen, lopen het risico toch aan de bak te moeten.
Ik heb de competitieleider van de KNDB op deze problemen gewezen, maar hij is vooralsnog niet erg geneigd de planning aan te passen. Zijn argumenten zijn ongeveer: het schema is al bekendgemaakt, het bestuur hecht aan de tweewekelijkse cyclus van de Nationale Competitie, en verschuiving zou tot nieuwe problemen kunnen leiden.
Naar mijn mening wegen deze argumenten niet op tegen de onwenselijkheid van de huidige planning. Wat vinden anderen hiervan?
1) mensen die mee willen doen aan de 25e editie van het Amsterdams Paastoernooi moeten misschien kiezen tussen twee damwedstrijden.
2) mensen die dit weekend juist niet willen dammen, lopen het risico toch aan de bak te moeten.
Ik heb de competitieleider van de KNDB op deze problemen gewezen, maar hij is vooralsnog niet erg geneigd de planning aan te passen. Zijn argumenten zijn ongeveer: het schema is al bekendgemaakt, het bestuur hecht aan de tweewekelijkse cyclus van de Nationale Competitie, en verschuiving zou tot nieuwe problemen kunnen leiden.
Naar mijn mening wegen deze argumenten niet op tegen de onwenselijkheid van de huidige planning. Wat vinden anderen hiervan?
- Arjen de Mooij
Tsja, dan moet je maar een officieel KNDB evenement zijn, dan krijg je dit niet [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
Ik snap het eerlijk gezegd ook niet, misschien denken ze, nou terwijl Jezus in zn holletje ligt kunnen wij nog wel even een potsje dammen.
Voor Kerst wordt er ook altijd een uitzondering gemaakt en voor nieuwjaar ook. Mijns inziens hoort Pasen ook in dit rijtje thuis. Moet er voor de beslissingswedstrijden ook per se die tweewekelijkse cyclus aangehouden worden?
Tsja, de kalender is krap, heb je een tegenvoorstel?
Ik snap het eerlijk gezegd ook niet, misschien denken ze, nou terwijl Jezus in zn holletje ligt kunnen wij nog wel even een potsje dammen.
Voor Kerst wordt er ook altijd een uitzondering gemaakt en voor nieuwjaar ook. Mijns inziens hoort Pasen ook in dit rijtje thuis. Moet er voor de beslissingswedstrijden ook per se die tweewekelijkse cyclus aangehouden worden?
Tsja, de kalender is krap, heb je een tegenvoorstel?
- Eric Sanders
Re: Paaszaterdag 2005
Misschien dat de KNDB niet wist dat er een toernooitje in Amsterdam gehouden wordt? Het is pas 24 keer gedaan..... [img]images/smilies/icon_sad.gif[/img]Jan Pieter wrote:Volgens de damkalender op de KNDB website vinden er op 26 maart 2005 (d.w.z. Paaszaterdag!) promotie/degradatiewedstrijden plaats voor de Nationale Competitie en tevens is er een halve finale NK pupillen.
- Hanco Elenbaas
Als de Brullende Muis deze nieuwe blunder niet wil herstellen, dan moet hij maar worden afgezet.Jan Pieter wrote:Volgens de damkalender op de KNDB website vinden er op 26 maart 2005 (d.w.z. Paaszaterdag!) promotie/degradatiewedstrijden plaats voor de Nationale Competitie en tevens is er een halve finale NK pupillen.
“The modern banking system manufactures money out of nothing... If you want to be slaves of the bankers, and pay the costs of your own slavery, then let the banks create money.”
- Lord Josiah Stamp, former Director of the Bank of England
Niks van aantrekken hoor, Leo. Amstelland strijdt toch alleen maar tegen degradatie (volgens Jan-Pieter zelf) en die nacompetitie wordt in één ronde afgewerkt. Geen problemen dus.Jan Pieter wrote:Volgens de damkalender op de KNDB website vinden er op 26 maart 2005 (d.w.z. Paaszaterdag!) promotie/degradatiewedstrijden plaats voor de Nationale Competitie en tevens is er een halve finale NK pupillen.
- Hanco Elenbaas
Maar Guido, Jan Pieter schrijft dit natuurlijk niet namens Amstelland.GuidoB wrote: Niks van aantrekken hoor, Leo. Amstelland strijdt toch alleen maar tegen degradatie (volgens Jan-Pieter zelf) en die nacompetitie wordt in één ronde afgewerkt. Geen problemen dus.
Het wordt juist wel tijd dat Leo zich eens wat gaat aantrekken van kritiek.
Bij het Nederlands elftal moeten de assistenten opkrassen als de hoofdcoach eruit vliegt, maar bij de KNDB mag assistent Leo Mouse lekker blijven doorgaan met knoeien als zijn baas er de brui aangeeft.
“The modern banking system manufactures money out of nothing... If you want to be slaves of the bankers, and pay the costs of your own slavery, then let the banks create money.”
-
De damkalender is te vol, maar dat is niet nieuw.
Zolang dat zo blijft zullen dubbele data voor blijven komen.
Ik denk dan ook niet dat Leo Mous voor dat feit sec aangevallen moet worden.
Ik denk dat het bestuur / de bondsraad / de leden zich een paar dingen moeten afvragen:
- Welke toernooien moeten georganiseerd worden? (waarom wordt bijv. de halve finale pupillen gehouden en waarom die play-offs?).
- Welke toernooien krijgen een beschermde status in de kalender?
- Welke toernooien kunnen samenvallen?
- Moeten we niet eens op andere dagen gaan spelen? (lees zondagen)
Bij dit alles moet er natuurlijk wel rekening gehouden worden met de FMJD kalender, maar ook met de noodzaak van de provincies/districten voor het houden van voorwedstrijden. Wellicht zou de KNDB (indicatieve) data moeten reserveren voor provinciale wedstrijden.
Zolang dat zo blijft zullen dubbele data voor blijven komen.
Ik denk dan ook niet dat Leo Mous voor dat feit sec aangevallen moet worden.
Ik denk dat het bestuur / de bondsraad / de leden zich een paar dingen moeten afvragen:
- Welke toernooien moeten georganiseerd worden? (waarom wordt bijv. de halve finale pupillen gehouden en waarom die play-offs?).
- Welke toernooien krijgen een beschermde status in de kalender?
- Welke toernooien kunnen samenvallen?
- Moeten we niet eens op andere dagen gaan spelen? (lees zondagen)
Bij dit alles moet er natuurlijk wel rekening gehouden worden met de FMJD kalender, maar ook met de noodzaak van de provincies/districten voor het houden van voorwedstrijden. Wellicht zou de KNDB (indicatieve) data moeten reserveren voor provinciale wedstrijden.
Leo trekt zich juist een heleboel aan van al die kritiek, weet ik uit betrouwbare bron. Maar dat bedoel je niet. Je bedoelt: het wordt tijd dat Leo iets doet met die kritiek, in dit geval de speeldatum aanpassen.Hanco Elenbaas wrote:Het wordt juist wel tijd dat Leo zich eens wat gaat aantrekken van kritiek.
Ik weet niet waar je vandaan haalt dat het daar tijd voor wordt. Weet je wel hoeveel verzoeken er bij de wedstrijdleider binnenkomen en hoeveel hij probeert daaraan tegemoet te komen? Echt, je hebt geen idee. En ik ook niet, want Leo vertelt ook niet alles. Wat hij me wel vertelt, is in elk geval al heel veel en ik weet dat er nog veel meer is.
Het is ook heel onhandig van Pasen, om opeens in de tweewekelijkse cyclus van de nationale competitie te gaan zitten. Dat moet ie gewoon niet doen. En er is ook geen pijl op te trekken, op die Pasen. De ene keer komt ie in april en de andere keer plotseling weer in maart. Op het laatst weet je het gewoon niet meer.
Vraag aan Jan-Pieter: wanneer ben je met je verzoek op Leo afgestapt? Vorig jaar november, toen de damkalender bekend werd? Vast niet. Als je dat had gedaan, dan had Leo er direct iets aan moeten doen, want handig is die datum natuurlijk niet. Dat snapt iedereen die dit leest, Leo incluis. Maar als een datum al meer dan 7 maanden vast staat, kun je hem natuurlijk niet zomaar weer veranderen. Dat brengt veel teveel praktische bezwaren met zich mee.
- Arjen de Mooij
En nu houden we op met zeiken. Het is vervelend, maar Leo heeft het niet expres gedaan, maar uit noodzaak. Uit onbetrouwbare bron heb ik nog gehoord dat er eventueel gekeken wordt of er aan deelnemers van het Paastoernooi tegemoet kan worden gekomen. En verder kunnen we er niks aan doen. Terug naar het demotiedammen.
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
Het is mij een paar weken geleden pas opgevallen, en toen heb ik direct een mailtje aan Leo gestuurd. Ik heb altijd aangenomen dat de KNDB geen teamwedstrijden met Pasen zou plannen, enerzijds omdat er dan doorgaans het NK is, en anderzijds omdat ik een speciale status voor deze dagen verwachtte. Het leek me dan ook heel waarschijnlijk dat het hier een vergissing betrof ('t is ook wel een erg vroege Pasen in 2005) die meteen rechtgezet zou worden. Het eerste klopt, denk ik wel, maar het tweede helaas niet.GuidoB wrote:Vraag aan Jan-Pieter: wanneer ben je met je verzoek op Leo afgestapt? Vorig jaar november, toen de damkalender bekend werd?
Zie ik niet zo. Er wordt zelfs regelmatig met wereld- en nationale kampioenschappen geschoven. Dan kan het toch niet zo'n bezwaar zijn om een wedstrijd, die nog meer dan 8 maanden weg is, te verplaatsen?Maar als een datum al meer dan 7 maanden vast staat, kun je hem natuurlijk niet zomaar weer veranderen. Dat brengt veel teveel praktische bezwaren met zich mee.
-
Ik ben het met Eric wel eens. Er valt wellicht niet altijd te ontkomen aan een beslissingswedstrijd, maar s.v.p. wel graag direct promoveren en degraderen.Eric Sanders wrote:Die achterlijke beslissingswedstrijden afschaffen.Arjen de Mooij wrote:Tsja, de kalender is krap, heb je een tegenvoorstel?
Het is vervelend met die data die ingeruimd zijn voor beslissingswedstrijden. Je weet niet of jouw club ermee te maken krijgt en dat maakt bijvoorbeeld het plannen van een privevakantie (Pasen!) lastig.