EK Blitz 2015

Post Reply
Michel Stempher
Real name: Michel Stempher

EK Blitz 2015

Post by Michel Stempher »

Ik zie dat er geen enkele Nederlander meedeed aan het EK Blitz. Is er sprake van een boycot of is dit gewoon wanbeleid van de Technisch Directeur? In elk geval een gemiste kans om op het podium te eindigen van een Europees kampioenschap al zou ik persoonlijk dit EK ook hebben geboycot vanwege de armoedige promotie vanuit de Europese dambond.

Herstel: bij de dames speelde Doumesh mee. Blijft mijn punt staan bij de heren.
Michel Stempher

Re: EK Blitz 2015

Michel Stempher in het topic over Cannes Open wrote:Heeft de EDC nog nooit gehoord van social media ofzo? Ik zou al zo best bereid zijn om af en toe in de groep Dammers op Facebook of op dit forum iets te posten namens de EDC, uiteraard geheel ongecensureerd, maar dan moet ik wel weten dat er iets plaatsvindt en ze moeten laten weten hulp nodig te hebben bij het publiceren van evenementen. Het lijkt erop dat de EDC alles zelf probeert te doen, maar in de huidige tijd waarbij informatieverstrekking via online kanalen zeer belangrijk is, is het gewoon noodzakelijk dat de EDC mensen vraagt om te helpen als ze zelf de mankracht niet hebben om voor fatsoenlijke propaganda te zorgen.... Waar is die mooie website van het EK blitz eigenlijk? Met daarop zo live mogelijk de uitslagen en als het even kan zelfs live-partijen?
Inmiddels heb ik al twee MI's gesproken die absoluut niets afwisten van dit evenement. Een van hen kon terwijl die zocht zelfs nog niks vinden erover. Inmiddels is het EK ook al niet meer fatsoenlijk te vinden via de website van de EDC. Het bestuur van de Europese dambond zet zichzelf echt ten schande; ik kan er niks anders van maken helaas.

Dit gezegd hebbende, denk ik weer terug aan het reguliere EK van vorig jaar dat werd gewonnen door Boomstra. De EDC ging er toen mee akkoord dat een anti-dampromotor weergave via Toernooibase verbood op basis van vermeende copyrights. Ik kan de twee dingen echt niet rijmen met elkaar: eerst wordt het gebruikers van Toernooibase verboden om bepaalde dingen online te zetten en nu bij een ander EK is Toernooibase het enige medium. Ik heb nog geen uitslagen of een verslag gevonden op de website van de EDC in ieder geval.

Als we de damsport nog een beetje willen redden, is het echt noodzakelijk dat het bestuur van de Koninklijke Nederlandse Dambond iets doet aan die hypocrisie binnen de Europese dambond. Naar aanleiding van het reguliere EK had ik het bestuur van de KNDB in elk geval al tevergeefs verzocht om dit wanbeleid van de EDC te laten agenderen op de volgende vergadering van de EDC. Misschien moet ik nog maar een keer een verzoek hiertoe indienen bij de secretaris.
henk stoop

Post by henk stoop »

Michel Stempher wrote:Ik zie dat er geen enkele Nederlander meedeed aan het EK Blitz. Is er sprake van een boycot of is dit gewoon wanbeleid van de Technisch Directeur?
In de maandelijkse mailing voor topspelers/coaches is dit toernooi al sinds december opgenomen. Maar iedereen is vrij om wel/niet in te schrijven.
Michel Stempher

henk stoop wrote:
Michel Stempher wrote:Ik zie dat er geen enkele Nederlander meedeed aan het EK Blitz. Is er sprake van een boycot of is dit gewoon wanbeleid van de Technisch Directeur?
In de maandelijkse mailing voor topspelers/coaches is dit toernooi al sinds december opgenomen. Maar iedereen is vrij om wel/niet in te schrijven.
Al sinds december. Is het normaal tegenwoordig dat EK's twee maanden van tevoren pas worden aangekondigd?
Post Reply