Champioens Cup voor clubkampioenen

Discussies over damsport (in het Nederlands)
Post Reply
Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Champioens Cup voor clubkampioenen

Post by Kosmos »

Een tijd geleden was er een plan voor een campions Cup voor clubkampioenen.
Tijd niks van gehoord.
Hoe staat het met de uitvoering van dit plan?
Heaven is no location, but a state of mind
GuidoB

Post by GuidoB »

In de ijskast gezet door het KNDB-bestuur. Ik heb hierover wel eens met Ruurd Wuestman gemaild. Ik was namelijk benieuwd of ik als wedstrijdleider van de WHDB nog een voorronde moest organiseren. Ruurd schreef iets terug over gebrek aan belangstelling vanuit de meeste provincies. Het bestuur had besloten om het dit jaar maar niet te organiseren. Dit lijkt me een puntje voor de bondsraadsvergadering.

Tussendoor even de meningen peilen: wie heeft er belangstelling voor een Champions Cup? Voor wie het niet (meer) weet, volgt hier even kort het idee. Elke clubkampioen mag meedoen aan een voorronde in zijn of haar regio. De voorronde wordt op 1 dag gespeeld, met een soort rapid tempo. Via een knock out systeem blijft er een winnaar over. Alle winnaars spelen een landelijke finale; ook dit is een eendaags rapid toernooi.

Om te beginnen mijn eigen mening. Ik zit er als wedstrijdleider van de WHDB niet op te wachten nog een toernooi te moeten organiseren. Van het WHDB-bestuur hoeft het niet zo nodig. Ik betwijfel verder of de clubkampioen van mijn club Van Stigt Thans ooit aan een dergelijk toernooi zou meedoen.
PeterHt

Post by PeterHt »

Volgens mij is er in Noord-Holland al wel zoiets gespeeld, en werd Benno van Straten de winnaar van de Noordhollandse Champions Cup.
Tijn
Real name: Martijn van Gortel

Post by Tijn »

Positief nieuws vanuit Limburg; er is zeker interesse [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]
Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

CUP

Post by Kosmos »

Tijn wrote:Positief nieuws vanuit Limburg; er is zeker interesse [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]
Wanneer is het treffen kampioen CEMA - kampioen De Oldehove?

Of moet eerst de strijd

kampioen RAES - kampioen CEMA gespeeld worden?
Heaven is no location, but a state of mind
Post Reply