Michel Stempher wrote:Wat dat betreft (weergave analysebord) is het denk ik handiger om een E-Board te gebruiken. Ik weet niet precies meer welke techniek er gebruikt werd en van wie de techniek was, maar ik kijk met grote tevredenheid terug op enkele groepstrainingen die ik, afgewisseld met Zainal Palmans, heb gegeven aan een groep talenten in Zuidwolde, een jaar geleden ofzo. Dit heb ik gedaan aan de hand van een E-board en de stand werd probleemloos op een groot scherm getoond. Ook kon ik probleemloos goochelen met de schijven zonder dat het bord in de war raakte.
Dat was E-bord van mij in combinatie met mijn software "
what you get (aan input) is what you show" software. Geen enkele herkenning van wat dan ook behalve wit/zwart/dam. Gooi de schijven op het bord en binnen ca. 0.1 sec. staat die "stand" op je projectiedisplay. Michel is een van de weinigen die die techniek in de praktijk beproeft heeft. Idd, met een freeware video capture programma heb je op die manier binnen no-time danwel desgewenst realtime een video presentatie online staan.
Moet je wel zo'n bord hebben....
Voor animaties op YouTube denk ik ook dat een streven naar eenheid in stijl en layout wel fijn zou zijn voor de herkenbaarheid.
De defacto standaard is nu de Oerterp applet. (Want sinds door de neergang van Java is Damweb geen optie meer met toekomst)
Oerterp biedt ook redelijk ruimte voor wat kleinere persoonlijke layout variaties.
Lijkt mij de perfecte basis voor een Animatie_to_Youtube video.
Wie timmert de tools er om heen?
Edit: Jing is een freeware video capture die leuke captures maakt van b.v. Oerterp animatie maar Jing maakt video's als .swf en dat is weer beetje sneu voor alle tablet gebruikers. Moet beter kunnen.