Dammen en Irak

Discussies over damsport (in het Nederlands)

Moet Nederland in Irak blijven?

Ja
8
27%
Nee
22
73%

Total votes: 30

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Dammen en Irak

Post by Kosmos »

Ja, ik moet het a la Hanco zien binnen te smokkelen deze discussie, maar wat vinden jullie nu van de oorlog in Irak? Tot nu toe is het dammen er niet populairder op geworden.
M.i. hadden ze dus beter nooit Irak in moeten trekken. En op de ansichtkaarten die de soldaten naar huis sturen zijn allerhande spelletjes te zien, maar dammen ho maar!
Heaven is no location, but a state of mind
Kosmos

Jal;oezie om wreedheid

Post by Kosmos »

Ik had de indruk dat El Sadr en aanhang enorm jaloers waren op Amerika na het zien van de martelfoto's.
We weten toch allemaal dat wij de wreedsten zijn? riep El Sadr vrij vertaald (KVB)
En de geestelijk leider loofde een prijs uit voor iedere vrouwlijke soldaat om haar wreder te kunnen behandelen dan de Amerikanen ooit een gevangene behandeld hebben. En de onthoofding is het bewijs: Fanatieke moslims zijn toch echt het wreedste!
Weer Amerika verslagen!
composite

Post by composite »

Nee. Er wordt in Irak niet gedamd en bovendien is dat gedoe daar primair het feestje van Bush en Blair. Dus zullen ze ook de kots moeten opruimen.
Kosmos

Post by Kosmos »

Als de soldaten nou gezellig zaten te dammen met de gevangenen, ok, maar laten ze alsjeblieft snel vertrekken uit deze waanzin.
Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp »

Ik ben nooit in Irak geweest maar er wordt praktisch zeker gedamd op de Turkse manier. Dus schijven recht vooruit en dwars en geen Turkse slag.
Dat spel wordt in het hele Midden-Oosten gespeeld, tot aan de kleine oliestaatjes toe.

Vandaag trouwens een glaasje raki uit Irak gedonken. Een anagram trouwens. Ook raki (hetzelfde als het Griekse ouzo) is dus niet typisch Turks.

Nederland moet de afgesproken termijn in Irak maar afmaken. Zich terugtrekken nadat er een dode is gevallen is niet de meest verstandige optie.
Kosmos

Turks dammen

Post by Kosmos »

Eric van Dusseldorp wrote:Ik ben nooit in Irak geweest maar er wordt praktisch zeker gedamd op de Turkse manier. Dus schijven recht vooruit en dwars en geen Turkse slag.
Dat spel wordt in het hele Midden-Oosten gespeeld, tot aan de kleine oliestaatjes toe.

Vandaag trouwens een glaasje raki uit Irak gedonken. Een anagram trouwens. Ook raki (hetzelfde als het Griekse ouzo) is dus niet typisch Turks.

Nederland moet de afgesproken termijn in Irak maar afmaken. Zich terugtrekken nadat er een dode is gevallen is niet de meest verstandige optie.
Ok, Eric, afgesproken termijn afmaken, maar ik bedoelde uiteraard de verlenging van de aanwezigheid in Irak.
Leuk raki uit Irak.
Ik weet dat ze in Irak, Bahrein en Saoudië Arabië Turks spelen. Ik heb tegen mijn uit Noord-Irak gevluchte buurjongetjes wel eens Turks gespeeld. Ik heb op Ludoteka Turks gespeeld regen een moslim uit Saoudië Arabië, die Amerika het mooiste land ter wereld vond...
Uit Turks dammen op 64 velden, is Croda en daaruit Dameo geëvolueerd.
Dameo kun je spelen op Mindsports Arena.
In het laatste clubblad van De Oldehove heb ik een artikel over Dameo (met inleiding over het Turkse spel) gepubliceerd. De winst van 2 dammen tegen 1 dam in het Turkse spel is heel mooi. Een dam wint niet van 1 schijf bij Turks dammen. Weet je wat de oplossing was? Er werd een invloedrijke, wijze Turk gevraagd wat te doen. De wijze Turk sprak: "Ik verklaar dam tegen schijf winst".....
steenslag

Post by steenslag »

Eric van Dusseldorp wrote:Ik ben nooit in Irak geweest maar er wordt praktisch zeker gedamd op de Turkse manier. Dus schijven recht vooruit en dwars en geen Turkse slag.

Dat is de ellende, je kan niet weg als het goed gaat en je kan helemaal niet weg als het slecht gaat. We werken nu samen met deze jongens , alleen om een bruine arm bij Bush te halen. En Jaap de Hoop Scheffer kon een mooie carierre-move maken.
Last edited by steenslag on Wed May 12, 2004 01:11, edited 1 time in total.
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

Goed zo Tjalling!
We moeten onmiddellijk weg uit Irak, maar dat zal niet lukken met de moordenaars van het CDA aan de macht. Waarom denk je dat die gluiperige Jaap de Hoop Scheffer secretaris-generaal van de NAVO is geworden?
Maar goed, de PvdA is net zo erg.
Op 6 mei 2002 is Nederland een van de laatste kansen op vrijheid en onafhankelijkheid ontstolen door de Manchurian candidate Volkert van der Graaf.
Nederland en de Nederlanders hebben niks meer te vertellen dankzij die verraders in Den Haag, die er ook voor gezorgd hebben dat we weldra een dikke laag UMTS-straling over ons heen krijgen, om ons rustig te houden en ook om de farmaceutische industrie een beetje extra aan ons te laten verdienen.
steenslag

Post by steenslag »

Hanco Elenbaas wrote:Goed zo Tjalling!
We moeten onmiddellijk weg uit Irak, maar dat zal niet lukken met de moordenaars van het CDA aan de macht. Waarom denk je dat die gluiperige Jaap de Hoop Scheffer secretaris-generaal van de NAVO is geworden?
Op 6 mei 2002 is Nederland een van de laatste kansen op vrijheid en onafhankelijkheid ontstolen door de Manchurian candidate Volkert van der Graaf.
Nederland en de Nederlanders hebben niks meer te vertellen dankzij die verraders in Den Haag, die er ook voor gezorgd hebben dat we weldra een dikke laag UMTS-straling over ons heen krijgen, om ons rustig te houden en ook om de farmaceutische industrie een beetje extra aan ons te laten verdienen.
Hanco, de zotste complottheorie is jou niet te gek. Maar voor wat betreft de Hoop Scheffer, denk ik dat je gelijk hebt.
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

steenslag wrote: Hanco, de zotste complottheorie is jou niet te gek. Maar voor wat betreft de Hoop Scheffer, denk ik dat je gelijk hebt.
Ja, ik zie dat je je stukje van 1:01 om 1:11 hebt aangevuld met het regeltje over Jaap. Zo onnozel ben je dus ook weer niet...
steenslag

Post by steenslag »

Ik heb je opmerking niet bewust gestolen: na mijn postje besloot ik dat ik nog wel meer te melden had over dit onderwerp. Ik drukte op het edit-knopje en typte een kwaad stukje (met oa een linkje hier naar toe). Linkje werkte niet meer, stukje verwijderd, de Hoop Scheffer laten staan, submit. En toen bleek dat je me voor was.
HarrieNak

Post by HarrieNak »

Hanco Elenbaas wrote:Goed zo Tjalling!
Wow, wat een agressieve mening! De hoofdlijn uit twee jaar politiek verpakt in een paar zinnen. Als ik dit zo lees is er weinig hoop meer (voor Hanco dan).
Gelukkig zijn er ook andere, meer genuanceerdere meningen.

Om een antwoord te geven op de vraag van Kosmos of wij ons terug moeten trekken: ik wou dat ik het wist! Want:
1. Bush is een boef maar,
2. Moeten wij de goedwillende Irakesen aan hun lot overlaten?
3. Is dat lot misschien hetzelfde als de vorige keer toen de Amerikanen niet doordrukten na Dessert Storm 1?
4. Bestaan er goedwillende Irakesen, of is dit ook een spinsel van de Amerikanen?
5. Komt er een (beslissende) rol voor de VN?
6. En zo ja, veranderd er dan iets?
enz. enz

Wie het weet mag het zeggen.
Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort »

Saddam is natuurlijk ten onrechte door een vijandelijke staatsgreep ten val gebracht. Er was daar niets aan de hand, de treinen reden op tijd en het volk klaagde nooit. Bovendien bleek bij verkiezingen dat de man kon rekenen op 98,9% van de stemmen. Alleen het KNDB bestuur kan rekenen op een nog hoger percentage. Maar dat komt doordat bejaarden, vrouwen en huisdieren ook stemrecht hebben.
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

Fred van Amersfoort wrote:Saddam is natuurlijk ten onrechte door een vijandelijke staatsgreep ten val gebracht. Er was daar niets aan de hand, de treinen reden op tijd en het volk klaagde nooit. Bovendien bleek bij verkiezingen dat de man kon rekenen op 98,9% van de stemmen. Alleen het KNDB bestuur kan rekenen op een nog hoger percentage. Maar dat komt doordat bejaarden, vrouwen en huisdieren ook stemrecht hebben.
Saddam was een schurk, maar een die aantoonbaar in het zadel geholpen en gehouden is door de NSA/CIA.
Om allerlei redenen wou FEMA/NSA/CIA van de man af.
Laat ze lekker zelf hun smerige karweitjes opknappen.
De reden waarom de politici die Nederland vertegenwoorden ons land erbij betrokken hebben is vooral een economische.
Laat je niet in de maling nemen en geloof dus niet dat ethische bezwaren tegen het regime van Saddam een rol hebben gespeeld.
Kosmos

Fred read this

Post by Kosmos »

Fred van Amersfoort wrote:Saddam is natuurlijk ten onrechte door een vijandelijke staatsgreep ten val gebracht. Er was daar niets aan de hand, de treinen reden op tijd en het volk klaagde nooit. Bovendien bleek bij verkiezingen dat de man kon rekenen op 98,9% van de stemmen. Alleen het KNDB bestuur kan rekenen op een nog hoger percentage. Maar dat komt doordat bejaarden, vrouwen en huisdieren ook stemrecht hebben.
Alsof je het recht hebt een dictator ten val te brengen die over een ander land regeert.
Als je zelf niet wordt aangevallen moet je niet ten oorlog trekken.
Wat zien we nu?

Slachtoffers door de bombardementen en daisycutters van Amerika (= terreur)
Wraakacties (= extra terreur)
Martelingen (= terreur)
Wraakacties daarop ( = extra terreur)

Er komt geen democratie, maar anarchie gevolgd door een strijd tussen soennieten en sjiieten en de Koerden blijven onderdrukt.
Er waren geen massavernietigingswapens.
De martelingen van Saddam zijn voortgezet.

Fantastisch werk Amerika!
Post Reply