damborden
Re: damborden
zelf heb ik ze gekocht bij speelgoedwinkel. hebben ze niet zo veel maar soms heeft zo een winkel een mooi bord ter koop.
- Hanco Elenbaas
Kijk eens op
http://www.code2.com/schaakbureau/
Mail ze op chess@code2.com en vertel wat je ongeveer zoekt.
http://www.code2.com/schaakbureau/
Mail ze op chess@code2.com en vertel wat je ongeveer zoekt.
-
Re: damborden
Okke wrote:zelf heb ik ze gekocht bij speelgoedwinkel. hebben ze niet zo veel maar soms heeft zo een winkel een mooi bord ter koop.
spel goed en speel goed op een skateboard, sorry schaakbord, 8*8 is mooi
50-ruitenbord
Koop een echt dambord!
Witte velden is flauwekul. Dammen doen we op 50 velden.
Voila:

Witte velden is flauwekul. Dammen doen we op 50 velden.
Voila:

Heaven is no location, but a state of mind
-
Bol
Ik had eigenlijk gehoopt dat jij die bolle borden zou vervaardigen, Fons.Fons van der Plas wrote:en waar kun je ronde en bolbormige damborden kopen?
Ik heb mijn arm vanmiddag weer akelig opengehaald aan die rare bordhoek.
-
Aso
Maar Fons, dat staat zo asociaal!Fons van der Plas wrote:Als voorlopige oplossing kun voor de scherpe randen kun je een kauwgompje nemen, 5 minuten kauwen, het kauwgompje uitspugen en aan een hoek van het bord plakken. Met slechts vier kauwgompjes heb je al de voorlopige oplossing!

Last edited by Kosmos on Tue May 11, 2004 16:45, edited 2 times in total.
Arjen-bord
Tsja, dit is dus de ruimte waarin we spelen.
Hier Guerra op het Arjen-bord.
Arjen maakte een computerprogramma om deze damborden mee te maken.
Ik stel voor dat we voortaan op deze borden gaan spelen, iedereen zal het er wel weer mee eens zijn denk ik?
Ik stel voor dat we voortaan op deze borden gaan spelen, iedereen zal het er wel weer mee eens zijn denk ik?
Last edited by Kosmos on Tue May 11, 2004 19:31, edited 1 time in total.
-
Re: Arjen-bord
We spelen inderdaad op 50 velden, niet op 100 zoals sommige mensen abusievelijk denken. Bij schaken wordt op meer velden gespeeld: 64.Kosmos wrote:Tsja, dit is dus de ruimte waarin we spelen.
Ik stel voor dat we voortaan op deze borden gaan spelen, iedereen zal het wer wel mee eens zijn denk ik?
Je kunt behalve het Arjan-bord ook gewoon een helft van het dambord nemen. Het wordt dan nog onoverzichtelijker, maar het blijft gewoon hetzelfde. Damnotatie van 1 t/m 50.
Het is trouwens de oplossing van één van de damraadsels op mijn website.
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
Wat mij betreft prima. Op zo'n bord zie je ook direct dat de velden 5 en 46 lelijke wormvormige aanhangsels zijn (de enige velden die aan drie kanten vrij zijn, die maar met 1 ander veld in verbinding staan) die we er dus tijdens een experidamronde maar eens af moeten halen. En ziedaar, opeens is 3-om-1 gewonnen.Kosmos wrote:Tsja, dit is dus de ruimte waarin we spelen.
Ik stel voor dat we voortaan op deze borden gaan spelen, iedereen zal het wer wel mee eens zijn denk ik?
Nou, het kan inderdaad, maar niet gewoon!We spelen inderdaad op 50 velden, niet op 100 zoals sommige mensen abusievelijk denken. Bij schaken wordt op meer velden gespeeld: 64.
Je kunt behalve het Arjan-bord ook gewoon een helft van het dambord nemen. Het wordt dan nog onoverzichtelijker, maar het blijft gewoon hetzelfde. Damnotatie van 1 t/m 50.
Als je een ruimte neemt van 5 bij 10 velden, kun je altijd vooruitbewegen, maar in de ene rij alleen naar links en in de volgende rij alleen naar rechts.
Slaan gaat op dit maximaal compacte bord of orthogonaal of met een PAARDENSPRONG!!!
Ofterwijl praktisch gezien verwerpelijk.
Maar dit ArjEn-bord (Foei Erik! [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img] ) is zonder een enkel probleem bespeelbaar.
Ik vind dat het overzichtelijker is!
Je ziet de kwadranten veel beter!
Last edited by Kosmos on Tue May 11, 2004 19:32, edited 1 time in total.
Inderdaad, zeg, wat een merkwaardige aanhangsels!Jan Pieter wrote:Wat mij betreft prima. Op zo'n bord zie je ook direct dat de velden 5 en 46 lelijke wormvormige aanhangsels zijn (de enige velden die aan drie kanten vrij zijn, die maar met 1 ander veld in verbinding staan) die we er dus tijdens een experidamronde maar eens af moeten halen. En ziedaar, opeens is 3-om-1 gewonnen.Kosmos wrote:Tsja, dit is dus de ruimte waarin we spelen.
Ik sta toch de Hoek/Baba-versie voor:
Beide spelers één pas, bij passen hoekveld van je speler weg.
Als je nu leuke, gekleurde Zopborden van papier maakt, kun je bij een pas dat veld er fijn afknippen.
Last edited by Kosmos on Tue May 11, 2004 19:52, edited 3 times in total.