Roken
-
- Real name: Michel Stempher
Roken
Is er eigenlijk nog een artikel opgenomen in het SWR, waarin staat dat er niet gerookt mag worden in de speelzaal? Ik heb het niet kunnen vinden zojuist, maar ik sluit niet uit dat ik het gemist heb. Zo nee, zo snel mogelijk weer opnemen! Want het algehele rookverbod (volgens de wet) geldt niet voor alle gebouwen.
-
- Real name: Irene Stegeman
Re: Roken
Er staat op de KNDB site een handboek wet- en regelgeving.Michel Stempher wrote:Is er eigenlijk nog een artikel opgenomen in het SWR, waarin staat dat er niet gerookt mag worden in de speelzaal? Ik heb het niet kunnen vinden zojuist, maar ik sluit niet uit dat ik het gemist heb. Zo nee, zo snel mogelijk weer opnemen! Want het algehele rookverbod (volgens de wet) geldt niet voor alle gebouwen.
Ik gok dat daar het antwoord wel instaat.
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*
~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~
~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~
Zonder kennis van de inhoud der handboeken heb ik het idee dat de KNDB juridisch niet in staat is zo'n verbod af te kondigen. Maar de eigenaren van de zaaltjes en gemeenschapshuizen waarin wij ons plegen op te houden zijn wel aan strikte regelgeving onderhevig. Met andere woorden: de KNDB hoeft op dit punt niets te doen (gesteld dat de bond dat zou kunnen), het is al geregeld.Damkoningin wrote:Er staat op de KNDB site een handboek wet- en regelgeving.Michel Stempher wrote:Is er eigenlijk nog een artikel opgenomen in het SWR, waarin staat dat er niet gerookt mag worden in de speelzaal? Ik heb het niet kunnen vinden zojuist, maar ik sluit niet uit dat ik het gemist heb. Zo nee, zo snel mogelijk weer opnemen! Want het algehele rookverbod (volgens de wet) geldt niet voor alle gebouwen.
... And I'll bury my soul in a scrapbook...
Leonard Cohen
Leonard Cohen
Wel staat over het rookverbod in de speelzaal eea vermeld bij de wedstrijdvoorwaarden in het boekje van de Nationale Competitie onder punt 11.b bij de gedragsregels.Michel Stempher wrote:Is er eigenlijk nog een artikel opgenomen in het SWR, waarin staat dat er niet gerookt mag worden in de speelzaal? Ik heb het niet kunnen vinden zojuist, maar ik sluit niet uit dat ik het gemist heb. Zo nee, zo snel mogelijk weer opnemen! Want het algehele rookverbod (volgens de wet) geldt niet voor alle gebouwen.
-
- Real name: Michel Stempher
Hier staat het ja! Onder tabakswet.Damkoningin wrote:Er staat op de KNDB site een handboek wet- en regelgeving.Michel Stempher wrote:Is er eigenlijk nog een artikel opgenomen in het SWR, waarin staat dat er niet gerookt mag worden in de speelzaal? Ik heb het niet kunnen vinden zojuist, maar ik sluit niet uit dat ik het gemist heb. Zo nee, zo snel mogelijk weer opnemen! Want het algehele rookverbod (volgens de wet) geldt niet voor alle gebouwen.
-
De tabakswet en bijbehorende besluiten zijn samen niet waterdicht. Maar vrijwel alle locaties waar wedstrijden worden gespeeld die onder de KNDB vallen, moeten rookvrij zijn.Michel Stempher wrote:Hier staat het ja! Onder tabakswet.Damkoningin wrote:Er staat op de KNDB site een handboek wet- en regelgeving.Michel Stempher wrote:Is er eigenlijk nog een artikel opgenomen in het SWR, waarin staat dat er niet gerookt mag worden in de speelzaal? Ik heb het niet kunnen vinden zojuist, maar ik sluit niet uit dat ik het gemist heb. Zo nee, zo snel mogelijk weer opnemen! Want het algehele rookverbod (volgens de wet) geldt niet voor alle gebouwen.
gelukkig stat het vrijwel altijd ook in de wedstrijdvoorwaarden.