Tdambase error

Post Reply
mikkeltje

Tdambase error

Post by mikkeltje »

Vorige week een aantal files van toernooibase in tdambase geladen. Nu, na een zoekopdracht in tdambase (CTRL + M), zie ik wel dat het partijen vindt, maar de lijst (F4) laat geen namen meer zien.

Als ik een klein database-je inlaad heb ik geen problemen. Iemand een idee hoe dit komt, op te lossen is?

Heb veel analyses in tdambase zitten; zou die niet graag kwijt raken.
henk stoop

Re: Tdambase error

Post by henk stoop »

mikkeltje wrote:Vorige week een aantal files van toernooibase in tdambase geladen. Nu, na een zoekopdracht in tdambase (CTRL + M), zie ik wel dat het partijen vindt, maar de lijst (F4) laat geen namen meer zien.

Als ik een klein database-je inlaad heb ik geen problemen. Iemand een idee hoe dit komt, op te lossen is?

Als het goed is ben je niks kwijt.
Alleen je registratie is ´verdwenen´. Als je opnieuw registreert dan moet alles weer zichtbaar zijn.

Overigens is een back-up ook om andere redenen nuttig als je er veel eigen analyses in hebt zitten.
mikkeltje

Post by mikkeltje »

henk stoop wrote:
mikkeltje wrote:Vorige week een aantal files van toernooibase in tdambase geladen. Nu, na een zoekopdracht in tdambase (CTRL + M), zie ik wel dat het partijen vindt, maar de lijst (F4) laat geen namen meer zien.

Als het goed is ben je niks kwijt.
Alleen je registratie is ´verdwenen´. Als je opnieuw registreert dan moet alles weer zichtbaar zijn.

Overigens is een back-up ook om andere redenen nuttig als je er veel eigen analyses in hebt zitten.
Opnieuw registreren heeft helaas niet geholpen.

Controleprogramma zegt dat er een fout in de database is opgetreden.
Zal de dump naar Klaas sturen.

Zal inderdaad regelmatig back up maken (harde les).
Lavreg
Real name: Gerrit van Mastrigt

Post by Lavreg »

Heb ik ook gehad, ik kon dit echter oplossen met de optie: controleren database.

Ik zit met een ander probleem. Op sommige momenten zegt windows (7): "Database reageert niet meer". Er is dan niets anders te doen dan hem af te sluiten.
De eventueel ingevoerde stand gaat dan wel verloren. Klaas heeft hier ook naar gekeken maar kon niets anders vinden dan de 6-stukken eindspeldatabase af te sluiten.
Sindsdien komt het veel minder voor maar zit ik wel zonder eindspel database.

Ik vroeg me af of er meer gebruikers zijn die hier wel eens last van hebben. Of heeft er iemand een oplossing gevonden voor dit probleem.
Alle hulp is welkom!
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite.
William Blake
mikkeltje

Post by mikkeltje »

Lavreg wrote:

Heb ik ook gehad, ik kon dit echter oplossen met de optie: controleren database.

Ik zit met een ander probleem. Op sommige momenten zegt windows (7): "Database reageert niet meer". Er is dan niets anders te doen dan hem af te sluiten.
De eventueel ingevoerde stand gaat dan wel verloren. Klaas heeft hier ook naar gekeken maar kon niets anders vinden dan de 6-stukken eindspeldatabase af te sluiten.
Sindsdien komt het veel minder voor maar zit ik wel zonder eindspel database.

Ik vroeg me af of er meer gebruikers zijn die hier wel eens last van hebben. Of heeft er iemand een oplossing gevonden voor dit probleem.
Alle hulp is welkom!
Ben er nu al een paar dagen mee bezig. Ik had 1) tdambase ook op mijn laptop geregistreerd en ik had 2) toernooibase partijen ingeladen.

Het lijkt geen registratie probleem te zijn. Ik heb opnieuw geregistreerd. Als ik de oude database delete en een nieuwe met 420k+ partijen inlaad, dan kan ik zoeken en vinden. Ongeregistreerd krijg je inderdaad geen partijen te zien bij een zoekfunctie x aantal partijen in de database.

Controle van de database geeft inderdaad een database error. Log opgestuurd naar Klaas. Kwam met het registratie antwoord (dat niet werkt).

Als ik de oude database in de nieuwe importeer, krijg ik weer het oude probleem.

Volgens mij is het opgetreden na import van toernooibase files.

Het zal wel iets te maken hebben met de combinatie van de twee acties. In ieder geval (ongeduldig) ga ik de database maar opnieuw opbouwen en regelmatig back ups maken na import.

Dank voor de hulp.
mikkeltje

Post by mikkeltje »

Opgelost met de hulp van Klaas. Databases met analyses doen het ook weer.

Dank voor de tips.
Post Reply