Geacht bestuur KNDB

Discussies over damsport (in het Nederlands)
Post Reply
Dieter

Geacht bestuur KNDB

Post by Dieter »

Als op 10 januari de ALV vergadering verloopt zoals het bestuur dit schilderd in haar aankondiging dan is de kans niet ondenkbaar dat de huidige bondsraad door zal gaan met het accorderen van alle besluiten van 2003 waarbij o.a. het besluit tot invoering van de DT in het NK 2004.
Zoals U heeft kunnen vernemen in het bondsblad dat is verworden tot een waar DT promotieblad van Henk de Witt.
Het geruststellende geluid van een groot aantal BR leden ten spijt ben ik er niet gerust op dat niet toch ook de DT alsnog doorgezet gaat worden.

Daarom aan U allen een zeer dringende vraag.

STUUR EEN BRIEF OF MAIL NAAR DE KNDB EEN BRIEF WAARIN U DE INSTELLING VAN EEN SPELVERANDERING ZOALS DE DT AFWIJST.

Velen lezen dit forum maar natuurlijk nog veel meer dambroeders niet, zorg er voor dat de dammers in Uw omgeving massaal de KNDB aanschrijven met het verzoek de spelregelverandering DT niet in te voeren.
Nog beter zou zijn als ook verenigingen en/of provincies een duidelijke afkeuring van het voornemen aan de KNDB kenbaar maken.

ZIT NIET LANGER STIL MAAR KLAAG DAAR WAAR HET NODIG IS BIJ HET BESTUUR VAN DE KNDB.

Overigens is het niet juist dat er nog geen weerstand bij de KNDB is ingediend zoals Gerard aangaf, want natuurlijk is het resultaat van mijn enquete aangeboden aan het bestuur en het bestuur kan ook moeilijk beweren geen kennis te hebben genomen van de afwijzingen via de site van Wieger Wesselink. Deze staat immers op de eigen site van de KNDB.
Als al Uw reacties tesamen met de enquete en de site van WW nog niet voldoende zijn om de DT definitief van het toneel te doen verdwijnen dan ben ook ik ten einde raad.

Laat nu Uw stem horen direct daar waar het nodig is,
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

Wat adressen:

Voorzitter,
coördinator pers en propaganda (2004) E. de Jong, Prins Bernhardlaan 36
3941 EB DOORN, (034) 341 71 84 of (06) 51 10 67 39
e-mail: voorzitter@kndb.nl
Secretaris, coördinator topsport (2006) vacant
Penningmeester (2005) T. de Mik, J. Oostendorpstraat 1
3981 WK BUNNIK, (030) 656 37 41
e-mail: penningmeester@kndb.nl
Coördinator teamwedstrijden (2005) L.M. Mous, Vlaardingerdijk 67/b
3117 ED SCHIEDAM, (010) 426 67 61
e-mail: teamwedstrijden@kndb.nl
Coördinator persoonlijke wedstrijden (2004) J.G. Wuestman, Plantage 56
3841 EL HARDERWIJK, (0341) 41 35 07
e-mail: pers.wedstrijden@kndb.nl
Coördinator jeugdzaken (2005) J. van der Horst, Zonnebloemstraat 14
4461 PL GOES, (0113) 22 25 80
e-mail: jeugdzaken@kndb.nl
Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter »

Dieter wrote:Daarom aan U allen een zeer dringende vraag.

STUUR EEN BRIEF OF MAIL NAAR DE KNDB EEN BRIEF WAARIN U DE INSTELLING VAN EEN SPELVERANDERING ZOALS DE DT AFWIJST.
Wat denk je daarmee te bereiken? Het bestuur is in principe slechts een uitvoerend orgaan, de beslissing over DT wordt genomen door de ALV dan wel de Bondsraad.

De kans om nog in te grijpen heb je op 10 januari. Weliswaar stelt het KNDB-bestuur in Het Damspel dat alle provinciebesturen vertegenwoordigd zijn in de bondsraad, en dat dus alleen bondsraadleden de ALV van 10 januari hoeven te bezoeken, maar ik neem aan dat het bestuur van Limburg dat heel anders ziet. Je hoeft niet klakkeloos de statutenwijziging goed te keuren, maar zou daaraan bijvoorbeeld de voorwaarde kunnen verbinden dat er na 10 januari verkiezingen worden gehouden. En aangezien er voor een statutenwijziging 2/3 meerderheid nodig is, hoeven er maar enkele provincies dwars te liggen om de bondsraad in zijn huidige samenstelling te torpederen.
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

Jan Pieter wrote:

Wat denk je daarmee te bereiken? Het bestuur is in principe slechts een uitvoerend orgaan, de beslissing over DT wordt genomen door de ALV dan wel de Bondsraad.

De kans om nog in te grijpen heb je op 10 januari. Weliswaar stelt het KNDB-bestuur in Het Damspel dat alle provinciebesturen vertegenwoordigd zijn in de bondsraad, en dat dus alleen bondsraadleden de ALV van 10 januari hoeven te bezoeken, maar ik neem aan dat het bestuur van Limburg dat heel anders ziet. Je hoeft niet klakkeloos de statutenwijziging goed te keuren, maar zou daaraan bijvoorbeeld de voorwaarde kunnen verbinden dat er na 10 januari verkiezingen worden gehouden. En aangezien er voor een statutenwijziging 2/3 meerderheid nodig is, hoeven er maar enkele provincies dwars te liggen om de bondsraad in zijn huidige samenstelling te torpederen.
Dat is weer een prachtig idee Jan Pieter!
Dus op 7897 leden moeten meer dan 2633 dwars liggen.
Noord-Holland (690), Utrecht (465), Zeeland (224), Limburg (160), Overijssel (780) en Noord-Brabant (370) hebben bij elkaar al 2689 stemmen.
Dieter

Post by Dieter »

Jan Pieter wrote:

Als de provincies vertegenwoordigd worden door de bondsraadleden lijkt het me niet reeel te verwachten dat deze nog ernstig tegen het licht gehouden worden. Uit de uitnodiging kun je opmaken dat de vergadering begint met een ALV van 5 minuten en dat vervolgens er een bondsraad vergadering is voorzien.
De statuten goedkeuren lijkt dus al een zo goed als gepasseerd station.
Een grote serie ingezonden brieven zal zeker geen negatief effect hebben op de besluitvorming of de voorstellen van het bestuur. Immers kan van het bestuur niet verwacht worden dat ze een beleid uitvoeren waar ze zelf niet achter staan.
Zoals Gerard de Groot al opmerkte komen er officieel amper bezwaren binnen bij het bestuur. Daar kan dus wel iets aan gedaan worden door nu massaal in de pen te klimmen en je mening te ventileren.
elk extra schot is meer kans op een treffer.
Eric Sanders

Post by Eric Sanders »

Dieter wrote:Als de provincies vertegenwoordigd worden door de bondsraadleden lijkt het me niet reeel te verwachten dat deze nog ernstig tegen het licht gehouden worden.
De provincies worden vertegenwoordigd door de bondsraadleden desda de provincies daarmee instemmen. Als de provincie wil, kunnen ze iemand anders sturen.
Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter »

Dieter wrote:Als de provincies vertegenwoordigd worden door de bondsraadleden lijkt het me niet reeel te verwachten dat deze nog ernstig tegen het licht gehouden worden.
Dan niet nee, maar ik neem aan dat in elk geval Limburg op de ALV door zijn voorzitter vertegenwoordigd wordt, en wellicht diverse andere provincies ook.
Uit de uitnodiging kun je opmaken dat de vergadering begint met een ALV van 5 minuten en dat vervolgens er een bondsraad vergadering is voorzien. De statuten goedkeuren lijkt dus al een zo goed als gepasseerd station.
Dat is inderdaad de planning van het bestuur, maar het is de ALV die de macht heeft.
Immers kan van het bestuur niet verwacht worden dat ze een beleid uitvoeren waar ze zelf niet achter staan.
Het gebeurt zo vaak dat bestuursvoorstellen niet worden aangenomen, of dat de vergadering een voorstel aanneemt ondanks een afwijzend advies van het bestuur. Dat is pas een probleem wanneer het bestuur zijn onaanvaardbaar uitspreekt. In dat geval moet de vergadering kiezen tussen het bestuur en het voorstel, maar meestal komt het niet zo ver.
Mark Hees

Post by Mark Hees »

Hanco Elenbaas wrote:
Jan Pieter wrote:

Noord-Holland (690), Utrecht (465), Zeeland (224), Limburg (160), Overijssel (780) en Noord-Brabant (370) hebben bij elkaar al 2689 stemmen.
Hanco,

hoe graag ik het ook zou zien gebeuren, waar haal je vandaan dat Overijssel DT / bondsraad zal torpederen? Voor zover ik weet hebben we in Overijssel voor 10 januari geen vergadering, en kunnen we als clubs dus ook geen stemadvies aan de afvaardiging geven. Bij ons is de afvaardiging aan de bondsraad toevallig grotendeels het bestuur, maar zonder vergadering voor 10 januari ben ik niet zeker van de stemming.
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

Mark Hees wrote:
Hanco Elenbaas wrote:
Jan Pieter wrote: Wat denk je daarmee te bereiken? Het bestuur is in principe slechts een uitvoerend orgaan, de beslissing over DT wordt genomen door de ALV dan wel de Bondsraad.

Hanco,

hoe graag ik het ook zou zien gebeuren, waar haal je vandaan dat Overijssel DT / bondsraad zal torpederen? Voor zover ik weet hebben we in Overijssel voor 10 januari geen vergadering, en kunnen we als clubs dus ook geen stemadvies aan de afvaardiging geven. Bij ons is de afvaardiging aan de bondsraad toevallig grotendeels het bestuur, maar zonder vergadering voor 10 januari ben ik niet zeker van de stemming.
Hallo Mark,
Als lid van de Provinciale Overijsselse Dambond kun jij misschien bij het secretariaat aandringen op inspraak?! Of in ieder geval proberen te achterhalen hoe de afgevaardigde nu van plan is te gaan stemmen?
Jullie secretaris is

J.H. Lucassen
Grotestraat 126
7607 CW ALMELO
(0546) 45 15 31
Post Reply