Dag allemaal!
Ik vroeg mij af of er ook regels zijn om een wereld recordpoging en de tegenspelers.
Ik zie bij sommige pogingen veel spelers van een eigen club.
En in sommige gevallen mijn twijfels of ze niet beter konden...
Zijn hier ook regels voor?
Groetjes!

Clubspelers meedoen met een wereld recordpoging?
Re: Clubspelers meedoen met een wereld recordpoging?
Volgens mij niet echt ...
Volgens mij zijn dit de regels waar men aan moet voldoen:Leri wrote:Dag allemaal!
Ik vroeg mij af of er ook regels zijn om een wereld recordpoging en de tegenspelers.
Ik zie bij sommige pogingen veel spelers van een eigen club.
En in sommige gevallen mijn twijfels of ze niet beter konden...
Zijn hier ook regels voor?
Groetjes!
Wereldrecord
Voor de erkenning van het wereldrecord is vereist dat:
de tegenstanders in meerderheid geregistreerde wedstrijddammers zijn,
de tegenstanders een gemiddelde (KNDB-)rating hebben van minimaal ongeveer 1025
Sijbrands tegen zijn 25 tegenstanders een score behaalt van minimaal 35 punten (70 procent),
de wereldrecordpoging wordt bijgewoond door bestuursleden van de nationale dambond en geregistreerd door een waarnemer van de werelddambond FMJD.
Sijbrands verricht zijn prestatie "blind": in een aparte ruimte, zonder dambord en zonder geschreven aantekeningen. Als hij in een partij voor de tweede keer - of voor de zesde keer in totaal tijdens de blindsimultaan - een onreglementaire zet doet, wordt de partij voor hem verloren verklaard.
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite.
William Blake
William Blake
De regels gelden niet alleen voor Sijbrands, maar ook voor ieder ander. Voor wereldrecords die niets te maken hebben met blinddammen geldt ongetwijfeld niet dat de prestatie "blind" moet worden verricht. Voor erkenning moet de gemiddelde FMJD rating 1900 of hoger zijn.
Oke! maar dit gaat niet over club spelers. Dus als ik 30 clubspelers heb die geregistreerd zijn met gemiddeld 1030 rating mag ik daartegen blind dammen?
(zal toch 3 zetten moeten kunnen doen
).
(zal toch 3 zetten moeten kunnen doen

-
Alle informatie staat in Annex 11 van de FMJD.
http://www.fmjd.org/?p=annex
http://www.fmjd.org/?p=annex