Interland Nederland - Belgie

Piet Bouma

Interland Nederland - Belgie

Post by Piet Bouma »

Om 12.00 uur is de Interland Nederland - Belgie in Landgraaf/Schaesberg begonnen.

De opstellingen:

1. O. Kamyshleeva – B. Lemmens
2. P. Nitsch – P. Casaril
3. G. Schoenmakers – Y. Vandeberg
4. E. Heunen – M. De Meulenaere
5. W. Maertzdorf – H. de Cokere
6. P. Schellekens – E. Conrad
7. K. van Amerongen – J. Depaepe
8. R. Cardozo – K. Le Roy
9. T. Swelsen – V. Hermans
10. J. van der Star – J. de Vries
11. J. Slump – A. Hansens
12. T. Vermeulen – B. Deneef
13. M. Mensinga – M. Trouet
14. W. Morsink – F. Egels
15. F. Jansen – E. Janssens

Brion Koullen heeft zich ziek af moeten melden hij is vervangen door Limburgs kampioen Gijs Schoenmakers.
Arbiter is Cor Verdel.

Als men Internet in de speelzaal heeft, dan verwacht ik dat men de tussenstanden op
Toernooibase gaat weergeven: http://toernooibase.kndb.nl/opvraag/sta ... 2513&jr=12
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!
Dieter

Re: Interland Nederland - Belgie

Post by Dieter »

Piet Bouma wrote:Om 12.00 uur is de Interland Nederland - Belgie in Landgraaf/Schaesberg begonnen.

De opstellingen:

1. O. Kamyshleeva – B. Lemmens
2. P. Nitsch – P. Casaril
3. G. Schoenmakers – Y. Vandeberg
4. E. Heunen – M. De Meulenaere
5. W. Maertzdorf – H. de Cokere
6. P. Schellekens – E. Conrad
7. K. van Amerongen – J. Depaepe
8. R. Cardozo – K. Le Roy
9. T. Swelsen – V. Hermans
10. J. van der Star – J. de Vries
11. J. Slump – A. Hansens
12. T. Vermeulen – B. Deneef
13. M. Mensinga – M. Trouet
14. W. Morsink – F. Egels
15. F. Jansen – E. Janssens

Brion Koullen heeft zich ziek af moeten melden hij is vervangen door Limburgs kampioen Gijs Schoenmakers.
Arbiter is Cor Verdel.

Als men Internet in de speelzaal heeft, dan verwacht ik dat men de tussenstanden op
Toernooibase gaat weergeven: http://toernooibase.kndb.nl/opvraag/sta ... 2513&jr=12

tussenstand 3-9.

Peter Schellekens verliest met een zeer verrassende combinatie. Ook een nul voor Erwin Heunen en zojuist verliest Wouter Morsink door een zetje terwijl hij misschien wel gewonnen stond. Het gaat moeilijk worden voor oranje.
Dieter

Post by Dieter »

Nog steeds geen overwinning voor oranje. Inmiddels is de stand opgelopen tot 6-12.
Wel staan nu op zeker drie borden de Nederlandse spelers beter dus het kan nog spannend worden.
Dieter

Post by Dieter »

Inmiddels 11-15 voor de Belgen.
De twee resterende borden proberen er nog een 15-15 uit te slepen. het zijn twee 4 om 2 eindspelen maar of het gaat lukken ze te winnen?
Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter »

Dieter wrote:Nog steeds geen overwinning voor oranje.
Ik zou dit geen oranje willen noemen. Het zijn haast alleen maar spelers uit Limbabwe.
Je kunt met evenveel recht zeggen dat het Belgie is tegen de rest van de wereld.
Dieter

Post by Dieter »

Vroeger was oranje bij voetbal ook haast alleen Ajax, toch wel echt oranje hoor.
Beetje flauwe opmerking dus meen ik te mogen zeggen,
Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort »

Na het instorten van dat winkelcentrum in Limburg zijn ze nog altijd een beetje in de war lijkt het. Maar goed, laten we nu eens acteren dat dit allemaal zeer serieus is. Dat we dit echt een interland gaan noemen. Mijn voorstel is dan om de bondscoach op staande voet van zijn voetstuk te rossen. Er zit gewoon een pallet gevoelde koeken achter de tafels, geen internationals. Nog even en zelfs stoffelijke resten krijgen via een kabeltje weer een damlicentie. Draagt de KNDB nu nog een centje bij aan dit absurdistisch theater? Bijvoorbeed zaalhuur, een leuke declaratie voor de initiatiefnemers, een bekertje, reiskostem etc etc. Ieder dubbeltje zou een kwartje te veel zijn.
Dieter

Post by Dieter »

Tegen zoveel dwaasheid kan ik niet op, ik dacht al dat sommige Limburgers soms rare uitspraken deden, maar dat valt dus eigenlijk nog wel mee.
Aan de negatievelingen verder dit forum, ik volsta met het is 13-15 en zal vermoedelijk 15-15 worden,
Fred van Amersfoort

Nou Dieter, het vervelende is dat je door dit een interland te noemen iedere vorm van dwaasheid hebt overtroffen. Een leuke wedstrijd tegen een groep Belgen is natuurlijk pimao Noem het massakamp, oefenwedstrijd whatever. Dan moet je niet doen alsof ik gek ben, er klopt gewoon geen ruk van. Dat mijn humor voor jou te ingewikkeld is haalt het journaal niet.Of heb ikiets gemist en is eindelijk gebeurd wat ik al jaren voorstel? Heeft Limburg zich eindelijk afgescheiden van Nederland? FANTASTISCH.
Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter »

Dieter wrote:Vroeger was oranje bij voetbal ook haast alleen Ajax, toch wel echt oranje hoor.
Beetje flauwe opmerking dus meen ik te mogen zeggen,
Als een bondscoach de (naar zijn mening) sterkste spelers van een land selecteert, dan heb je een landenploeg, ook wanneer al die spelers voor dezelfde club uitkomen. Daarnaast kun je met wat goede wil van een landenploeg spreken wanneer het niet de sterkste spelers zijn, maar wanneer ze wel uit het hele land komen. Van beide situaties is bij deze wedstrijd geen sprake.

Eind jaren '90 heeft damclub Gandhi, aangevuld met wat gastspelers waaronder ik, enkele wedstrijden gespeeld op en tegen Curacao. Geen moment, zelfs niet voor de grap, zijn we op het idee gekomen om dat een interland te noemen. Dat was het gewoon niet. Het was Gandhi tegen Curacao, niet Nederland tegen Curacao.
Edwin Twiest

Post by Edwin Twiest »

De opmerking van het winkelcentrum zit niemand op te wachten.

het Predikaat Interland is wel degelijk van toepassing; alleen Nederlanders (merendeel Limburg, maar wat dan nog?) tegen mensen uit België.

Voordeel is wel dat er nu meer beslissingen zijn dat als er alleen grootmeesters tegen elkaar uitkomen (of zit ik er ver naast?)

Ik vind het jammer dat interlands (uitzonderingen daargelaten) niet meer plaatsvinden; vooral de CJT-Suriname was altijd erg leuk en zo zou je ook wel iets voor de CAT kunnen verzinnen (tegen de landskampioen (of selectie uit de top 3) spelen of zo?

En voor de grote jongens? interland tegen Belgie / frankrijk / senegal / witrusland / israel / duitsland / china...... tegen een aantal landen krijg je én leuke partijen én veel beslissingen..wat wil een mens nog meer ???
Aant: wat mij betreft zijn de grote jongens dan de mensen die meegedaan hebben in de finale van het laatste NK, en niet altijd de GMI's/GMN's die vanwege hun titel vaak als eerste worden gevraagd (uitzonderingen uiteraard daargelaten)... of de top (Nederlandse spelers) van het moment op de rating-lijst.... kan ook een leuke selectie zijn

Ik vind het in elk geval een goed initiatief wat hier getoond is..... ik hoop dat er in de toekomst meer clubs / provincies zijn die eens wat organiseren....al was het alleen maar om de sport wat (breder) te promoten.
Fred van Amersfoort

Twiest, je stelt je enorm aan. Zijn er gewonden gevallen bij dat winkelcentrum ofzo dat zelfs een grapje al ver beneden peil is? Voor het overige vind ik jouw argumenten slaan als kut op dirk. Spelers met een rating van nog geen 800, het dan een interland noemen en nog zinnig ook omdat het aantal beslissingen nu toeneemt, wat een onzin. Valt me uberhaupt op dat je tegenwoordig wel vaker de vleesgeworden redelijkheid acteert. Ik herinner me bijvoorbeeld hoe je de vele zwembadremises van Dolfing in Wapenveld ook al zo goed begreep.
Edwin Twiest

Post by Edwin Twiest »

Fred van Amersfoort wrote:Twiest, je stelt je enorm aan. Zijn er gewonden gevallen bij dat winkelcentrum ofzo dat zelfs een grapje al ver beneden peil is? Voor het overige vind ik jouw argumenten slaan als kut op dirk. Spelers met een rating van nog geen 800, het dan een interland noemen en nog zinnig ook omdat het aantal beslissingen nu toeneemt, wat een onzin. Valt me uberhaupt op dat je tegenwoordig wel vaker de vleesgeworden redelijkheid acteert. Ik herinner me bijvoorbeeld hoe je de vele zwembadremises van Dolfing in Wapenveld ook al zo goed begreep.
Van Amersfoort, gebruik je verstand eens voor de verandering; ik geef alleen aan dat die opmerking van je kant nog wal slaat en ook totaal geen toegevoegde waarde heeft; net als de post waar ik nu maar op reageer.

Kun je die quotes mbt Martin even terugposten? ik kan me het niet zo direct herinneren...trouwens, doe maar via een PM; tijdens de competities aardig doen (in Apeldoorn bijv. gewoon begroeten, aardig doen enzo naar mij toe ) en op het forum lekker verscholen achter een laptop/pc me lekker afschietten / fitten...al vind ik je post bij de NC best wel leuk (de technische post trouwens)

Voor de rest; ik ga verder niet reageren op posts die alleen maar uit zien op stemmingmakerij en reserveer de rest van dit onderwerp liever aan het topic "Interland Nederland - Belgie".

Zonde dat andere mensen nog wel zo aardig zijn om tijd en energie aan jou te besteden (op het forum, niet in werkelijkheid)
Fred van Amersfoort

Laat maar weer gaan, wat een onzin. Iemand bedenkt een interland, dat is het gewoon niet. Juist dat is stemmingmakerij, namelijk een sentiment oproepen dat het een groots evenement betreft.
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

Van de site 100 jaar KNDB:

Jubileumkalender
Nog plaats te vinden jubileumactiviteiten

December

9 - Overhandiging eerste exemplaar jubileumboek in het bondsbureau KNDB te Veenendaal
17 - Interland Nederland - België in cafe Parasol, Markt 30, Schaesberg, tel. 045-5322731/06-30752173. Aanvang: 12:00 uur.

De KNDB heeft de deelnemers uitgenodigd zo heb ik begrepen. Zal de technisch directeur of bondscoach wel geweest zijn. De Limburgse dambond heeft niet eens officieel doorgekregen wie er namens Nederland meededen.
Men heeft waarschijnlijk de keus gemaakt talentvolle jeugdspelers uit het hele land toe te voegen aan couleur locale.
De KNDB benoemt het zelf als een Interland, bepaalt zelf de selectie en bepaalt dus ook de importantie.
Ze hadden ook ca. 10 GMI's de wei in kunnen sturen.
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!
Post Reply